Oscari 2014. bez ikakvih šokova

Piše: Sven Mikulec

7

86. dodjela Oscara, održana sinoć u Dolby Theatreu u Los Angelesu pod vodstvom Ellen DeGeneres, nije donijela neka velika iznenađenja. Najboljim je filmom proglašen 12 godina ropstva, a priznanje za režiju očekivano je kući ponio Alfonso Cuaron za svoj rad na Gravitaciji. Titula najboljega glumca još jednom nije završila u rukama Leonarda DiCaprija (Vuk s Wall Streeta), bolji je ovaj put bio Matthew McConaughey (Dallas Buyers Club), a u kategoriji najbolje glumice Cate Blanchett (Blue Jasmine) ionako nije imala neku konkurenciju.

Nešto zanimljivije bilo je Lupiti N’Yongo (12 godina ropstva), koja je Oscara ugrabila ispred nosa Jennifer Lawrence (Američki varalice), a Jared Leto, također bez velikih šokova, nagrađen je za svoju sporednu ulogu u Dallas Buyers Clubu. Spike Jonze dobio je Oscara za najbolji originalni scenarij (Her), a drugi scenaristički kipić, onaj za najbolju adaptaciju, završio je kod Johna Ridleyja (12 godina ropstva).

Usprkos čak deset nominacija, Gravitacija je možda podbacila u glavnim kategorijama, ali se posve zasluženo osvojila sve vrijedno spomena u svim ostalima. Uz Cuarona, film je trijumfirao i u kategorijama najboljih specijalnih efekata, najboljeg zvuka i montaže zvuka, najbolje fotografije (hvaljeni Emmanuel Lubezki) i najbolje montaže.

Disneyjevo Snježno kraljevstvo proglašeno je najboljim animiranim filmom, univerzalno hvaljena La grande bellezza najbolji je strani film, a u kategoriji najboljih dokumentaraca, 20 Feet from Stardom neočekivano je filmu The Act of Killing oteo predviđeno priznanje.

16 komentara za “Oscari 2014. bez ikakvih šokova

  • Marcus says:

    20 feet from stardom je prilično iznenađenje, barem meni.
    od svih u konkurenciji, činilo mi se da baš on ima najmanje šansi.

  • Matea Rebrović says:

    Mislim da je ovo 1. put da sam u potpunosti pogodila sve kategorije 😀 Nije da bi mi to donijelo novaca na kladionici, stvarno, ovi Oscari su bili dosta predvidljivi, no to samo znači da su svi prepoznali najbolje. Nakon nekoliko godina fijaska, ovo je dodjela koja će se pamtiti. Ellen ležerna, odličan humor, konačno ništa PRETJERANO. Sviđa mi se što je ove godine dosta jednostavno sve teklo, par divnih glazbenih izvedbi, skraćeno predstavljanje kategorija(i ostalih), odlični neprekinuti govori (od kojih su Leto, Lupita, McConaughey i Blanchett WOW). Stvarno na ništa nemam zamjerke ove godine, ima toliko odličnih/smiješnih/dirljivih trenutaka i fotki za pamćenje.

  • Lijepa dodjela, nagrade uglavnom zaslužnima, osobne preference po strani :)

    Svakako bih preporučio svima da pogledaju snimku, da uhvate odlične montaže objedinjene ovogodišnjom temom heroja. Vrhunski :)

  • Mario says:

    Ne razumijem rečenicu: titula najboljega glumca još jednom nije završila u rukama Leonarda DiCaprija (Vuk s Wall Streeta) – da nije pa što.Trebali ste napisati da je oscara dobio Matthew McConaughey i točka. DiCaprio nije dobio – to je valjda najbitnije FAK-u. Druge godine ćete napisati kako je DiCaprio već 6 puta nominiran bla bla…. Da li je FAK nominiran 5 puta za nešto? Bravo FAK!

  • denis says:

    Uz dužno poštovanje redateljskoj virtuoznosti i originalnosti Gravity-ja, činjenica je da su dva uvjerljivo najlošija filma s popisa dobili najviše oskara. Ali to nije novi fenomen. Sjetimo se Arga.
    12 godina ropstva je konkretno i jasno loš film, makar to nije politički korektno reći, pa ćemo ga podragai po glavi i reći dobar si dobar. A iduće generacije će se tek zgražati nad time što je takav film dobio nagradu za najbolji film.
    Nije bitno, većina nominiranih filmova su zbilja dobri i uživao sam u njima.

