Sljedeća tri dana

Sljedeća tri dana (The Next Three Days, 2011.)

Redatelj: Paul Haggis

Glume: Russell Crowe, Elizabeth Banks, Liam Neeson, Ty Simpkins, Olivia Wilde, Daniel Stern

Ocjena: 7/10

Naviknut u odabranom društvu srijedu navečer provesti u kinu, nisam htio ni ovaj put propustiti priliku da za pola cijene odmorim mozak u uvijek udobnim crvenim naslonjačima. Kako sam više-manje pogledao sve čemu sam se stvarno veselio (Boksač, Kraljev govor), u njihovoj je sjeni ostalo čučati potencijalno iznenađenje skriveno iza naslova Sljedeća tri dana i bucmastog lica Russella Crowea. Svoju sam večer potrošio da pružim priliku novom filmu redatelja Fatalne nesreće (Crash) očekujući solidan triler i, ne pretjerano lud za temperamentnim Novozelanđaninom u naslovnoj ulozi, ništa više od toga – i nakon više od dva sata, tamo negdje kod rampe na izlazu iz podzemne garaže, shvatio sam da sam upravo to i dobio. Definitivno ne manje, ali, nažalost, ne i puno više.

Obiteljsku idilu Johna (Crowe) i Lare (Elizabeth Banks) Brennan jednog jutra naglo i potpuno neočekivano prekida hrpetina policajaca koja im ulijeće u kuću i odvode Laru u postaju pod optužbom da si je ubila šeficu. Svi dokazi govore da je brižna majka malog Lukea, koji tek treba krenuti u prvi razred osnovne škole, brutalno zatukla svoju nadređenu, s kojom se baš taj kobni dan javno i prilično neugodno zakačila na poslu. Sljedeće tri godine prelete u sekundi i upoznajemo tužnu Johnovu svakodnevicu, u kojoj je razapet u nastojanjima da istovremeno bude dobar samohrani otac, da predaje književnost na fakultetu i da se bori da njegova voljena Lara, koja služi doživotnu u lokalnom zatvoru, ponovno ugleda svjetlo dana. Kako mu sve očitije postaje ono što je drugima (objektivnijima) otpočetka kristalno jasno, šanse da mu supruga dobije ponovno suđenje manje su od minimalnih, i John se mora zapitati koliko mu je stalo do žene koju voli i u čiju je nevinost uvjeren te, za ovu priču još važnije, što je voljan učiniti i kakva je osoba spreman postati da ostatak života provede s njom na slobodi.

Prije pet godina, Paul Haggis nagrađen je dvama Oscarima za svoju Fatalnu nesreću – u kategoriji najboljeg filma i najboljeg originalnog scenarija (podijelio s kolegom Robertom Morescom). Osim toga, još je dvaput nominiran za kipiće zbog odličnih scenarija napisanih za Djevojku od milijun dolara i Pisma s Iwo Jime. Između Crasha i svog trećeg većeg projekta o kojem sada pričamo, još se ugurala kritički dobro prihvaćena Dolina nestalih s Tommyjem Leeom Jonesom i Charlize Theron, a ovaj se put svestrani Haggis pomalo iznenađujuće odlučio za remake francuskog filma Sve za nju (Pour elle) iz 2008., u kojem Vincent Lindon glumi srednjoškolskog profesora odlučnog da iz zatvora izbavi svoju suprugu, koju utjelovljuje Diane Kruger. Dok je originalni triler pokupio odlične kritike, njegova je holivudska inačica, ponekoj očitoj mani unatoč, ipak uspjela bezbolno amerikanizirati dobru priču francuskog filmaša Freda Cavayea bez da je liši njene privlačnosti i napetosti. Međutim, taj uspjeh možemo prije svega nazvati trijumfom sposobnog redatelja i vrlo dobrog Crowea, koji je sliku očajnog muža, spremnog na gotovo sve da vrati ženu, u dobroj mjeri uspio ‘prodati’ gledateljima. Njegovoj uvjerljivost, svakako, doprinijela je i činjenica da nije morao forsirati englesko-irsko-škotski naglasak, kao, jelte, u nekim svojim ne tako davnim projektima.

Osim njega, dosta je prostora dobila Banksica, dosad viđena u Stažistu ili Zack i Miri snimaju pornić, koja je svoje minute također dobro iskoristila. Olivia Wilde, broj 13 iz House koja je odonda mnogima broj 1, pojavljuje se u jednoj od sporednih uloga, kao i Brian Dennehy (F/X: Ubojstvo trikom, First Blood) i, na doslovce 5 minuta, Liam Neeson. Gluma je sasvim korektna i svojim trudom glumci pomažu gledatelju da ostane koncentriran svih 130-ak minuta, što je – da budem iskren – za dobrih pola sata previše. Haggisov film počinje polako, tromo, dočaravajući očaj i beznadnost protagonista, da bi se u drugoj polovici filma transformirao u čistu akciju, s pucnjavom, drogom, nasiljem, policijskim potjerama i čime sve ne. Ritam je, dakle, posve neujednačen, ali to ne bih smatrao nikakvom zamjerkom samo da se sadržaj malo komprimirao. Za triler od gotovo dva i pol sata, ovaj film jednostavno – nema dovoljno trila.

Da se razumijemo, radi se, barem po mom sudu, o stvarno solidnom filmu, čemu svjedoči i razmjerno visoka ocjena koju sam mu dao. I kolikogod ja bio zadovoljan što tu filmsku večer mogu ocijeniti uspješnom i ne razočaravajućom, činjenica ostaje da su Sljedeća tri dana jedna školski urađena, korektno prezentirana priča, ali i ona koju ćete vjerojatno zaboraviti već kod prvog semafora na putu doma iz kina.