Peep Show

Peep Show (2003. – …)

Autori: Jesse Armstrong, Sam Bain, Andrew O’Connor

Glume: David Mitchell, Robert Webb, Olivia Colman, Matt King, Neil Fitzmaurice, Paterson Joseph, Isy Suttie

Ocjena: 10

Negdje sam već pisao o uzroku i posljedicama pa se ne bih se htio ponavljati, no ova priča koja slijedi upravo u glavnim ulogama ima i uzrok i posljedicu. Naime, recimo da sam ja 24-godišnjak koji voli igrati nogomet. Igram veliki nogomet s hrpom prijatelja i poznanika. Imam (preko)nekoliko kilograma viška. Trčim po navlaženoj travi u običnim sprintericama. Pokušavam predriblati protivničkog igrača. Protivnički igrač mi oduzima loptu. Pokušavam se dočekati na desnu nogu. Svu težinu prebacujem na tu nogu. Ligamenti, fibula i zglob odlaze u kurac, ja ležim na podu i plačem k’o novorođenče. E da, jesam li spomenuo da me cura to jutro ostavila preko sms-a? Sjajan dan. Ono što slijedi je jako smiješno iz današnje perspektive. Ortoped namješta kost(i), nosim gips dva tjedna i na zadnjem pregledu doktor shvaća da ne ide – slijedi operacija. Operacija prolazi bez ikakvih problema, a ja moram ostati u bolnici par dana nakon operacije. Mama donosi puno voća i laptop. Prijatelj šalje seriju Peep Show i tvrdi kako je urnebesno smiješna. Hajde, rekoh, daj mi nešto da se smijem tuđim problemima jer mi je smijanje svojoj zloj sreći mi je dolzlogrdilo. Uglavnom, tako sam došao do ove serije i, ako vam neće zvučati (pre)ludo, jedan dio mene je sretan što sam slomio nogu jerbo, da nisam, tko zna kad bih došao do ove iznimne serije, još jednog trijumfalnog autorskog poduhvata i osebujnog britanskog smisla za humor.

Početak serije nas uvodi u život dvojice cimera, Marka (David Mitchell) i Jeremya (Robert Webb). Mark je uštogljeni poslovnjak u marketinškoj agenciji dok je Jeremy raspojasani i samouvjereni – bez pokrića, naravno – tone deaf glazbenik. Ono što im je zajedničko neshvatljiva je socijalna neprilagođenost i sklonost te umijeće upadanja u nezavidne situacije zbog kojih se oni crvene a mi umiremo od smijeha. Humor neugode, point-of-view shot making i, hvala nebesima, nedostatak nasnimljenog “so we would know it’s funny” smijeha, glavne su karakteristike ove višestruko nagrađivane serije koja je u nultim bila jedina u rangu britanskoe uspješnice The Office, meni osobnomožda i bolja. Sam Ricky Gervais je rekao, citiram: »The last thing I got genuinely excited about on British TV was Peep Show, which I thought was the best sitcom since Father Ted.« ‘Nough said? Here’s more! Da, serija ima klišeje kao i sve ostale. Šeprtljavi Mark se zaljubljuje u Sophie (Olivia Colman), kolegicu s posla koja također ima određene simpatije prema Marku, ali kada je Mark u rukama scenarista poput Jesse Armstronga (obavezno pogledati izvrsni satirični britanski film In The Loop) i Sama Baina (scenarist genijalne komedije Four Lions koju vam je kolegica Vanja  predstavila), znamo da će do nje doći najdužom zaobilaznicom koja postoji.

Da vam dočaram:

The scene number one: Mark čita njene mailove i gubi njeno povjerenje i naklonost. Sophie počinje izlaziti s Jeffom (Neil Fitzmaurice), još jednim kolegom s posla, a Mark, u nastojanju da joj bude što bliže i ponovno zadobije njene simpatije, postaje Jeffov prijatelj. No, ono što slijedi je sami pad na dno – Jeff ga šalje po kondome za njega i Sophie. Mark bira kondome za muškarca koji će spavati sa ženom koju on voli (!) pa će, da mu napakosti, izabrati kondome Select s kojima će Jeff izgledati smiješno (jedna od opcija je bila i kondomi Perfoma koji bi bili jako neugodni Jeffu za korištenje, ali bi s njima dulje izdržao pa odustaje – samo zamislite tu struju svijesti).

The scene number two: Dobby (Isy Suttie) je mlada i simpatična djevojka s posla, s Markom dijeli interes za svu tu geek subkulturu, napetost između njih je očita. Jednog dana na poslu Mark ulazi u ostavu i tamo nalazi Dobby koja ga zamoli da se protegne i skine joj nešto s gornje police. Mark pokušava, ali mu Dobby blokira put svojim… hm, dupetom. Namjerno. Ono što slijedi je horor za svakog muškarca: Dobby se lagano prislanja uz njegovo međunožje i na scenu stupa Markova čuvena struja svijesti;  »This is possibly the most exciting thing that has happened to anyone ever. Does she know what she’s doing? Is she just innocently waggling her bum around and I’m getting an illegal benefit? I’m not doing sexual assault am I? You can’t do sexual assault if you stay still like a statue. I’m just a statue, a dirty, filthy statue. Oh, God, I’m getting very… Captain Corrigan is flying without a licence. Oh, Jesus, it’s too much, I’m gonna blow my beans, I’m gonna do a jizzle beach. DON’T LET HER KNOW.«  Mark nakon laganog trenja svršava što ostavlja ogromnu mrlju na njegovim hlačama.

Postoji mali milijun ovakvih scena u seriji pa mi spoilanje ne možete  zamjeriti . To je jedina serija koja mi pada na pamet kad kažem konstantnost. Tijekom dosadašnjih šest sezona kvaliteta je na visokoj razini, nikada ne pada; štoviše, iz sezone u sezonu raste, a unutarnji monolozi Marka i Jeremy postaju sve luđi i luđi. Likovi u seriji su savršeno isprofilirani i činjenica da u sezoni imamo samo šest epizoda (britanski standard) je ujedno i zadovoljavajuća (jerbo, ljudi imaju više vremena za smišljanje novih ideja i zapleta, ne štancaju i zato ne postoje tzv. filleri – oni koji gledaju How I Met Your Mother su najbolje upoznati s istim)  i frustrirajuća ( ja sam pogledao šest sezona za četiri dana, kako je tek bilo onima koji su seriju počeli pratiti 2003. godine?). Sedma sezona kreće s emitiranje krajem studenog, zato, do tada, nema čekanja, lagano na svemrežje i počnite sa skidanjem svih sezona ove serije. Nećete požaliti. Nemojte čekati da slomite nogu kao ja.