Ted

Piše: Marko Pačar

Ted (2012., min.)

Redatelj: Seth McFarlane

Glume: Mark Wahlberg, Seth MacFarlane (glas), Mila Kunis

Ocjena: 7,5/10

Ako je vjerovati osnovnoškolskim udžbenicima iz biologije, djetinjstvo predstavlja veoma sjebano razdoblje ljudskog života – potpuno razumljivo ako uzmemo u obzir da banalne sitnice poput pobjede u mitskom natjecanju “moj otac jači je od tvog oca” mogu predstavljati ključnu razliku između onih koji će svoje djetinjstvo provesti skupljajući ljubavna pisma i ljubeći se po klupicama i onih koji će to isto u tami svoje sobe raditi s vlastitim dlanom, jastukom ili čime već. Svi koji su spadali u ovu drugu skupinu u jednom trenutku prokleli su nebesa, zakleli se na osvetu te shvatili kako život nije fer. Upravo u takvim surovim i nehumanim, gotovo spartanskim uvjetima odrastao je naš junak John (Mark Wahlberg) kao najnepopularniji među nepopularnima.

Našoj pičk…, pardon, junaku život se mijenja nakon što jedne božićne večeri nebesa uslišaju njegove molitve podarivši mu jedinog prijatelja – medvjedića Teda, s kojim se John zaklinje na uzajamno vječno prijateljstvo i slične dirljive stvari. To bi sve bilo potpuno normalno (pobogu, svi smo imali imaginarne prijatelje) da naš medvjedić Ted nije stvaran. Štoviše, on posjeduje sve standardne ljudske karakteristike – govori, razmišlja, psuje te nikada ne odbija šat iz bonga.

Prava radnja filma počinje dvadesetak godina kasnije kada Johnova djevojka Lori (Mila Kunis), suočena s djetinjastim dečkom i njegovim sveprisutnim te nimalno suptilnim plišanim prijateljem, zamoli Johna da se distancira od Teda, nađe mu stan te posao kako bi ga prisilio da napravi nešto od svog medvjedičastog života te samim time pokloni njihovoj vezi malo intime. Kako bi sačuvao svoju vezu, ali i svoju reputaciju papučara, John to naravno i učini. I to je manje-više to, ostatak filma se odnosi na raznorazne situacije vezane uz Johnovo prijateljstvo s Tedom te Johnovu vezu s Lori. Kao što ste mogli i očekivati, radnja filma nije remek-djelo niti će dati odgovore na vaša egzistencijalna pitanja koja vas progone još od puberteta. ali će vas solidno nasmijati, što je sasvim ok.

Osim ideje, humor je najsnažnija točka filma. Lijepo je povremeno vidjeti kako Amerikanci ipak mogu izbaciti komediju koja je duhovitija od prosječne hrvatske reklame za Radler piva. I tu film sasvim korektno odrađuje svoj posao te će vas, osim ako ste hladni poput duše vašeg bivšeg momka/cure, nasmijati zadovoljavajući broj puta. Puritanci koji su filmu zamjerali vulgarnost i povremeno pojavljivanje droge mogu slobodno odjebati sa svojim Blue-ray box set izdanjem Nad lipom 35. Ovo je film koji je nakon nekog vremena unio osvježenje u žabokrečinu modernih komedija svojim ležernim humorom i britkim sarkazmom. Ništa manje od toga nisam ni mogao očekivati od Setha MacFarlanea – redatelja filma, a ujedno i tvorca popularnog Family Guyja.

Upravo u činjenici da je Seth redatelj filma leži i njegova najveća boljka (pored katastrofalno loše glume Mile Kunis). Ne mogu se nikako oteti dojmu kako je ovo ipak ispod prosjeka za osobu kao što je MacFarlane te, iako je riječ o zabavnom filmu, ne dostiže razinu humora koji smo mogli vidjeti u Family Guyju. No, s obzirom kako je riječ o Sethovom prvom igranom filmu, rezultati su iznimno zadovoljavajući te možemo očekivati još mnogo zabave od njega. S tehničke strane film je čisti prosjek iako su audiovizualni elementi u komedijama manje-više irelevantni. Ponavljam, ovaj film ima ulogu nasmijati publiku, i u tome veoma dobro uspijeva. Ovo je komedija kojoj je zagarantiran uspjeh (zarada to već pokazuje), a Tedu je zagarantirano mjesto jednog od najomiljenijih filmskih likova moderne komedije. Ako ste u potrazi za kvalitetnim novim komedijama, Ted bi trebao zadovoljiti vaše apetite s jasnom porukom kako je, koliko god vam se život čini jadan i bezvrijedan, riješenje svih vaših problema plišana igračka i božićna želja (ne vrijedi u slučaju financijskih poteškoća, ne trudite se).

PS. I dalje ne mogu doći sebi kako je Kunis loša glumica. Situacija je toliko ozbiljna da mi se čini kako su scenski rekviziti iz Hrvatskih kraljeva pružali kvalitetniju glumačku prezentaciju od dotične.