The Spectacular Now (2013.)

Piše: Boris Rakić

Kad bi filmovi mogli imati spiritualne životinje u obliku pjesama, Transformers bi recimo imali nešto od Skrillexa, Eternal Sunshine of the Spotless Mind je zicer Bon Iver, a The Spectacular Now je Simple Man od početka do kraja. Film nema veze s američkim jugom, konfederacijskim zastavama ni rušenjem zrakoplova, već je jednostavan da jednostavniji ne može biti. Nešto što je teško shvatiti mnogima pa se služe raznim manipulativnim trikovima kako bi nas naveli na ovo ili ono, što dovodi do klišejiziranih uradaka bez zrna srca i duše, likova koji se mogu svesti na jedan pridjev i krive slike ljudi koje su pokušali dočarati. Radite dramu o odrastanju? Manje je više, smanjite doživljaje. Nemaju svi tinejdžeri smrtne rivale, nisu sve bivše cure grozne, pametni ljudi donose glupe odluke bez posebno dramatičnih razloga, nije svaki događaj prijeloman u životu niti život mora imati takve. Realizam takva slice of life narativna izričaja uvijek će imati bolju šansu povezati se s ljudima od formuliranih bojanki kakve puno češće ugledaju svjetlost dana. No zabrazdio sam debelo, hvala lošim filmovima što nam se zbog njih ovi dobri dodatno ističu, a The Spectacular Now vrlo je dobar film.

0

Sutter (Miles Teller) prosječan je maturant kojem je na pameti samo dobar provod i uživancija sa svojom curom Cassidy (Brie Larson). Ona, međutim, shvaća da ima neke druge prioritete u životu te dolazi do prekida veze. Sutter se nastavlja opijati i gubiti vrijeme, a jednog se jutra budi u dvorištu tuđe kuće potpuno obneviđen od sinoćnjeg partijanja. Probudila ga je Aimee (Shailene Woodley), simpatična kolegica iz škole na koju nije previše obraćao pažnju. Ne dogodi se spektakularna ljubav na prvi pogled ni ništa tomu slično, već se ugodno druže tijekom njene rute dostavljanja novina, kasnije i u školi, a naposlijetku i na instrukcijama koje mu Aimee daje jer je Sutter u opasnosti da padne razred. Prvi ozbiljniji koraci k nečemu što bi moglo biti više od prijateljstva dogode se na jednoj zabavi i nakon toga život i hormoni odrade svoje. Sutter daje Aimee hrabrost koju nije prije imala, a ona njemu pomaže pronaći smisao i put kojim želi ići u životu. Je li to dovoljno?

Imena Miles Teller i Shailene Woodley mi nisu značila ništa prije gledanja filma. Milesa nisam nigdje gledao, a Shailene pamtim uglavnom iz TV serija te dobrog Payneova The Descendants sa Georgeom Clooneyjem. Moram priznati da su me oboje ugodno iznenadili. Sutter ima dašak Cusacka iz Say Anything, a Aimee je cura s kojom bih rado pričao o znanstvenoj fantastici i mangama. Obični klinci nove generacije iz radničkih familija kojima su trenutno najveći neprijatelji oni samima sebi. Sutter je posebno problematičan, no ima brižne ljude oko sebe, a njih su rutinirano odigrali nešto poznatiji Andre Royo, Jennifer Jason Leigh, Mary Elizabeth Winstead i Bob Odenkirk.

1

James Ponsoldt nije se ni po čemu isticao u svojim ranijim filmovima Off the Black i Smashed, a izgleda da je ta njegova svojevrsna rezerviranost bila pun pogodak za film poput ovoga. Film teče vrlo glatko i drži nas involviranima od prve do zadnje scene, koja možda dođe i prebrzo za moj ukus. To bi zapravo bila i najveća zamjerka filmu da još nisam u dvojbi je li možda to namjerno napravljeno tako da bi se dočarala brzina emocionalnih skokova, prisutnih pogotovo u mlađih i impulzivnijih ljudi. Sve u svemu, The Spectacular Now kvalitetan je film koji će mnogima ući u krug žanrovskih favorita.