Entourage

Piše: Matej Lovrić

Entourage (2004 – …)

Autori: Doug Ellin (i prijatelji)

Glume: Kevin Connolly, Adrian Grenier, Jerry Ferrara, Kevin Dillon, Jeremy Piven

Los Angeles, ”City of plastic angels” (rekli bi momci iz Motley Cruea), ta moderna zapadnjačka Sodoma i Gomora i glavno sjedište svih razvrata i poroka šoubiznisa. Možemo imati različita mišljenja, no činjenica je kako o njemu znamo poprilično mnogo, ili barem onoliko koliko su nam omogućile razne egzibicije sedme umjetnosti. Vječno osunčan, dom Brandona i Brende, Lakersa i, hm, Clippersa, hair metala kao takvog, sa Mitchom koji nas čuva ako smo neoprezni u vodi i sisatim polugolim plavušama na koturaljkama, grad nad kojim stoje i ta čuvena bijela slova, koja su nam, realno, prva asocijacija na filmsku umjetnost. Da, L.A. je, voljeli ga ili ne, preko raznih eksploatacija i propagande postao mjesto uz koje su vezana brojna maštanja. Niste li i sami ponekad razmišljali o odjebavanju tog dosadnog i monotonog mjesta u kojem živite, u kojem vas ne shvaćaju i koje ste intelektualno prerasli, skupljanju životne ušteđevine i odlaskom u neki novi život, uzbudljiviji i primjereniji vašem avanturističkom duhu? Ako vam misli često plutaju u takvim scenarijima, možda je vrijeme da, ako već niste, bacite pogled na Entourage, američku seriju koja je na najboljem putu da postane kultna i koja se, već 7 sezona, na iznimno zanimljiv način  bavi ultimativnom kurvom, šoubizom.

Radnja se vrti oko četvorice prijatelja, od kojih je centralni lik onaj Vincenta Chasea, mladog glumca u, naravno, potrazi za slavom, novcem i silikonima svih oblika. Ostatak društva čine Vinceov stariji brat Johnny, menadžer i najbolji prijatelj Eric Murphy, te Turtle, simpatični Latino s najmanje ambicija za planetarnim uspjehom. Karakteri im se gotovo potpuno razlikuju, i dok je Vince najambiciozniji i najradišniji, a Eric najodgovorniji, Drama (nekad uspješan glumac, sada u kreativnoj pauzi ili čak zalazu) i Turtle nastoje iskoristiti sve čari Kalifornije i uživati u blagodatima Vinceovih uspjeha.

Kada razmislimo o iznimnoj privlačnosti ove dramsko-humoristične serije, mozganje je gotovo suvišno. Sjajno napisana, s maksimalnim iskorištavanjem njezinog atraktivnog okružja i likovima koji se lako uvuku pod kožu, bez problema može postati ono nešto što vam podiže raspoloženje i nakon najnapornijeg i najdepresivnijeg dana. Ako vam je L.A. zanimljiv, svidjet će vam se. Ako ste veliki fan grada i ikonografije, obožavat ćete je. Bez ikakve dileme, ona nudi jedan od najboljih prikaza života mladih ljudi koji žele uspjeti, svih problema s kojima se susreću, neuspjelih audicija, ljigavih biznismena, gramzivih menadžera, propalih projekata, itd. S druge strane, ponudit će i mnogo pozitivnih, eye-candy trenutaka u vidu glamuroznih vila, razuzdanih partyja i fanatičnih fanova. Uživljavanje je zajamčeno.

Osvrnimo se ukratko i na glumačku ekipu. Adrian Grenier dovoljno je likeable kako bi ga trpili sve te sezone, suosjećali s njim i njegovim kaotičnim životom. Ne pruža ulogu vrijednu divljenja, no poistovjetit ćete ga s likom vrlo brzo, što je uvijek pohvalno, a i nešto karizme se nazire. Kevin Connolly je u ulozi tipičnog „dečka iz susjedstva“, anđeoskog pogleda i krhke građe, sa stalnim društveno-ljubavnim problemima i, iako se na trenutke čini kao da pripada u sferu sapunice, ponekad vas, ipak, može iznenaditi pokojim cool nastupom. Jerry Ferrara ima daleko najmanje prostora, često je klasičan „comic relief“ momak i unosi veliku dozu ljudskosti u svu tu plastiku i ljudsku umjetnost. Na kraju seciranja glavne četvorice, ostaje nam Kevin Dillon, koji je ponudio i mnogo više no što smo smjeli očekivati. Brat mnogo uspješnijeg Matta, ali i čovjek iz casta jednog Platoona ili The Doorsa, svojim tupavim pogledom i pristupom naivnog dobričine često oduševljava i donosi seriji bod ili dva više. Teško objašnjiv i specifičan šarm. Ipak, onaj koji će ukrasti i mnogo više od scene je fenomenalni Jeremy Piven, u ulozi neurotičnog Židova Arija Golda, Vinceovog agenta. Pristup, pogled, karizma, efekt „ne mogu skinuti pogled s njegovog nastupa“, sve je tu. I što je najljepše, ne snalazi se samo u situacijama u kojima treba biti neurotičan i glasan, nego stvara punokrvni, razrađeni lik s pregršt kompleksnih emocija.
Onaj prelijepi bonus, uvijek tako omiljen kod publike, pod nazivom „special guest star“, ovdje je iskorišten gotovo nerealno dobro. Ponekad je uistinu teško povjerovati koga je sve, i iz kojih društvenih sfera, ekipa uspjela dovući u seriju. Od zanimljivih nastupa genijalnog Malcolma McDowella ili Beverly D’Angelo, preko „himself “ pojavljivanja Jamesa Camerona (o da!), Boba Sageta (o ne!), Ralpha Macchija, Paulyja Shorea ili Vala Kilmera, do odavanja počasti Lakersima kroz Lamara Odoma ili odavanja počasti životu kroz Hugha Heffnera. Najljepše od svega, oni nisu ovdje kao kartonski isječci, nego se uistinu poradilo na što efektnijem uklapanju celebrityja u atraktivan svijet Entouragea. Uostalom, scena u kojoj Ralph Macchio prijeti Johnnyju ždralovim udarcem spada u kategoriju „neprocjenjivo“.
Sve u svemu, zaključak nije teško izvesti. „Svita“ će vas privući svijetom i lokacijom koja je često u mašti mnogih. Zadržat će vas sjajnim scenarijem i uvjerljivim glumcima. Osvojiti izvanserijskim Jeremyjem Pivenom i odlično dočaranim duhom pomaknutog života na visokoj nozi te razvedriti vaše tmurne misli jednim Garyjem Buseyjem ili Donom Johnsonom. U najmanju ruku, bacite pogled.