Natalie Portman preuzima baletne korake „Crnog labuda“?

Piše: Vanja

Sarah Lane, jedna od najrenomiranijih američkih mladih balerina, inače dublerica Natalie Portman u “Black Swan“-u, nedavno otkriva propust kakav se nerijetko desi, no u ovakvom filmu i za ovakav rad, jednostavno nije fer. Portmanica tvrdi da je ona „isplesala“ 85% scena baleta, što potvrđuje i njen friški zaručunik Benjamin Millepied, također baletan koji vrlo dobro poznaje Sarin rad. ( Ja se već pitala, kako je to Natalie brzo naučila balet…)

„Natalie je odradila nekih 5% plesnih scena u kojima su joj closeup snimane ruke, glava i ramena tj. radile smo to zajedno i onda su to dalje štimali. Sve ostalo – sam ja.  Prisjetite se koliko je scena u filmu izbliza, a koliko Natalie „pleše“ a da ju vidite u cjelosti dok izvodi komplicirane korake. Mislim da nije fer izjaviti (a jeste) da praktično sve plesne scene počivaju na njenoj izvedbi“. Sarah Lane je duboko uvrijeđena činjenicom da je u ukupnom castingu filma navedena samo kao „lady in the lane“, čak ni kao „stunt dancer“, što je krajnje neobično. „Kao da je bio cilj učiniti Natalie nekom vrstom čuda od glumice, koja – pored neospornih glumačkih osobina u koje ne ulazim – ima takav dar da se s uspjehom natjera postati pravom balerinom u nekih osamnaest mjeseci koliko je trajalo snimanje filma.

Sve to shvaćam omalovažavanjem onoga čime bavim a to je balet, u kojem sam već dvadesetidvije godine. Profesionalno gledajući (što gledateljima filma i nije osobito bitno), Natalie, osim izgubljenih kilograma i vjerojatno iznimne glume, uopće ne odgovara „kalupu“ prave balerine –  čak ni plesačice bilo kakve vrste, ni stasom ni lakoćom pokreta. O tome može li uopće stajati i plesati u baletanskim papučicama ne bih ni raspravljala. U svakom slučaju, previše je ukočena da bi bila balerina, što nema veze s njenom „ukočenošću“ u filmu. Na dodjelu Oscara nisam pozvana, iako je praktično svo društvo bilo tamo, no to me nimalo nije zasmetalo koliko činjenica da me Natalie, za koju sam odradila toliko posla, u svom ionako „kratkom“ govoru nije niti spomenula. Dapače, zamoljena sam da ne dajem nikakve intervjue vezane za ono što sam uradila, no šutjeti ni ja ne mogu,“ veli inače cijenjena balerina.

Propust ili objeda? Oboje? Hm.

S druge strane, imamo „Social Network“ – lice Armieja Hammera je digitalno obrađeno preko lica i tijela Josha Pencea koji je glumio blizance Winklevoss. No – Pence nije naveden ni kao „stunt“ ni kao tamo neki „čovjek pored Armieja“ već kao Tyler Winklevoss. Bilo bi moralno, osobito zbog ogromnih zasluga balerina, da je i Sarah tretirana na isti način kao cast u Društvenoj mreži. Na nesreću, koliko god nam se dopao, film je bio usred kampanje za Oskara i Natalie je briljirala u filmu (po mom skromnom mišljenu)…no (navodno) kako bi izgledalo da se u tako krucijalnim momentima pročita koliko se glavna glumica oslanjala na svoju plesnu dublericu!

Izgledalo bi normalno – pa nitko ne može naučiti balet ni za godinu, ni tri a mislim ni pet… no aršini su čudna stvar.

3 komentara za “Natalie Portman preuzima baletne korake „Crnog labuda“?

  • Marin says:

    Nikad ne vjerujem ovima željnim slave. Ako joj, recimo, nije stalo što nije pozvana na dodjelu Oscara – zašto to uopće spominje? C’mon. 😀

  • Maxima says:

    Ja samo “prenosim” vijest, no interesantna mi je ova usporedba s Društvenom mrežom. Zato i napisah, je li objeda ili propust – ili oboje? 😉

  • Maxima says:

    (meni bi smetalo … koliko se raspričala na dodjeli, mogla je spomenuti i prababu i pradjeda i od stričevića joj kvočke i patke – hormoni…)

Leave a Reply

Your email address will not be published.