They Came Together (2014.)

Piše: Boris Rakić

Nedostaju li vam dugometražni filmovi koji šire priču likova iz Saturday Night Live skečeva? Ako je vaš odgovor potvrdan, imate sreće! Stigao je film baš za vas! Dobro, skoro baš za vas jer ipak nećete vidjeti nijednog od svojih najdražih likova, no zato u filmu They Came Together možete vidjeti gotovo isključivo osobe koje su se barem jednom pojavile u SNL-u, a redatelj David Wain svojski se potrudio da imate osjećaj kao da gledate niz labavo povezanih skečeva. Ne u tolikoj mjeri kao u Wet Hot American Summer, njegovoj parodiji kampovskih teen komedija 80-ih, ali sasvim dovoljno.

Rom-com žanr ima hrpu klišeja, nekih već prilično izlizanih, nekih simpatičnih, ali uglavnom svima poznatih. David Wain ih je ovdje natrpao sve u kompresiji na kojoj bi mu i WinRAR pozavidio. Svaka rečenica je ili priprema za ili finale nekakve šale i u takvoj gomili svega, “hit and miss” izraz je koji je čak i preblag za opisati odnos smiješnog i forsiranog. Najbolji primjer je razgovor našeg depresivnog junaka s mudrim barmenom koji krene smiješno, postane naporan, prijeđe u ludost te se na kraju vrati ponovno na smiješno iz čiste upornosti i frustracije.

1ryan

Paul Rudd je opet tu jer David Wain ne zna napraviti film bez Paula Rudda (zločestiji ljudi bi rekli da ne zna ni s njim) te glumi Joela, modernog muškarca s modernim poslom koji je dovoljno plaćen, ali ne opet previše dosadan jer to je pravilo romantičnih komedija. Amy Poehler je Molly, vrckava pekarica s vrckavom pekarom koja pravi vrckave slastice vrckavo vrckavo vrckavo. Njihovi prijatelji ih pokušaju spojiti i zapravo se sasvim dobro slažu, no Joelova zla korporacija želi preuzeti njenu pekaru te imamo sukob i napetosti. S obzirom da je usamljenost jača snaga od principa i stavova, događaju se stvari koje bi se dogodile u romantičnoj komediji te se pred našim očima odvija potencijalno zanimljiva igra za pijenje imena “Pogodi što će se iduće dogoditi na temelju svoga poznavanja romantičnih komedija“, popularna PŠĆSIDNTSPRK. Garantirano svi sudionici završavaju s tri i više promila.

Predvidljivost nije nikakav problem, ipak se radi o parodiji žanra, ali postoji problem kada se klišeji žanra samo događaju bez ikakvih dodatnih inputa kreativnih snaga filma. “Dogodit će se to i to, idemo dalje do iduće točke” opasan je ples između parodije i lošeg žanrovskog filma parodiranog žanra. They Came Together taj ples pleše elegantno poput alpske krave nagurane u privatnu kabinu striptiz kluba. Nije da film nema smiješnih trenutaka jer zbilja ima (pa čak i nekih sjajnih i u bezobraznom kontrastu s ostatkom), ali nema ni trunke samokontrole i svjesnosti. Upada u sličan problem koji ima većina filmova Willa Ferrella, gdje se smiješne stvari poslovično utapaju u predugim ad-lib scenama, no ovdje se radi nešto obrnuto, ali jednako problematično, a to je da se ubrzanim ritmom jednostavno preleti kroz mnogo toga bez obzira na sve, jer sav materijal koji smo snimili i napisali je sjajan, sjajan, sjajan! Šlampava režija i nefokusirano pisanje najveći su problem ovoga filma, što je prava šteta jer su svi glumci maheri zanata te se sjajno snalaze čak i pod palicom Davida Waina.

1

Treba biti poseban talent za snimiti film hiperbrzog ritma, dobiti 83 minute iz toga, a da se gledatelj na kraju ipak osjeti umornim. Kažem, šteta jer je postava idealna za ovakvo nešto, ideja iza filma je simpatična i potencijalno dobra, ali finalna izvedba u stilu Hrvatske na SP u Brazilu. Ljubitelji romantičnih komedija i parodija bi trebali pogledati jer za njih ima nešto dobrog materijala, no svi ostali mogu slobodno zaobići.