Starci 2 (Grown Ups 2, 2013.)

Starci 2 (Grown Ups 2, 2013., previše min.)

Režija: Dennis Dugan

Scenarij: Fred Wolf, Adam Sandler, Tim Herlihy

Glume: Adam Sandler, Kevin James, Chris Rock, David Spade, Salma Hayek, Maria Bello, Shaquille O’Neal, Peter Dante

Ocjena: 2/10

Renomirani filmski kritičar Nev Pierce nedavno je rekao kako je nekad istinski uživao u pljuvanju po lošim filmovima, ali kako ga takvi propali filmovi danas, u zrelijoj i pametnijoj dobi, samo čine tužnim. Da bi se snimio film potrebno je proliti puno više Churchillovih krvi, znoja i suza no što većina gledateljskog puka može i zamisliti, i često konačni proizvod ne ispadne baš onako kako je autor naumio ili publika priželjkivala. I koliko god se s gospodinom Pierceom slažem da treba ići dostojanstvenijim putem i odoljeti šamaranju mrtvoga magarca, isto tako vjerujem da mi je primarna dužnost da budem iskren. Po završetku Staraca 2 bio sam iznimno tužan.

Lenny Feder (Sandler) i njegova obitelj odlučili su napustiti holivudski glamur i preseliti se u njegov rodni gradić, gdje žive svi njegovi najstariji prijatelji koje smo upoznali u prvom dijelu, osim Roba Schneidera, za kojeg, pretpostavljam nije bilo mjesta na creditsima. Teško je napisati o čemu se točno tu radi, ali od odrastanja klinaca i njihovih prvih spojeva i susreta s alkoholom, preko bračnih problema i otuđenih očeva, gay fitness instruktora, vrlo čudnih i iritantnih susjeda ili najglupljih policajaca ikad zabilježenih kamerom, pa sve do bahatih studoša željnih dokazivanja, predvođenih Taylorom faking Lautnerom – Sandler je snimio šaren, glasan i vrlo neduhovit film o kojem mi je neugodno čak i pisati.

Okupiti na jedno mjesto hrpu zvijezda i držati fige da će nas njihova simpatičnost (Kralj Queensa, David Spade, eventualno Chris Rock), blesavost (Adam Samberg, Shaq), čisti idiotizam (Nick Swardson, Peter Dante) ili jebozovnost (Maria Bello, Salma Hayek) zaslijepiti u dovoljnoj mjeri da ne uočimo na kakvim temeljima stoji film, potez je čovjeka kojem je postalo svejedno kakve filmove štanca. Da, pričamo o Adamu Sandleru, čovjeku kojem u posljednje vrijeme karijera diše teže od Kranjčara u zadnjoj trećini utakmice. Evo još jednog hejtera, reći će oni blesaviji. Nije Sandler za svakoga, branit će ga oni pristojniji. Ali kad tip kojem pođe za rukom snimiti nekoliko sasvim solidnih filmova (Punch-Drunk Love, Funny People, Reign Over Me, pa čak i 50 First Dates!) zareda s takvim ‘dvostrukim greškama’ poput Jack and Jill ili That’s My Boy, moram se zapitati je li mu više uopće stalo do ičega osim da se s ekipom zabavi na snimanju, par puta pusti vjetar i doda još jednu beznačajnu recku u svoj promašajima natrpan CV.

Starce 2 režirao je Dennis Dugan, koji je sa Sandlerom već radio nebrojeno puta (Starci, Happy Gilmore, I Now Pronounce…) i taj podatak samo potvrđuje koliko je komičareva karijera postala nizanje kvartovskih, internih šala. I dok prvi nastavak nije bio briljantan, ponudivši nam tek nekoliko uspjelih šala i tu i tamo dobro prenesen osjećaj nostalgije za starijim vremenima lišenima Playstationa ili smartphone pizdarija, sav se preznojavam dok pokušavam naći ijednu pozitivnu stvar kod ovog, zasad najlošijeg filma 2013. godine. Toliko neuspješnih šala na jednom mjestu, od kojih se barem deset previše oslanjalo na tjelesne izlučevine, toliko očekivanih, besmislenih gegova, toliko neugodnih, nikad glasnijih tišina u zračnom prostoru ispred tog nesretnog platna i indiferentne publike… Cijeli mi se doživljaj, isprekidan periodičnim gledanjem na sat, na kraju doima kao neočekivani posjet open mic večeri stand-up amatera, na kojoj se ni krivi ni dužni crvenite iz jednostavnog suosjećanja s janjićima koji su se sami doveli do pozornice na klanje.

Sandler kao ko-scenarist i glavna zvijezda mora preuzeti odgovornost i nešto poduzeti, jer ovako više jednostavno ne ide. Možda jesam stariji, možda mi nedostaje te mladenačke crte koja bi mi omogućila da se trgam na scene trljanja muda po vjetrobranskom staklu ili domišljatom izumu istovremenog podrigivanja, kihanja i puštanja vjetrova. Nažalost, vjerojatno više ne pripadam u onu skupinu gledatelja koje su Starci 2 ciljali. Na našu sreću, premalo kod kuće školovanih desetogodišnjaka ovih dana ide u kino pa ne vjerujem da će biti ikakvih financijskih temelja za treći nastavak ovog dobronamjernog ali izvedbeno teško promašenog mini-serijala.