Tračerica – sezona 1

Piše: Matea Rebrović

Tračerica (Gossip Girl, 2007. – …) SEZONA 1

Autori: Stephanie Savage, Josh Schwartz; Cecily von Ziegesar (autorica serije knjiga)

Glume: Blake Lively, Leighton Meester, Penn Badgley, Chace Crawford, Ed Westwick, Taylor Momsen

“Good Morning Upper East Siders!Gossip Girl Here! Your one and only source into the scandalous lives of Manhattan’s elite.”

Citat koji će znati napamet svatko tko odluči pratiti ovu noviju vruću teen-sapunicu. Svaka epizoda počinje voice-overom tajanstvene tračerice (“Gossip girl”) koja prenosi najzanimljivija događanja, tračeve i tajne maturanata u elitnoj privatnoj školi u NYC.

Prva epizoda počinje povratkom Serene van der Woodsen (Lively) u školu nakon tajanstvenog izbivanja. Sereninim odlaskom je puklo prijateljstvo između nje i Blair Waldorf (Meester), tamošnje „kraljice“ društvene scene. Blair je u bajkovitoj vezi s Nateom Archibaldom(Crawford) ali tu bajkovitost će uništiti Nateov najbolji prijatelj, zločesti dečko Chuck Bass (Westwick), nakon što otkrije da su Serena i Nate i više nego “zabrijali” na zabavi prije Sereninog tajanstvenog odlaska. Je li seks sa dečkom najbolje prijateljice bio razlog Sereninog odlaska?

Među svim tim slinim bogatašima, upoznajemo još jednog od glavnih likova serije. Dobri i simpatični dečko, Dan Humphrey (Badgley), odmetnik u privatnoj školi zbog svog socijalnog statusa, počinje svoj uspon na društvenoj ljestvici kada započne vezu sa pristiglom Serenom. Također upoznajemo Danovu mlađu sestru Jenny (Momsen) koja će učiniti sve kako bi se uzdigla među elitu. Od sporednih likova javljaju se roditelji svakog od glavnih likova, čije su priče ponekad i zanimljivije od onih njihove djece (iako je tematika ista – ljubav, novac i uzdizanje na društvenoj ljestvici).

Kroz prvih par epizoda svjedočimo vrućim svađama i mirenjima Serene i Blair. Serena obeća Blair da se neće približavati Nateu kako bi one održale svoje prijateljstvo. Nate je zaljubljen u Serenu, no primoran je od strane roditelja održavati vezu sa Blair zbog unosnih poslova njegovih roditelja i Blairine majke. Blair prekida vezu kada sazna da je Nate ne voli i nakon noći pijanstva završi u krevetu sa zloćkom Chuckom. Chuck poslije shvaća da se zaljubljuje u djevojku svog najboljeg prijatelja i od tog trenutka kreće evolucija njegovog lika.       Ljubav između Dana i Serene također nije mirno more. Kod njih dolazi do prepirki zbog razlika u ponašanju za što krivimo njihove različite pozicije na društvenoj ljestvici. Nemire u vezi počinje donositi i Danova najbolja prijateljica iz djetinjstva i prva ljubav Vanessa koja se nakon nekog vremena ponovno doseli u NYC.

Na prvi pogled, još jedna u nizu. One Tree Hill, O.C.been there, done that. Zgodni likovi, ljubakanja, prijevare. No ova serija ipak nudi nešto drugačije. Prvo, dva glavna lika, Blair i Chuck, su primjer najgoreg cinizma, sarkazma, umišljenosti i ostalih negativnih osobina. Blair je totalna bitch na kvadrat, a Chuck je dečko koji će iskoristiti svaku dobru djevojku koja mu se nađe na putu. Usprkos tome, publika ih obožava. A najljepše je  kada dođu trenutci u kojima se oni emocionalno slome i kada vidimo da i oni imaju dušu.

Ono što ja volim kod ove serije njena je dinamika. Obično kod serija koje pratimo, tih 45 minuta koliko traje jedna epizoda, prođu u jednom dahu. Ovo nije slučaj sa Tračericom. Svaka epizoda ima jako brzi tempo ali imaš osjećaj da traje satima zbog pregršt događanja. Jedna epizoda obično prati jedan ili dva “događaja”, kao što su rođendanska zabava, bal pod maskama ili brunch. Jedan događaj, ali kroz epizodu pratimo događaj prije/tijekom/poslije, i svakom od 5 glavnih likova i 5 sporednih daju mjesta za njihovu priču. Nakon jedne odgledane epizode moraš odvrtiti film u glavi da bi se prisjetio što si sve vidio. Kao da gledaš film u malom. Veliki plus ovoj seriji je što ne štede na ljubavnim scenama, pa se ne moraš zapitati: “Kad će se više poljubiti(ili nešto više)!?”. Ono što seriju nosi je odlična gluma mladih glumaca, predivna kostimografija i prekrasne lokacije New Yorka.

Prva sezona Tračerice se emitira na HRT 2, ponedjeljkom u 21:05. Opisala bih ovu seriju kao SKANDALOZNO-NABIJENU, pa ‘ko voli nek’ izvoli. Vrhunski scenarij  sigurno jedan je od razloga zašto je TV serija uspješnija od izvorne serije knjiga. Zbog velikog interesa gledatelja i uspješnosti serije, trenutno je u tijeku snimanje četvrte sezone.

Možda serija ne nudi nešto neviđeno, ali donosi poveću količinu zabave i nabrijanosti. Ono što zasigurno nudi jest mozak na paši i ulazak u njihov zabavni svijet. Za početak svakog radnog tjedna, Tračerica je upravo ono što meni treba.