  • Iva Gljiva says:

    Travolta je definitivno glavni pobjednik. 😀

  • DS says:

    @ Denis

    Medij filma ne čine samo glumci i priča kak su oni super sklepani zajedno. Siguran sam da možemo pronaći neke koji jesu samo to, e da bismo tome dali prednost, ali film nije samo to. Film ne mora imati glumce i priču. Film je estetička struktura i provodna tehnika kadra, odnosno scene, zvuk – glas, glazba i akustika, slikovni aspekti, tempo i dinamika, specijalni efekti, i da ne nabrajam očigledno, iako se čini da treba. Neki film nešto od toga ne mora imati, ali film kao film to jest.

    Niti jedan američki film iz 2013. nema tako kvalitetnu režiju kao Gravity, uz što ide i dobar editing bez kojeg bi se film G kalibra raspao, bome ni specijalne efekte, ima fenomenalan soundtrack, a akustici mu samo Davis konkurira i greška je što nije dobio neki od dva moguća, ali otom potom. Također ima besprijekornu dinamiku, fino određene cikluse uspona i padova s pauzama. Ako bismo govorili o kompletnosti nekog filmskog djela, Gravity je tome daleko najbliži ove godine, ma kako bezvezni pripovjedni diskurs i glumu imao – koji su u tome što jesu koherentni i praktični. Stoga ne, Gravity nije jedan od dva najlošija filma s popisa, Gravity je najbolji film s popisa u većini elemenata nekog filmskog djela, a i u onome gdje nije ekstravangantan, poput glume ili priče, još uvijek je koncizniji od npr Vuka, srčaniji od npr. Phillipsa i manje odvratno didaktičan i višestruko originalniji od npr. Her, čija npr. priča iza sebe ima oko deset milijuna fanfictiona, a koji je snimljen školski. Impozantniji je od Nebraske iako ne nalazim opravdanja uspoređivati ih jer je Nebraska mali film duše, te superiorniji od Filomene u svim aspektima, i u suštini se neki aspekti filmskog djela kod Gravity imaju uspoređivati jedino s Hustle i Club, spram kojih je Gravity, dakako, puno slabiji ili baš ništa. Najlošiji film s popisa -puh-leez.

    O procjeni 12 years a slave imao bih znatno manje prigovora, ili možda niti jedan.

  • denis says:

    DS- ja se potpuno, ali potpuno slažem s tvojim prvim pasusom. Upravo to često i sam naglašavam. Film nije ni gluma, a još manje sama radnja. Od istog scenarija možemo snimiti loš ili odličan film. I sve ovo što si dalje naveo: da! S time da bi, kada bi morao, sve stavio u jedan pojam: sve to tvori dramaturgiju, koja je nekako… bit.

    Što se tiče Gravity, da. Nisam toliko oduševljene, ali slažem se s većinom. Zato sam i pisao o virtuoznosti i originalnosti. Redatelj je osim režije koja je postavila nove standarde, izvukao i neke druge majstorije. OD tkz. ljubavnog filma u svemiru, dakle nezahvalne teme, izvukao je maksimum. Napravio je gotovo minimalistički film (zato je kratak, jasan i jezgrovit), – u svemiru. Koncizniji od Vuka, možda. srčaniji od Phillipsa – da!, originalniji od Her – ne. Daleko kvalitetnije napravljen i režiran, ali zato ima neusporedivo manje duše. Nakon Gravitiy ostanemo prazni, nakon Her još danima ostajemo pod tim dojmom. Ali tehnički – daleko je bolji Gravity, da. Ne uspoređivati Nebrasku i Gravity, da slažem se :). Nebraska superiornija o Philomene – da slažem se.
    Ali što nisam pojasnio. Tebi je Gravity veliki film, uživao si u njemu. To je očito. Znaš puno o filmu, primjetio si režiju, primjetio si sve zbog čega je film velik.
    Jesi razgovarao s običnim ljudima, koji samo žele otići u kino i zabaviti se, ne znaju ništa o filmovima osim imena glumaca, takvih je većina (i to je u redu). e, činjenica je da prosječni gledatelj baš i nije oduševljen. Masovno izlaze iz kina na pola filma (po tome me podsjeća na drvo života).
    Ja smatram da je neprihvatljivo napraviti film koji ujedno neće biti i dobar i zabavan i prosječnom gledatelju, mislim da je to u neku ruku snobizam. To je jedini razlog zašto sam rekao da je loš. Dobar film mora biti pametan, inteligentan, a zabavan i tkz. običnom gledatelju.
    Ne daju producenti budžet od parsto miliona dolara da bi publika zjevala (ok, ovaj je komercijalno uspio, ali opet…)
    Scorsesi (općenito) je pravi primjer, ali od ovih to je možda najviše uspjelo Hustlu.

