Teksaška polja smrti

Teksaška polja smrti (Texas Killing Fields, 2011., 105 min.)

Redatelj: Ami Canaan Mann

Glume: Sam Worthington, Jeffrey Dean Morgan, Chloe Moretz, Jessica Chastain

Ocjena: 5/10

Rijetko kad uspijem ostati tako bez dojmova nakon što pogledam neki film, ali opet s toliko pitanja. Inače nemam nikakvih problema započeti tekst, nabaciti ono što držim važnim, nevažnim, dobrim ili lošim, no kako započeti tekst o filmu koji ima gotovo sve što bi moglo biti važno, ali, opet, sve je predstavljeno na takav način da ne možete a da se ne zapitate koji bi dio od svega toga trebao biti važan za razumijevanje cjeline. I postoji li uopće taj dio. Rijetko je koji film (ako u obzir uzmemo glumačku postavu, zaleđe i ekipu iza kamere) toliko promašen u narativnom smislu, što je zanimljiva stvar koju želim naglasiti i ujedno ostati objektivan što se tiče same kvalitete prikazanog.

Film se referira na stvarna ubojstva počinjena duž autoceste I-45, ali u svrhu radnje ona nemaju nikakve veze sa stvarnošću i obratno, ona su ovdje tek da se dobije okus filma koji će biti još jedan u nizu naslova o istragama serijskih ubojica. Sada kada sam vam to rekao, onda ću se odmah nadovezati da film nema nikakve veze s filmovima o serijskim ubojicama na kakve ste vjerojatno navikli. Ubojstva su tu tek toliko da predstave naš istražiteljski dvojac, policajce Mikea i Briana, klasični good/bad cop primjer parova. Mike je mladi i vatreni dio njihova tima, Brian je onaj smireniji i već kad pomislite da će ovo biti još jedna tipična drama o tome kako je policijski posao okrutan, prelazimo na nekoliko drugih sporednih likova, koji bi se uklopili u nekakvu socijalnu angažiranu dramu kao ruka i rukavica. Nećete gledati socijalnu angažiranu dramu, iako se dobar komad radnje odigrava u okružju siromaštva, bijede i obične zatucanosti. U tom će se dijelu istaknuti djevojčica Anne, no bez neke važnosti za samu radnju jer je pravo ni ne upoznamo, kao ni sredinu u kojoj živi. Još jedan lik koji je u prolazu. Radnja se zatim širi na nešto što sliči urbanom kriminalističkom filmu te filmu o nezdravoj vrsti opsjednutosti. Nikad ne dobijemo pošteno pojašnjenje zašto je Brian tako opsjednut Poljima Smrti (geografski su neodređena) i rješenjem slučaja, kao ni zašto je tolika minutaža poklonjena Mikeu i njegovim urbanim slučajem o lovu na nekakve dilere ili što već. Znači, nećete gledati ni urbani kriminalistički film, kao ni studiju o poslovnoj opsjednutosti. Što ćete onda gledati?

Stotinjak minuta ispunjeno je atmosferom zapuštenog dijela Texasa, gotovo opipljivom, no sve između toga predstavlja nedorečenost materijala za koji ni redatelj nije pokazao previše interesa. A materijal, istraga jedna i druga, odnosi među likovima, njihova interakcije… sve to je preveliko područje da bi ga se moglo predstaviti kako treba površnim scenama i brzim prepričavanjem, zadržavajući se na vizualnom, a ne i sadržajnom. Iako neki dijelovi uspiju pogoditi nešto od zamišljenih planova, i dalje se radi o filmu koji je narativna zbrka, nedorečen i nejasan, bez jasne naznake što se njime željelo reći. Ne pojašnjava nam posebnost Polja Smrti, ne govori ni stvarnu priču, likovi su tu, ali bez jasnih karaktera… Naslov koji će vas ostaviti ravnodušne, možda čak i malo zaintrigirane glumačkom postavom (solidni Jeffrey Dean Morgan i kartonski Sam Worthington), ali za koji ćete sigurno pomisliti kako nije ispunio ni petinu potencijala koji se skrivao u njemu.