Sushi Girl (2012.)

Piše: Ivica Pustički

Naš kolega Ivica Pustički, iskusni bloger, poznati amaterski filmaš i prije svega veliki filmofil, svake će nedjelje pod svjetla reflektora dovući po jedan manje poznati film nepravedno zanemaren od većine publike. “Ovi filmovi sami su za sebe preporuka, a ne moje osobno mišljenje”, skromno je naglasio autor bloga Filmova s ruba. Radilo se o niskobudžetnim američkim filmovima ili možda filmovima drugih kinematografija tradicionalno zapostavljenih na ovim prostorima, Ivica će pokazati da se vrijedni filmovi mogu pronaći tisućama kilometara daleko od ograničenih hrvatskih kino dvorana.

preporuka Sushi Girl

Ako izuzmemo dva kratka filma koja je snimio u svojim tinejdžerskim danima, a od kojih je jedan čak ostao i nedovršen, onda možemo bez problema reći kako je Quentin Tarantino svoju uspješnu redateljsku karijeru započeo s fenomenalnim filmom Reservoir Dogs koji zajedno s kultnim Pulp Fictionom i dan-danas slovi kao jedan od njegovih najboljih uradaka. U godinama koje su uslijedile na vidjelo je izašlo to kako je Tarantino inspiraciju za taj svoj debitantski uradak vukao iz mnogobrojnih filmova raznoraznih žanrova i kinematografija (npr. The ProfessionalsLe samouraïThe Wild BunchThe Taking of Pelham One Two ThreeThe Pope of Greenwich VillageA Better Tomorrow II i City on Fire itd.), što su mu pojedinci zamjerili i zbog čega su ga prozvali lopovom i najobičnijim copycatom.

No tijekom svoje bogate karijere Tarantino je više puta dokazao i pokazao da je on prije svega veliki filmofil te zaljubljenik i poznavatelj (opskurnih) žanrovskih filmova i kinematografija drugih zemalja, prava živuća filmska enciklopedija, a tek onda filmaš koji svojim uradcima samo odaje počast svemu onome što voli. Tako je Tarantino unatoč svojevrsnom “kopiranju” poznatih autora poput Johna WooaRinga LamaSergija Leonea i mnogih drugih, uspio izbjeći zamku da postane samo copycat, uspio stvoriti neki sebi svojstven filmski način izražavanja te i sam postao autor prepoznatljivog stila. I ne samo to, Tarantinov stil postao je toliko osebujan i specifičan da je i Tarantino osobno utjecao na mnoge druge filmaše koji su uslijedili nakon njega, a kojima su on i njegovi filmovi poslužili kao inspiracija. Tako je nastao izraz “tarantinovski” koji publika i kritika voli “prilijepiti” filmovima koji imaju nešto tipično “tarantinovsko” u sebi, bilo da je riječ o nelinearnoj narativnoj strukturi filma, živopisnim likovima ili pak bizarnim i(li) nasilnim situacijama.

Ako malo prekopate po 90-ima i 2000-ima pronaći ćete desetke “tarantinovskih” uradaka od kojih su neki čak zvučni naslovi, dok su ostali pak slabo poznati ali svakako zanimljivi. Npr. prije nego što se uhvatio Jacka Reachera i Nemoguće Misije 5Christopher McQuarrie je napisao i režirao svoj debitantski uradak The Way of the Gun koji je prštao “tarantinovštinom”.  Redatelj Gary Fleder je pak snimio Things to Do in Denver When You’re Dead u kojem je okupio genijalnu glumačku ekipu (GarciaLloydForsytheWilliamsBuscemi), a Skip Woods je pak snimio niskobudžetni  Thursday s Thomasom Janeom i Aaronom Eckhartom koji je gotovo u cijelosti smjestio na jednu lokaciju i napunio bizarnim i šarolikim likovima. Prije nego se proslavio s Bourneovim Identitetom i Gospodinom & Gospođom Smith Doug Liman je snimio krimi komediju Go koju je pokojni Roger Ebert svojedobno nazvao “nasljeđem Pulp Fictiona”. A na neki način čak i Guy Ritchie može “zahvaliti”  svoju karijeru Tarantinu jer je uspjeh Paklenoga šunda otvorio Ritchieju vrata da snimi Lock, Stock and Two Smoking Barrels i Snatch. koji također imaju sve tarantinovske elemente u sebi.

