20. Dani hrvatskog filma počinju 4. travnja

Piše: Deni Zgonjanin

Kao što već sigurno znate, 20. Dani hrvatskog filma počinju 4. travnja i traju do 9. travnja, a što je najvažnije – sve projekcije su besplatne :).  Na novinarskoj smo konferenciji saznali nešto više o svemu što će se prikazivati tamo…

Programski selektori, Danilo Šerbedžija (nažalost, službeno spriječen osobno nazočiti današnjoj pressici) za igrani film, Tomislav Čegir za dokumentarni film, Darko Kreč za animirani film, Damir Čučić za eksperimentalni film, Ilko Čulić za namjenski film i glazbene spotove te umjetnički savjetnik ovogodišnjih Dana, filmski kritičar Dean Šoša, na današnjoj su konferenciji za novinare predstavili službeni program konkurencije.

Ove godine na adresu DHF-a, stigla su ukupno 232 naslova.

U konkurenciji za nagrade Ocjenjivačkog suda 20.DHF-a, kojega ove godine čine Alemka Lisinski, Radislav Jovanov Gonzo i Ante Tomić (Velika nagrada DHF-a, …), te za nagrade „Oktavijan“ (HDFK), „Jelena Rajković(HDFR), „Zlatna Uljanica“ (Glas Koncila), kao i za Nagradu publike (Visoka politehnička škola u Zagrebu), u svim kategorijama natjecat će se ukupno 115 filmskih naslova. U kategoriji igranog filma za titulu najboljeg borit će se 17 uradaka, u kategoriji dokumentarnog 16 te u kategoriji animiranog također 16 naslova.  Konkurenciju za najbolji eksperimentalni film čini 15 uradaka, a za namjenski njih 26, dok se za najbolji glazbeni spot bori 25 uradaka. Također, dodijelit će se i nagrada „Salona odbijenih“ za najbolji prijavljeni film koji nije uvršten u konkurenciju.

„Prikupiti, prikazati i vrednovati  najbolje domaće filmove i audiovizualne proizvode te ih predstaviti široj javnosti  i dalje je osnovni je cilj Dana hrvatskog filma. Svake godine Dani predstavljaju i nove mlade filmske autore, kojima je to nerijetko prvi zapaženiji izlazak u svijet javnosti“, naglasio je koordinator festivalskog programa, Davor Šišmanović.

Danilo Šerbedžija, selektor kategorije igranog filma, u pisanom obrazloženju, ističe kako mu je glavni kriterij bio njegov subjektivni osjećaj. „ Najbitnije mi je bilo koliko me je određeni film dotaknuo, zainteresirao , uznemirio… Prepoznati redateljev rukopis, nešto je što sam tražio u svakome do njih. Drago mi da su filmovi formom i sadržajem dosta različiti, iako, što je razumljivo, prevladavaju filmovi intimne prirode, problemi u braku, vezi,

odnosu dvoje ljudi. Vjerojatno se ova kriza već toliko popela na glavu da nemaju niti volje niti snage snimati  o tome.Nadam se da će se onima koji budu gledali ove filmove svidjeti moj odabir,“ navodi Šerbedžija.

“Povelik tematski i stilski raspon dokumentarnog filma u pristigla 62 naslova obuhvaća krajnosti od povijesnog do suvremenog, osobnog ili obiteljskog do  širih društvenih zajednica, ne zazirući pritom ni od opreka ruralnog i kulturno- umjetničkog, nacionalnog i manjinskog ili marginalnog pa sve do usmjerenosti lokalnom ili šire regionalnom, čak i kontinentalnom. Ne i začudno, redatelji su posezali od crno- bijelog minimalizma pa sve do raskošnih kolorita, trajanja dosezala od 1 do 91 minute, a bez poteškoća tvrdim da su gotovo sva ostvarenja poprilično zanimljiva i vrijedna šireg gledateljstva”, naglasio je selektor dokumentarnog filma, Tomislav Čegir.

Svoju selekciju eksperimentalnog filma obrazložio je Damir Čučić naglasivši kako eksperimentalni film zaslužuje biti viđen na svakoj domaćoj audiovizualnoj manifestaciji, jer su eksperimentatori kroz pedesetak godina sebi i Hrvatskoj kinematografiji izgradili velik međunarodni ugled. “Publika će moći vidjeti rubne dokumentarce, igrane, plesne, animirane i apstraktne filmove. Sud o njihovoj kvaliteti ostavljam individualnim ukusima, pri tome molim ne zaboravite kako je posebnost eksperimentalnog upravo to što do kraja rada na filmu ne znate hoće li eksperiment uopće uspjeti”, dodao je Čučić.

“Jedna od karakteristika ovogodišnjih prispjelih radova je dužina trajanja filmova ( čak šest ih je dužih od deset minuta ). Sljedeća vrlo važna karakteristika je prijavljivanje sve više ženskih autora ( jedanaest ) što je u svakom slučaju odlično , a slaže se sa činjenicom da se sve više studentica upisuje na studij animacije. Kvaliteta animiranih filmova također je na prilično visokom nivou – kako produkcijski ( i “mali” producenti su u stanju pratiti trendove u svjetskoj animiranoj produkciji ) , tako i tematski  , iako je zamjetno da nema filmova za djecu, a i humor nije jača strana našim autorima ( nedostatak britke duhovitosti kakva je nekada bila karakteristična za autore Zagrebačke škole )“, naglasio je selektor animiranog filma, Darko Kreč.

Ilko Čulić , govoreći o selekciji namjenskih i glazbenih uradaka, istaknuo je kako produkcija namjenskih filmova uvijek ovisi o specifičnim  potrebama i prohtjevima naručitelja. “Oni određuju nezgodna pravila prema kojima je funkcionalnost filma važnija od potvrđivanja kreativnosti autora, ali zahtjevnijim naručiteljima se moraju priznati i zasluge za održavanje dostignutih standarda iz kojih proizlazi respektabilna vrijednost radova prijavljenih i odabranih za 20. DHF. To se nažalost ne može reći za pristigle glazbene spotove, premda se i među njima nalazi nekoliko ugodnih iznenađenja. Uz opasku da niti ove godine nisu prijavljeni svi očekivani radovi, s kojima bi slika mogla biti donekle drugačija, uvid u recentnu produkciju spotova prije svega otkriva koliko je duboka kriza hrvatske glazbene industrije, dodao je Čulić”.

Raspored projekcija filmova u konkurenciji kao i popis svih prijavljenih filmova možete potražiti na web stranici festivala www.sczg.hr/dhf.

Svečano otvorenje 20.DHF-a, održat će se 4.travnja u Kinu SC s početkom u 20.30h.

Leave a Reply

Your email address will not be published.