Thor

Piše: Antonio Žapčić

Thor (2011.)

Režija: Kenneth Branagh

Uloge: Chris Hemsworth, Anthony Hopkins, Natalie Portman, Tom Hiddleston

Od svojih početaka, filmovi bazirani na stripovima dijelili su i kritiku i publiku. Gledajući daleko unatrag, na prve takve filmove, vjerovali ili ne, nailazimo u četrdesetim godinama, kada izlaze prve ekranizacije, Batmana, koji do danas ostaje jedan od ikona modernog stripa. Iako se začeci nalaze u četrdesetim godinama, pravi procvat filmskih ekranizacija stripova dolazi u kasnim sedamdesetim godinama prošlog stoljeća sa Donnerovim Supermanom, koji do danas ostaje jedan od najkvalitetnijih izdanaka podžanra. Usljedila je serija nastavaka i mnogobrojni uspješni i manje uspješni pokušaji u prenošenju stripovskog medija na veliko platno. Iako su reakcije na te uratke varirale od katastrofalnih do izvanrednih, njihov novčani uspijeh je u većini slučajeva bio izuzetno isplativ. Na svu sreću, ponekad se ne radi o pustom štancanju brze love na pomami za film baziran na stripu, pa se u cijelu priču često uključuju zaista kvalitetna redateljska i glumačka imena, kao što su Brian Singer ili Christopher Nolan. Idući na redu je Kenneth Branagh, glumac i redatelj zaslužan za povijesni ep Henry V, vjernu filmsku ekranizaciju Frankensteina, te par kvalitetnih filmskih ekranizacija Shakespeareovih djela.

Kenneth Branagh donosi nam Thor, film snimljen po stripu, koji je baziran na likovima iz nordijske mitologije. U najmanju ruku zvuči zanimljivo, ne? Dakle, Thor je moćan i bahati ratnik, sin Odina, mudrog i starog kralja Asgarda koji mu se sprema predati prijestolje. Kada uljezi upadnu u Asgard za vrijeme Thorove prisege, Thor unatoč očevom protivljenju, odlazi u svijet ledenih divova, kako bi saznao zašto su divovi upali u Asgard, te izvršiti osvetu. Thorov postupak rasplamsava stari rat između Asgarda i ledenih divova, te mu Odin odlučuje oduzeti moći i prognati ga na Zemlju kako bi ga naučio poniznosti.

Glumački, film je izniman iz razloga što osim nagrađivanog Hopkinsa i Portmanice, posjeduje većinom ne pretjerano poznata imena, koja na moje opće oduševljenje, pružaju iznenađujuče izvrsnu glumu i fantastičnu kemiju između likova. Kroz cijeli film jednostavno je očito da je glumačka ekipa doista uživala na setu i da su ljubavni, obiteljski i prijateljski odnosi među njihovim likovima izrazito prirodni i kvalitetno integrirani. Ne treba izostaviti ni utjecaj redatelja koji zahvaljujući vlastitom zavidnom glumačkom iskustvu fantastično upućuje i usmjerava glumce u njihove likove. U glavnoj ulozi nalazi se Chris Hemsworth, kojemu je najveća uloga do sada bila ona u novom Star Treku, gdje se pojavljuje na nekih 50 sekundi. Hemsworth, iako gotovo potpuni anonimac, samopouzdano grabi uzde filma i jednostavno živi ulogu Thora. On je glasan i ponosan, baš kakav bi Thor trebao biti, a jednako sjajno se snalazi u akciji, humoru i drami, te pogotovo u interakciji s Tomom Hiddlestonom. Hiddleston interpretira Lokija, Thorovog lukavog brata koji fizičku moć nadomještava magijom i iluzijom. Loki je izrazito zabavan i duboki lik, a Hiddleston svojom glumom krade svaku scenu u kojoj se pojavljuje, te je zasigurno najugodnije iznenađenje filma. O velikom Hopkinsu ne treba trošiti puno riječi… Hopkins je Hopkins, donosi svoj uobičajeni moćan performans i uokviruje izuzetno mladu glumačku postavu s jednom dobrodošlom veteranskom facom. Natalie Portman je solidna, iako zasigurno ne spada u sam vrh postave filma, ne može se reći da je suvišna. Kat Dennings, s druge strane, zasigurno je suvišna, s obzirom na to da je njena jedina svrha prizeman i ne pretjerano zanimljiv humor, što zaista nema smisla kada ostatak ekipe humor odrađuje mnogo bolje i kvalitetnije.

Specijalni efekti i općeniti dizajn filma je na visokoj razini, pa se sam svijet Asgarda ne čini samo kao kopija dizajna Gospodara Prstenova, a sami kostimi heroja, izgledaju vrlo moderno, a opet stvaraju posvetu originalnim stripovskim dizajnovima. 3D u filmu zasigurno nije na razini Avatara, ali dubina perspektive i par zgodnih trikova, zasigurno ne štete ugođaju i ne uništvaju film kao što su neki tvrdili. Netko bi mogao prigovoriti ne baš pretjerano glatkom prijelazu mjesta radnje sa Asgarda na Zemlju i obratno, ali teško mi je zamisliti način na koji bi to moglo biti bolje izvedeno.

Thor je jedno od najugodnijih iznenađenja u kinima u posljednje vrijeme. Nakon čitave serije vrlo osrednjih i mlakih holivudskih ljetnih blockbustera, Thor ovu ljetnu sezonu  započinje gromoglasnim spektaklom, čiji glavni aduti (za divno čudo) nisu samo specijalni efekti, supermodeli koji ne znaju glumiti ili brzi automobili. Thor umjesto toga nudi fantastičan sklop akcije, humora i drame, uokviren u zaista odlične glumačke performanse, te solidan scenarij kakav ne viđamo često u ovoj vrsti filma. Zaista je lijepo vidjeti da nakon glumačkih sramota kakve su Beastly i Red Riding Hood, još postoje perspektivni i obećavajući mladi talenti kao što su Hemsworth i Hiddleston kojima predviđam svijetlu budućnost u poslu. Sve u svemu, radi se o izrazito zabavnoj i pomalo klasičnoj filmskoj  avanturi, čiji su glavni aduti glumački nastupi i šarmantni likovi. Topla preporuka!