Alfonso Cuaron i Končalovski na Kustendorfu

Piše: Jelena Djurdjic

2

Na prvi pogled ove godine na Kustendorfu najviše se treba radovati uvijek sjajnom natjecateljskom programu. Na drugi pogled visine prošlogodišnjeg festivala su nas razmazile.

Osmi Međunarodni filmski i muzički festival Kustendorf održava se od 21. do 26. siječnja 2015. godine. Pored Cuarona i Končalovskog, za sada su najavljeni dolasci Taverniera, Mikhalkova i Ossarove.

U borbu za Zlatno, Srebrno i Bronzano jaje ući će 17 kratkih filmova mladih autora iz Izraela, Hrvatske, Češke, Egipta, SAD, Francuske, Belgije, Rusije, Nemačke, Islanda, Nizozemske, Slovačke, Rumunjske, Mađarske i Srbije. Selektor natjecateljskog programa je Dunja Kusturica, a međunarodni žiri čine direktorica Britanskog filmskog instituta Amanda Nevill, Claudie Ossar, francuska filmska producentica, i meksičko-američki producent Alex Garcia.

Dok se mladi budu natjecali u kratkoj formi, dugometražni igrani filmovi dolaze u tri nenatjecateljske programske cjeline – suvremene tendencije, retrospektiva velikana i novi autori.

U suvremenim tendencijama bit će prikazana čak tri filma s Mostre. Omaž Andreju Končalovskom nas očekuje u retrospektivi, ali njegov film  Poštareve bijele noći, nagrađen Srebrnim lavom u Veneciji prošle godine, bit će prikazan u sklopu suvremenih tendencija. Tu je i osvajač Zlatnog lava, dosadnjikavi Golub sjedi na grani razmišljajući o postojanju, kao i Razgovori s Bogom, omnibus gdje se kao redatelji,  između ostalih, pojavljuju Alex de la Iglesia, Mira Nair, Guillermo Arriaga i sam Kusturica. Da entuzijazam ne probije plafon pomažu preostala dva naslova – novi film dragog Nikite Mikhalkova (Varljivo sunce, 12), blockbuster  Sunčanica, premijerno (svjetski premijerno) prije par mjeseci prikazan u Beogradu, film koji nije želio navodno ni Cannes ni Venecija, film poslije ubitačnog Varljivog sunca 2. Kvotu od pet ostvarenja u tendencijama popunjava film o kojem skoro da ništa ne znamo, kazahstanski Vlasnici, kompletni autorski poduhvat Adilkhana Yerzhanova. Spletom okolnosti skoro pa najiščekivaniji film u ovoj selekciji.

Retrospektiva velikana najviše obećava, pogotovo bude li podržana odličnim tematskim ili redateljskim  radionicama, kako je to inače bio slučaj. Pored Končalovskog (drži radionicu prve večeri), gledat ćemo njegove Romansa o zaljubljenima i Marijini ljubavnici, kao i totalnu poslasticu Andreja Rubljova, čiji scenarij potpisuje, tu su Bertrand Tavernier s Oko ponoći, Betty Blue Jeana-Jacquesa Beineixa, Kusturica s Arizona Dream (zajedničko za posljednja dva je Ossarova, producentica) i valjda najpoznatije ime, redatelj Gravitacije, Alfonso Cuarón s Children of Men. Uz Rubljova još veća atrakcija može biti nijemi film U noći Charlesa Vanela iz 1929.godine, o kojem će govoriti standardni gost iz Cannesa, Thierry Fremaux.

Ostaje još cjelina novi autori, s tri predstavnika: U mraku, dokumentarac Gorana Stankovića, Otvoren kavez, u srpsko-njemačkoj koprodukciji, diplomski rad Siniše Galića i Hrčci, prvi igrani film Meksikanca Gilberta Gonzáleza Penilla.

U ponoć će počinjati glazbeni program, a nastupat će Taraf de haidouks, rumunjski bend, Ana Popović, bluz gitaristica koja živi i radi u Memphisu, Alena Baeva, ruska violinistkinja, Partibrejkersi, srbijanski rok bend i Adam Stinga, moldavski trubač.

Satnica je objavljena prije par dana i možete je pronaći na službenom sajtu, ali ukratko stvari stoje ovako – dani će počinjati standardno nekim od filmova iz retrospektive velikana, u popodnevnim satima novi autori/suvremene tendencije/radionice kombinacija, dok nas u 21h očekuje natjecateljski program, koji nikada nije iznevjerio. Koncerti počinju u ponoć, u istoj sali. Ulaznice cjelodnevne su oko 2 eura. Sajt će vam pomoći oko uputstva kako stići do tamo (ili pogledajte naš tekst od prije koju godinu), nije pjesma, mjesto je umjereno izolirano, ali mi vam, kao sad već iskusni posjetitelji, apsolutno i bezrezervno sugeriramo da se popnete na brdo i gledate filmove.

Leave a Reply

Your email address will not be published.