A Tarantino i posebice njegovi “psi iz rezervoara”  definitivno su poslužili kao inspiracija redatelju Kernu Saxtonu za film koji vam nudim kao današnju preporuku. Radi se o nezavisnom krimi trileru Sushi Girl koji je Saxton i napisao zajedno s Destinom Pfaffom. U filmu pratimo sitnog kriminalca Fisha koji je upravo izašao iz zatvora nakon odsluženja šestogodišnje zatvorske kazne zbog pljačke koja nije prošla baš po planu. Odmah po izlasku iz zatvora Fisha pokupi jedan do njegovih bivših kolega i suradnika te ga odvede na večeru kako bi zajedno s ostalim članovima nekadašnje bande proslavili Fishovu slobodu. A za večeru svima ponudi sushi serviran na golom tijelu lijepe mlade žene, takozvane sushi djevojke. Ali ubrzo po dolasku u improvizirani restoran Fish shvati da glavni razlog okupljanja nije (samo) njegov izlazak iz zatvora, već i neki neriješeni problemi među prisutnom grupom kriminalaca koji se tiču nestalih dijamanata. Kako večer odmiče situacija postaje sve opasnija i nasilnija, a Fish će uskoro shvatiti da je dolazak na večeru bio pogreška.

Neću vam uopće pokušati prodavati maglu ili muda pod bubrege, pa ću vam odmah reći da postoji velika mogućnost da se dobrom dijelu vas i ne svidi ovaj film, tim više jer je Sushi Girl uradak namijenjen određenom dijelu publike a ne širokim masama. To je prije svega mali niskobudžetni nezavisni B-film koji je ograničen budžetom (snimljen za manje od milijun dolara) i lokacijama, a koji bi se moglo najlakše opisati/predstaviti kao niskobudžetnu B verziju Reservoir Dogsa. S tim da je ovdje naglasak posebice stavljen na famoznu kultnu scenu iz Dogsa kada Madsen muči onog sirotoga policajca, koja je u ovom slučaju “razvučena” na 90-minutni film. A razlika je i u tome što su Dogsi ipak bezvremenski klasik, a Sushi djevojka to nikada neće postati niti to želi biti. Ali unatoč tome nudi zanimljiv zaplet, šarolike i ekscentrične likove, zabavne dijaloge koji možda nisu tako eklektični kao kod Tarantina ali nisu ni loši, krvave i nasilne scene koje bi nekima mogle biti mrvicu “too much”, lijepu golu djevojku koja leži na stolu kroz cijeli film, mračni seting, pa čak i jedan zanimljiv twist koji stavlja točku na i te (savršeno) zaokružuje inače jednostavnu priču. Ali ako to nije dovoljno znajte da je tu i poprilično zanimljiv, a rekao bih čak i impresivan glumački ansambl koji čine Michael BiehnDanny TrejoJeff FaheySony ChibaMark HamillTony Todd, te još neki drugi. Ali bit ću iskren i odmah reći da izuzev posljednje dvojice svi ostali se pojave u filmu na svega par minuta. Ali nemojte to uzeti za zlo, posebice ne pored “razigranog” Marka Hamilla u ulozi psihopatski rastrojenoga “jokerovskog” krimosa sumnjive seksualne orijentacije koji je ukrao film svojim otkačenim i “cerekavim” nastupom.

Za kraj napominjem još jednom, ovo je film namijenjen određenom tipu publike, publike koja voli niskobudžetne filmove, B-filmove, nasilne filmove, Tarantina i sve ono što Tarantino voli, stoga ako smatrate da ste vi jedan od tih “izabranih”, okušajte sreću sa Sushi djevojkom. Ali znajte da film prate podijeljene kritike pa su šanse da vam se vidi, odnosno ne svidi, 50-50.  Trailer koji vam kao i uvijek nudimo u prilog će vam možda pomoći da lakše donesete svoju odluku želite li izdvojiti 90 minuta svog života za Sushi djevojku. Ako se u konačnici odlučite pogledati film nadam se da ćete u istome i uživati. Ako pak ne, probajte onda barem sushi. Po mogućnosti s gole djevojke.

Trailer:

Fotke:

2
4 - Copy
4
2 - Copy

Leave a Reply

Your email address will not be published.