U tami: Zvjezdane staze (Star Trek Into Darkness, 2013.)

U tami: Zvjezdane staze (Star Trek Into Darkness, 2013., 132 min.)

Režija: J. J. Abrams

Scenarij: Roberto Orci, Alex Kurtzman, Damon Lindelof

Glume: Chris Pine, Zachary Quinto, Benedict Cumberbatch, Simon Pegg, Karl Urban, Zoe Saldana, Bruce Greenwood

Ocjena: 6/10

Kako u poplavi superherojskih i SF-filmova zaintrigirati običnog gledatelja za Star Trek Into Darkness? Ako ćemo poći tim putem uspoređivanja s drugim ovogodišnjim holivudskim ostvarenjima, teško ćemo uspjeti. Into Darkness je film koji ne pruža ništa više od drugih filmova o nadnaravnom ili dalekoj budućnosti. Ovdje bismo mogli pobrojati sve stare klišeje: plitka ljubavna priča, popriličan broj akcijskih sekvenci (koje otupljuju osjetila, ali ipak nisu toliko intenzivne i konfuzne kao u prvom Star Treku iz 2009.), negativac koji je daleko profiliraniji i zanimljiviji od svakog pozitivnog lika, i tako dalje…

Nekoliko riječi o glumcima. Kapetana Jamesa T. Kirka glumi nekarizmatični i bljedunjavi Chris Pine. Spocka je solidnije nego u prvom dijelu utjelovio Zachary Quinto. Simon Pegg je reprizirao ulogu šefa strojarnice Montgomeryja Scotta. Pegg je inače rođen na zapadu Engleske, miljama daleko od svakog škotskog utjecaja, pa evidentno uživa u ovoj prilici da koristi karikaturalni škotski naglasak. Karl Urban je opet dr. McCoy, a u ovom izdanju Star Treka koristi ga se samo za repliciranje standardnih fraza „Dammit, man, I’m an X, not a Y!“ Ulogu negativca Johna Harrisona utjelovio je Benedict Cumberbatch, koji nekim elementima ovdje prikazanog talenta podsjeća na mladog Richarda Burtona. Usputno, Burton je u svojim mlađim američkim godinama snimio neke loše filmove, pa Cumberbatchu nemojmo zamjeriti odabir ove, u krajnoj liniji, jednoobrazne uloge. Djevojke (Zoe Saldana i Alic Eve) su eye candy i u režiserskom svijetu J. J. Abramsa ne dobivaju dovoljno prostora za neke glumačke bravure.

Režiserski svijet J. J. Abramsa – unatoč gordom prizvuku – zanimljiv je univerzum ironije, citatnosti, stalno recikliranih figura, i na kraju svega toga, ispraznosti. Njegovo otkliznuće u tom pravcu nakon 1998. i suradnje na filmu Armageddon donijelo mu je hiperpopularnost u posljednjem desetljeću. U ranijim je godinama surađivao na raznim dramama i komedijama, ali se nakon toga profilirao u stvaratelja posvećenog napetosti, eksplozijama i specijalnim efektima (vidi: Lost, Alias, Mission Impossible III, Cloverfield i druga ostvarenja). Ne možemo mu poricati dostizanje visoke produkcijske razine i neprijeporni talent, ali čovjek koji kao da slijedi Spielberga u svemu osim u širini emocija prikazanih u filmovima izgubljen je za ozbiljnu kinematografiju. Kako je već rečeno, Abrams nije napravio lošiji film od prvog Star Treka iz 2009., ali nije puno napredovao. Slijedio je uzor filma Star Trek II: The Wrath of Khan i nesuptilno ga reprogramirao u novom ruhu. Hoće li Trekkieji biti zadovoljni ovim filmom – vrlo moguće. Hoće li drugi gledatelji izvan tog užeg kruga biti zadovoljni, opet – vrlo moguće. Filmska industrija zbog velikih zarada također ima razloga za slavlje. A hoćemo li ovaj film ikada ugledati u nekoj povijesti filma? Odgovor je: nažalost, vjerojatno ne.

Autor: Tomislav Branđolica

4 komentara za “U tami: Zvjezdane staze (Star Trek Into Darkness, 2013.)

• Anonymous says:

kaj ima recenzija spoilera?

Nema.

• Matija Jurić says:

“Ne možemo mu poricati dostizanje visoke produkcijske razine i neprijeporni talent, ali čovjek koji kao da slijedi Spielberga u svemu osim u širini emocija prikazanih u filmovima izgubljen je za ozbiljnu kinematografiju.”

e radi ovoga te castim pivom sad kad dođem na koncert depeche mode 😀

• Kapuschino says:

S ovom recenzijom bih se složio. Kao ostrašćeni Trekkie moram reći da su ova dva remakea totalno bespotrebni u već ionako bespotrebnoj alternativnoj realnosti.