Veronica Mars (2014.)

Piše: Boris Rakić

“A long time ago, we used to be friends” – stihovi su popularne pjesme Dandy Warholsa koja nas je tri godine uvodila u teen-noir svijet Veronice Mars. Osam godina već je prošlo od preranog finala i nijedna nije protekla bez glasina o obnovi serije, nekakvom filmu, spin-offu, ma zapravo svakom mogućem mediju nastavljanja avantura titularne heroine. Tvorac serije Rob Thomas (bez ikakvih poveznica s pjevačem Matchbox 20) nije odustao ni nakon Warnerovog odbijanja njegova scenarija za film te uz glavnu zvijezdu Kristen Bell pokrenuo naizgled ambicioznu kampanju na Kickstarteru s ciljem prikupljanja 2 milijuna dolara. Ispostavilo se da je cilj bio skroman jer je dostignut u niti deset sati kampanje te se na kraju brojka zaustavila na gotovo 6 milijuna dolara. S trostruko većim budžetom, svim ključnim likovima iz serije spremnim za snimanje te rekordnih 91.585 producenata, Veronica Mars The Movie bio je spreman za ostvarivanje snova jedne generacije! Ili tako nešto…

Radnja filma odvija se devet godina nakon kraja treće sezone serije. Veronica (Kristen Bell) je diplomirana pravnica, živi u velikom gradu, upravo je uspješno odradila intervju za posao u velikoj odvjetničkoj firmi, veza s Pizom (Chris Lowell) taman je taj stabilizirajući faktor koji joj je nedostajao i sve je kako treba biti.To naravno ne može potrajati jer bi se radilo o prilično dosadnom filmu i naša Veronica treba misterij nad kojim može razviti opsesiju. Srećom, cura biva ubijena u njenom rodnom gradu Neptunu, a glavni osumnjičeni je Logan (Jason Dohring), Veronicin homme fatale. On tvrdi da je nevin (u kazneno-pravnom smislu) te traži pomoć od svima najdraže plavuše s elektrošokerom. Veronica ne može odoljeti izazovu te se vraća kući razriješiti najveći misterij svog života… ili barem ovog filma. Tu je naravno i neizostavna godišnjica mature bez koje ovakve stvari zakonski ne smiju biti napravljene.

1ryan

Rob Thomas je napravio dobar posao s pričom i likovima. Devet je godina prošlo, bilo bi apsurdno da su svi ostali isti kao što su bili u srednjoj školi. Vidljivo je da su odrasli i fizički i karakterno. Logan recimo pokušava svoju problematičnu stranu ukrotiti u mornarici, Mac (Tina Majorino) je od sramežljive hakerice postala otkačena hakerica i takve male stvari koje je drago vidjeti da nisu zbog lijenosti izostavljene. Lijenost je zapravo zadnja stvar koja se može prikačiti ovome filmu. Iz svakog je kadra i nastupa vidljiva ljubav prema priči, likovima i, što je najvažnije, obožavateljima. Ne radi se tu o nikakvom spektakularnom ostvarenju, ali se radi o kompetentno odrađenom filmu misterije koji je u suštini sat i pol radnje koja bi se inače obradila kroz jednu sezonu. Takav malo užurbani ritam radnje vuče na osjećaj da se radi o TV filmu, što otprilike i je točno te se ne treba uzimati za zlo. Obožavatelji serije bit će zadovoljni, a ljudi koji gledaju film bez prethodnog gledanja serije (ima i takvih sigurno) možda malo manje jer se film donekle oslanja i na nostalgiju, ali ne do mjere u kojoj neupućenome gledatelju ništa neće biti jasno. Sasvim dovoljno film stoji sam za sebe da takve natjera da gledaju seriju i zaljube se u tu odvažnu detektivku kao da je 2004. godina.

VERONICA MARS

“But I haven’t thought of you lately at all” – nastavak je stiha s početka. Doista, iz kolektivne svijesti nekako je otklizala Veronica Mars, ali obožavatelji je ne daju tako lako. Sjetite se vremena kada ste bili prijatelji, ili sklopite novo prijateljstvo. Nećete zažaliti.