The Inbetweeners

The Inbetweeners (2008. – 2010.)

Autori: Damon Beesley, Iain Morris

Glume: Simon Bird, Joe Thomas, James Buckley, Blake Harrison, Greg Davies, Emily Head

Ocjena: 8

Postoji li ijedan čovjek koji s određenim vremenskim odmakom gleda na srednjoškolske dane s puno ili previše gorčine? Nekako se zaborave sve jedinice i roditeljski sastanci zbog kojih ste strijepili (uzimam u obzir i one koji nisu imali takvih problema, ali imajući u vidu da takav nisam bio, tj. da sam bio prilično loš i bezobrazan srednjoškolac koji je malo učio, puno markirao i, najčešće, bio buntovnik bez pokrića ili razloga), svi oni posljednji sati kada ste odgovarali za ››spašavanje gole egzistencije‹‹ (ah, taj srednjoškolski dramatizam!), a u sjećanju ostanu provale i podvale, pokoja slika koja pokazuje više kose, manje kilograma i izostanak bora. E, kad se već ne mogu vratiti u srednjoškolske dane, mogu ih ponovno proživljavati kroz izuzetno zabavne serije i kroz likove koji se neopterećeno šepure sa svim svojim manama (jer, budimo realni, vrlina baš i nemamo u tom razdoblju). A kad smo kod mana…

Will McKenzie (Bird) uštogljeni je srednjoškolac rođen sa zlatnom žlicom u ustima, ali nakon razvoda roditelja ostaje s majkom (otac je, naravno, odmaglio s mlađom ženom u nadi da će ponovno osjetiti izgubljeni osjećaj slobode) i tako gubi sve povlastice na koje je naviknut: novac, bezbrižnost koju novac nosi i staž u privatnoj školi koji će biti prekinut premještajem u najbolju moguću školu koja nije privatna. Imajući u vidu da nije najnormalniji srednjoškolac, da nije vičan socijalizaciji, njegova prilagodba u novoj sredini će biti teška, a ako se uzme u obzir da će mu novostečeni najbolji prijatelji biti šeprtljavi Simon (Thomas), patološki lažljivac Jay (Buckley) i priglupi ali simpatični Neil (Harrison) – kolege koje su, kao i on, samo igrom slučaja jednu razinu iznad školskih ››čudaka‹‹ – tada je ideja o nekoj vrsti normalnog školovanja iluzorna.

Kostur serije čini prijateljstvo Willa i Simona. Njih dvojica najbolji su prijatelji i iako su jednako neodgovorni i bezobrazni kao Jay i Neil, predstavljaju inteligentniji dio kvarteta i nakon svih nepodopština ipak osjećaju svojevrsnu grižnju savjesti. S druge strane Jay i Neil ne razmišljaju o konsekvencama svojih postupaka i jednostavno se prepuštaju svom devil-may-care odnosu prema svijetu koji ih okružuje. Na meti vesele družine nalaze se propisane teme poput seksa, školskih problema, nerazumijevanja svijeta odraslih i pratećeg rudimentarnog tinejdžerskog bunta. Ubacite u jednadžbu uvijek inovativan britanski sleng i krštenje nekih starih stvari i pojmova novim imenima i dobijete konačan produkt koji je muški nesuptilan i grub, ali i vraški smiješan. Prepričati sve fore koje doslovno pršte nepodnošljivom lakoćom učestalosti u skoro svakoj sceni bilo bi redundantno, jer se fore – što zbog poteškoća u rekonstruiranju komičarskog tajminga, što zbog nemogućnosti rekreiranja zbunjenih faca glumaca (koji su svoju šansu objeručke zgrabili i, jednostavno rečeno, briljirali) – jednostavno ne mogu prepričati.

Priča o britanskoj humorističnoj seriji The Inbetweeners može biti i priča o tomu zašto većina ljudi koju poznajem preferira britansku a ne američku školu humora i upotrebe istog u zadanim okvirima popularnog sitcoma, tj. komedije situacije. Dok su motivi koji se pojavljuju i na jednoj i na drugoj strani Atlantika slični ili pak istovjetni, britanska lucidnost, neustrašivost i (crni) humor više dolaze do izražaja i uvijek mi se čini kako, mada je u pitanju nešto sasvim prozaično, gledam nešto novo i uzbudljivo. Naime, kad su Beesley i Morris, autori serije, predstavili svoju ideju glavešinama E4a, iste te glavešine mogle su se pitati što je toliko zanimljivo u priči o četiri srednjoškolska prijatelja koji su podjednako fascinirani koitusom, degustacijom svih vrsta alkohola i dobrom zabavom, zar ne? Što ih čini toliko različitim od drugih serija koje su rađene po istom principu?

To je onaj je ne sais quoi dodir koji diferencira dvije slične stvari/serije koje su, suštinski, iste/slične. Ova serija posjeduje zavidan broj dodira zbog kojih je bolja od 90% serija slične/iste tematike i, zato, trk na svemrežje. Volja vam ilegalno skinuti ili platiti. Kako god, isplati se. Jedina mana serije je broj epizoda (samo osamnaest u tri sezone) i činjenica da je snimanje serije završeno nakon treće sezone jer su dečki završili srednju školu. Ali kako bi priču o seriji završio s dobrim vijestima, vrijedi spomenuti kako je dugometražni film The Inbetweeners (2011.) nedavno izašao u britanskim kinima, a njegov bi rip, jer ne očekujemo ga u našim kinima, trebao osvanuti na svemrežju ubrzo.