Homeland: Sezona 4, Epizode 1&2

Dakle, plan je sljedeći. Pokušat ćemo se baviti četvrtom sezonom Showtimeove serije Homeland, epizodu po epizodu, paralelno dok je premijerno gledamo. Bit će osvrta na prijašnje sezone, ne možemo svaku reference pojašnjavati, razumite.

Zašto baš Homeland? Je li toliko dobar? Serija se zapravo ove sezone nalazi na prekretnici. Ili će razbiti mit o Showtimeu kao kući koja ne zna stati dok još dobija (Dexter, Californication), koja je izričito protiv zaokruženih i osmišljenih završetaka  priče, kakav je mogao, uz male dorade, biti kraj sezone tri, ili ćemo trojku upamtiti kao onu slabiju sezonu, ono kad je Brody obješen, ono kad je finale sezone bilo skoro izvrsno, nakon koje su uslijedile odlične četvrta i peta. Homeland nije The Wire, Deadwood, Mad Men. Breaking Bad… Homeland je Six feet under/Sons of anarchy ranga, s izraženijim zaraznim potencijalom, jer realno – sve je to samo još jedna sapunica, zavjerenički prilagođena političkim špijunima u nama.

5 - Copy

Uvodna epizoda ovog puta dvije su spojene, te je otvaranje u velikom stilu, nešto preko sat i pol. Uzme li se u obzir da su u neku ruku proceduralne, ovaj potez bio je sasvim na mjestu. Ako nas čitate iz radoznalosti, a veze nemate o čemu je Homeland, da vas ne iritiram do krajnjih granica – pred vama je moderna špijunska triler drama, mješavina 24 sata i svega sofisticiranijeg na zadanu temu (Zero Dark Thirty). Claire Danes tumači lik Carrie Mathison, CIA-ine agentice, koja sumnja u autentičnost priče Nicholasa Brodyja (Damian Lewis), marinca koji se nakon godina u zarobljeništvu al-Qaede vraća kući. I tako opće ludilo i napetost i obrti, pitanja je li izdajnik ili ne, plus borba protiv terorizma, plus politika,  plus njegova obitelj, plus Carrien bipolarni poremećaj…  U međuvremenu priča je, jasno, otpetljana, i završena smrću glavnog muškog lika. Neke fan fiction teorije po kojima Brody nije mrtav premijernim su epizodama zakopane. Carrie je na novom poslu, rukovodeći položaj u Afganistanu, ne Turskoj kako je bilo najavljeno. Kćerkicu je ostavila sestri i ocu na čuvanje (opet nenajavljeno, ali očekivano). Kao i uvijek, nevolje počinju na svim frontovima – doušnik daje zapaljivu dojavu, tetka i deda ne mogu se izboriti s bebom. Quinna (Rupert Friend) i dalje muče pitanja morala i odgovornosti, pored toga čini se da ćemo ga gledati nešto više sada kada je Nicholas vani (odlična priča mu je zapakirana u ove dvije epizode). Saul (Mandy Patinkin)… ah Saul. Ta esencija Homelanda. Trenutno u privatnom sektoru, kao slon u staklarni, daje najtočniji opis stanja koje je pred nama: “It hasn’t been a fourteen year war we’ve been waging… but a one-year war waged fourteen times.”  Od novih likova za sada ćemo spomenuti studenta medicine Aayana (Suraj Sharma iz Life of Pi), jedinog preživjelog nakon napada bespilotne letjelice koji je Carrie naredila. On će, čini se, imati ključnu ulogu – dali su ga kao normalnog tipa, glas razuma i ljudskosti, dio slagalice koji će svatko željeti u svom timu.

4

Jerko će pisati o trećoj epizodi. Zasad smo uvedeni u priču, kupljeni (konačno) nečim novim. Zarobljenici rata naziv je izraelske serije na kojoj je Homeland zasnovan. Nije zvučno kao Domovina, no podjednako točno korespondira s utiscima i željama autora Alexa Ganse i Howarda Gordona (X-Files, 24 – obojica). Patnje Homelanda su, kako i najčešće biva u ovim formatima, u autentičnosti, kredibilnosti i uvjerljivosti (znače li ove tri riječi istu stvar?), a snaga u intezivnosti, inteligenciji, aktualnosti i glumcima. I dok se čini da u priči na terenu neće biti promašaja, više nego obično, najozbiljniji zadatak autorskog tima bit će ne ispustiti iz vida činjenicu, i potencijalnu prednost, da s Carrie u glavnoj ulozi format može dobiti puno više, da ona mora ostati Carrie iz najboljih epizoda serije, unikatan i kompleksan lik, nego što će imati ako je pretvore u mutanta. U Jacka. A glupe scene s bebom, u automobilu, ili još bolji primjer, ona iz kupaonice, u kojoj se, mislim samo zbog određenih gledatelja, od jasnog nagovještaja što joj se mota po glavi prešlo u izvršenje djela, upravo je pizdarija kakvih ćemo se, plašim se, nagledati.