Paramount priprema remake ‘Čovjeka koji je ubio Libertyja Valancea’

Piše: Sven Mikulec

Chevalier 0

Paramount navodno poduzima mjere kako bi snimio remake klasičnog vesterna Čovjek koji je ubio Libertyja Valancea. Prema Varietyju, na scenariju je radio Terence Winter (Boardwalk Empire, Sopranosi), ali sada se traži netko tko će ga zamijeniti. Producentsku ulogu odradit će Matt Jackson iz IM Globala, a koliko čujemo, radnja novog filma mogla bi biti smještena u osamdesete godine prošlog stoljeća negdje u zapadnoj Pennsylvaniji. Razumno je očekivati i da će remake zadržati narativnu strukturu originala, u kojem se prva scena odigrava 30 godina nakon događaja koje ćemo ustvari pratiti kroz cijeli film.

Čovjek koji je ubio Libertyja Valancea, s Jimmyjem Stewartom, Johnom Wayneom i Leejem Marvinom, priča nam priču o naivnom odvjetniku koji stiže u maleno mjesto na Zapadu uvjeren da će ga zakon i pravda obraniti od agresivnog bandita kojem stane na žulj. U svojoj recenziji filma, napisao sam:

Iskreno se ne mogu sjetiti kad sam zadnje, ako ikad, u vesternu uživao koliko sam guštao u ovom filmu, koji velikodušno nagrađuje koliko god duboko odlučite zagrebati ispod površine.

Iza ovoga stojim i dalje. John Ford snimio je film koji cijelom jednom žanru omogućuje dostojanstveno povlačenje s pozornice, koji mitu o Divljem Zapadu nudi efektan i simbolikom ispunjen završetak. Hoću li pogledati novu verziju, ako Paramountov projekt ugleda svjetlo dana? Apsolutno. Hoću li uživati u njoj? Vjerojatno ne. Ali živimo u eri obrada, prerada i dorada, nemamo se razloga čuditi što se između čekića i nakovnja našao jedan od najboljih vesterna svih vremena. Ako nova verzija s Mattom Damonom i Christophom Waltzom nekoga natjera da, onako iz znatiželje, baci pogled na original, pretpostavljam da možemo reći da se isplatilo kopati po prošlosti.

7 komentara za “Paramount priprema remake ‘Čovjeka koji je ubio Libertyja Valancea’

  • Nina says:

    Kako reagirati na ovakvu vijest. Činjenica da se u Holywoodu već duže vrijeme reciklira sve i svašta od zadnjeg trasha do kultnih žanrovskih uradaka. Evo baš jučer vidjeh u kinu foršpan za remake Point Breaka. Ok, zar nisu mogli nazvati ga nekim drugim imenom i likovima promijeniti imena?! Iako se ne radi o najboljem akciću ikad snimljenom (svaka čast K. Bigelow, gledala ga 3 puta u kinu) zar stvarno misle da su napravili nešto puno bolje ili da će zaraditi više na box officeu?! Čovjek koji je ubio Liberty Valacea stvarno je jedna od perjanica u svom žanru, i u vremenu kad je snimljen. Nemoguće je tu što bolje napraviti. Tko pamti što su napravili sa 3:10 za Yumu. Kao prvo, prevelik je razmak od vremena kad je original snimljen. Svjetonazor se drastično promijenio, ovo je vrijeme mita, korupcije i Marvelovih superjunaka, a ne ikona poput John Wayna, tko bi njega mogao zamjeniti?!, Chris Hemsworth?! Matt Damon može biti Marsovac i vojnik Ryan, ali nije Jimmy Stewart. A Waltz i Marvin, ma dajte molim vas, miljama daleko. I ne govorim o kvaliteti niti jednog niti drugom, nego o karakteristikama i izričaju koji su toliko udaljeni. Zašto jednostavno ne uzmu priču, moderniziraju je i stave drugi naslov?! Možda nešto i ispadne. Ali da je šteta što većina gledatelja ne poseže za klasicima ako postoji remake, pogotovo ako original nije u boji. Kako netko može obožavati Carpenterov The Thing a da nikada nije poželjeo pogledati The thing from another world od Howarda Hawksa i znati nabrojati bar 3 druga njegova filma. Barem danas u eri torrenta, imdb-a i HRT-a 3 to ne bi trebalo biti toliko teško.

  • goran says:

    Ja obožavam Carpenterov The thing (obožavam sve njegove filmove još od They live),
    a ovako,na blef,znam nabrojati 2 Hawksova filma…(Hatari i Rio bravo).
    I nisam poželio pogledati The thing from another world….čudak.

  • Nina says:

    Ako ti tako kažeš “gorane”, neka ti bude. Ponavljam žao mi je što takvi filmovi privlače manje publike nego neke novokomponirane … ne mogu naći pravu riječ. Carpenter je i meni među najboljima, ali su i njegovi prethodnici na kojima je on učio, kao i novi filmaši koji tek izlaze na scenu. Ne treba nikoga diskriminirati. Nikad ne znaš što će te iznenaditi. Ili se to jedino ne odnosi na hrvatski suvremeni film. 😀

  • Deckard says:

    The Thing From Another World je film zanimljive ideje, ali je danas ponešto zastario. Zašto? Zbog nekih klišeja koji su bili sastavni dio tog vremena (hrabri kapetan/pilot+ djeva koja mu stoji pod desnom rukom) tehničkih stvari (Stvor je jednostavno Frankenštajn s drugim imenom) i uopće nije uspio uhvatiti atmosferu originalne novele (da, pročitah i nju) zbog čega je Carpenterov remake (koji je ustvari ekranizacija, puno manje sami remake) superiorniji originalu. Iako nisam pobornik remakova (novi Point Break djeluje trgikomično loše – veza s originalom je samo po imenima likova) tko zna, možda Čovjek koji je ubio… uspije i postići nešto. Ako je remake Rio Brava uspio… 😀

  • Nina says:

    Deckard misliš na El Dorado?

  • Deckard says:

    Ma, jok (iako može i on proći kao remake). Assault on Precinct 13, Carpenter je napravio scenarij kao modernu verziju Rio Brava. I uspio je napraviti sasvim drugačiji film, iako je, strogo tehnički, to obrada kultnog vesterna.

  • Nina says:

    Eto, odličan primjer, sve se može kad se uloži malo truda i kreativnosti. I jedan i drugi sjajni filmovi. Kapa dolje i Hawksu i Carpenteru.

Leave a Reply

Your email address will not be published.