  • Seger says:

    Je l’ ti pričaš u svoje ime ili u ime cjelokupnog gledateljstva?

    “Nakon Gravity ostanemo prazni, nakon Her još danima ostajemo pod tim dojmom”.

    Tko?

    Royal you?

    Sa Gravityja su izlazili iz kina? Nije se svojom temom približio prosječnom čovjeku, nije bio zabavan prosječnom čovjeku? Vjerojatno mu je zato prosječni čovjek udijelio više od 700 milijuna dolara na kino blagajnama. Ili prosječnu ocjenu 8.2 na IMDb-u. Da, IMDb nije nikakvo mjerilo, ali kad već spominješ te prosječne ljude.

    “Ja smatram da je neprihvatljivo napraviti koji ujedno neće biti dobar i zabavan i prosječnom gledatelju, mislim da je to u neku ruku snobizam”.

    Ja u ‘obje ruke’ smatram da je ovo jedna od glupljih rečenica koja je osvanula na stranicama FAK-a. Jebeš FAK, možda i na stranicama svekolikog nam međumrežja.

    “Ne daju producenti budžet od parsto miliona dolara da bi publika zjevala (ok, ovaj je komercijalno uspio, ALI OPET…)”

    Neprocjenjivo, bogami, apsolutno neprocjenjivo.

  • Samo ću se ubaciti kratko :)

    Gravityev utržak Oscara pokazuje zapravo sve nedostatke filma, a to su gluma (bez obzira na nominaciju Sandre Bullock, koja nije bog zna šta pokazala unutra) i priča.

    Jedini film koji po svojoj čušpajznosti može konkurirati WOWS je American Hustle, tako se bez rezerve može reći da je Gravity puno koncizniji od WOWS.
    O srčanosti; svatko po svojoj percepciji šrčanosti procjenjuje koliko je neki film srčan, pa zato, ako vi kažete da vama je više ili manje srčan, ja mogu samo poštovati to :)

    Niti Her niti Gravity nisu pretjerano originalne ideje, međutim ja bih scenrističku ambiciju Her, koja je veća od Gravitya nagradio, doduše možda ne Oscarom, ali ta priča je meni svakako bolja od Gravityeve.

    Što se tiče običnih ljudi, oni su u Gravityu uživali još više, jer je Gravity natukao 700 milijuna $ u cijelom svijetu do danas (i to s budžetom od 100 milijuna, što znači da Cuaron dobija “prazan” ček za sljedeći projekt). Prosječni gledatelj je sudeći po tome prilično zadovoljan filmom.

    Tree of Life je previše eteričan i traži puno više suptilnosti, koju možda prosječni gledatelj ne posjeduje. Gravity s druge strane ima opipljive narativne elemente (preživljavanje i volja za životom). Nisam siguran da se može vući paralela između izlaženja iz kina u slučaju Gravity i ToL.

  • denis says:

    Gravity je marketinški isforsirani film koji će ogroman broj publike iritirati. Bez obzira na 700 miliona, to i nije neki primjer. Pitajte ljude oko vas šta misle o tom filmu.
    Čak i na IMDB-u nisu takvi ljudi, netko se tamo ipak potrudi ulogirati i glasati.
    Seger, izgubio si tlo. Jedino bedasto može biti nešto ovako izjaviti: “Tko? Royal you?” To bi isto mogli napisati za bilo što što je bilo tko ovdje napisao. Prema tome… 😉
    Kako je Damjan napisao – to je moj subjektivan dojam (kao i onog koji je birao oskare… npr), pa “on može poštovati to”.
    Scenaristički ne postoji paralela između gravity i drva života. nisu slični filmovi. Ali i dalje mislim su slični po tome što su oba – pre … pretenciozni za “običnog gledatelja.
    Koliko god mi to negirali brojkama, ja i dalje stojim iza toga: običan gledatelj iz kina nakon gravity izlazi – razočaran.
    Možemo otići ispred kina i napraviti anketu.
    A ti Seger, umjerenost u pisanju, i smislenost u izjavama i napadima ;).
    I da, to da je Her slojevitiji i dublji film, koji nam ostavlja dublji trag nije čak ni nešto što je subjektivno.

  • Seger says:

    “Bez obzira na 700 miliona, to i nije neki primjer”.

    😀

    “Čak i na IMDB-u nisu takvi ljudi, netko se tamo ipak potrudi ulogirati i glasati”.

    Prosječni se ljudi ne ‘zamaraju’ IMDb-om? 😀 Krenimo tvojim putem – ja mislim da su svi korisnici tamo ti fantomi, ti prosječni ljudi. Kao i ti, taj sam podatak iščupao direktno iz svog šupka.

    Ne znam koji ti kurac išta odgovaram, jer…

    “I da, to da je Her slojevitiji i dublji film, koji nam ostavlja dublji trag nije čak ni nešto što je subjektivno”

    sam se pobijaš onim sljedećim što napišeš.

    😀

    Želiš reći da je Her, sve sa svojim nježnim pokušajima prikaza ovdašnjeg nam svijeta, koji je zbiljsku interakciju zamijenio sa onom virtualnom, posve nepretenciozan za prosječnog gledatelja?

    O, zemljo Indijo!

  • denis says:

    Neću saveobuhvatno odgovarati na ovo jer nema potrebe. I da, Her je upravo to što se rekao, a zašto… nema potrebe objašnjavati.
    Uglavnom, ako već pišemo o filmu pretpostavili bi da imamo neko znanje, obrazovanje, kulturu. – ako se i ne slažemo sa sugovornikom, nećemo se prepucavati kao na hdzsdp index.hr.u. ili?
    Nemam volje, ali ajde… nisam pobio samog sebe. Da nacrtam: za razliku od većine toga što mislim(o) o filmu i što je po svojoj prirodi subjektivno, to sam namjerno napisao ipak kao – konstataciju. (…)
    Dakle, ovo jednostavno nije nivo razgovora. Poštujem tvoje neslaganja ali neću se spuštati.

  • denis says:

    p.s. da (radi ostalih), mislim da Her je općenito tematski zahtjevniji film, ali da za gledanje treba imati manje (samog) filmskog znanja.

  • hello1 says:

    @denis
    Znaš li zašto u Mooreovoj Utopiji građani o bitnim (političkim) stvarima za zajednicu raspravljaju tri dana? Iz jednostavnog razloga da onaj (u raspravi) ako li bubne štogod nepromišljeno ne bi svoj stav (pred auditorijem) nastavio braniti čisto kako bi popravio svoj ispad i izliječio ego. Dakle, tri dana priječe da se donesu egotriperske a ne validne i trezvene odluke za cijelo društvo. Mislim da se tebi to dogodilo upravo u ovoj raspravi sa Sager. Živio 😉

  • denis says:

    Nisam tip koji će tri dana braniti svoj stav. Ako sam u krivu, prihvatit ću :).
    Samo mi onda objasnite. Ja kad razgovaram s običnim ljudima (koji kako sam rekao ne prate filmove, redatelj.. gravity im je čista frustracija, Velikom broju njih, ako ne i većini). Vi nemate takva iskustva?
    Drugo, siguran sam da postoji velik broj ljudi koji razumiju što sam želio reći.
    I treće, mislim da nema smisla da ovdje pišemo tipa “jao, Cate je u Blue Jasmine naprosto izvrsna” i ostale 300 puta prožvakane slaažemo se svi teme :). Mislim da je dobro da pišemo o stvaarima koje su nove, oko kojih se možda i ne slažemo, i oko kojih ćemo možda – pa i promijeniti mišljenje. I da, za Her treba imati osjećaj, pamet i životno iskustvo. Gravity će nam većinom proći pokraj zdravih očiju ako nemamo filmsko znanje. Pa eto, razuvjerite me :)

Leave a Reply

Your email address will not be published.