Sin City 2: Vrijedna ubojstva [F. Miller/R. Rodriguez, 2014.]

Piše: Boris Rakić

Nije često da ovako mlaka i mlitava atmosfera vlada u vezi nastavka generalno voljenog i priznatog filma. Obično se radi o polarizirajućoj temi koja ima tabore paničara i entuzijasta. Jedni se nadaju ponavljanju sjajnosti filma, drugi strahuju od kasapljenja, razvodnjavanja i prostituiranja koncepta koji vole. Možda su odgovorni neimpresivni radovi koje su Frank Miller i Robert Rodriguez uz par izuzetaka nanizali od prvog Sin Cityja do danas, možda Millerov grijeh iz prošlosti s nastavcima kultnog filma (Robocop 2 i 3), a možda je The Spirit jednostavno bio toliko loš da njegova jeka lošosti i dalje utječe na zbivanja u svijetu oko nas. Konačni odgovor vjerojatno uzima ponešto od svega navedenog i dodaje činjenicu da smo imali devet godina vremena diviti se Sin Cityju i da smo se možda pomalo i umorili. Nije da je završio nekakvim cliffhangerom pa da smo željno iščekivali dan kada ćemo doznati sve što smo htjeli i zaokružiti dvije cjeline u jednu. Sin City je savršeno funkcionirao i funkcionira kao samostalan film. Nismo tražili nastavak. Nismo trebali nastavak. No eto… dobili smo ga svejedno.

5 - Copy

Baš kao i u originalu imamo radnju u segmentima, no ovdje su oni prilično nespretno povezani s gotovo pa nasilno nabijenim zajedničkim detaljima i akterima. To čak možda i ne bi bio problem da od svih njih barem dva funkcioniraju, ali u biti samo naslovni A Dame to Kill For funkcionira kako treba. Uvodni segment je samo Marv (Mickey Rourke) u ubilačkom pohodu i za razliku od Hartnettovog uvoda u originalni film, nema nikakvu isplatu na kraju. Slijedi prvi dio segmenta The Long Bad Night u kojem Johnny (Joseph Gordon Levitt) koristi najsretniju noć svoje kockarske karijere kako bi osramotio senatora Roarka (Powers Boothe). Odvojen sasvim bespotrebno radi praćenja koncepta originalnog filma, uz malo bolju razradu i neprekinutu radnju mogao je biti mnogo bolji te uz A Dame to Kill For činiti snažnu jezgru filma, no ovako u dva dijela nije ni blizu svome That Yellow Bastard uzoru iz originala. Centralni dio filma prati Dwighta (Josh Brolin ex Clive Owen)koji pomaže svojoj fatalnoj bivšoj ljubavi Avi (Eva Green) u njenim nastojanjima da se oslobodi svog bogatog muža nasilnika. Tu doznajemo i detalje o promjeni Dwightovog izgleda (već u originalu spomenuto “novo lice”), no osobno mi je Clive Owen ostao bolji Dwight. Josh Brolin radi kvalitetan posao, ali njegov Dwight me previše podsjeća na manju verziju Marva, što je vjerojatno više Millerov i Rodriguezov problem nego njegov. Općenito svi segmenti, tvorili prequel originalu ili ne, drže vodu, no onda na kraju stupa Nancy’s Last Dance na scenu i stvara velike probleme s kontinuitetom. Segment nam priča o Nancy (Jessica Alba) i njenoj osveti senatoru Roarku uz veliku pomoć Marva. To bi imalo smisla da senator Roark nije požurio Marvovo smaknuće na električnoj stolici u originalu i The Hard Goodbye, što znači da je Miller potpuno zabucao stvar ili je ovaj cijeli segment sanjarenje traumatizirane Nancy. S obzirom da se u njemu pojavljuje i duh detektiva Hartigana (Bruce Willis) možda teorija i nije nategnuta. Izvedba pak jest.

4

Sin City: A Dame to Kill For ne donosi ništa novo vrijedno spomena na stol (novitet grudi Eve Green prestao je biti novitet još u prošlom desetljeću). Sve što je dobro u filmu, bilo je bolje u prvom, a pola toga što je bilo dobro u prvom ovdje je ili ispalo po putu ili odrađeno preko žutog penisa. Prvi je znao kada prepustiti gledatelja vizualnom užitku u tišini, znao je kada pojačati noir do 11, znao je biti smiješan i u mračnom i u konvencionalnom smislu. Sve note su odgovarale, film je svirao onako kako treba. Sada pak imamo film koji se ne gasi do te mjere da je i nekim parodijama noir žanra neugodno te film koji ostavlja dojam kakav inače ostavljaju loše promišljene ekspanzije video igrica. Vizualno su samo ponovili sve pa tu barem nisu mogli ništa zajebati tako da film barem izgleda prekrasno baš kao i prvi. Ako su i namjeravali snimiti treći dio, reakcije publike bi ih trebale odgovoriti od toga iako se sa njima nikad ne zna. Sigurno je samo to da se čarolija originala više nikada neće ponoviti u svom punom sjaju.

5 komentara za “Sin City 2: Vrijedna ubojstva [F. Miller/R. Rodriguez, 2014.]

• Mario says:

Hmmm, lošiji od prvog dijela, ali opet nije baš za 5/10. Realna ocjena 7/10. Eva Green je jedna od jačih karika u filmu, Jessica loša kao i u prvom dijelu. Da Clive Owen je definitivno bolji od prosječnog Josha Brolina, ali je tu legenda Rourke koji je vrhunski odradio posao.Da su mogli malo bolje napraviti pojedine dijelove filma mogli su, ali što je tu je.

Film je takva jadna mlakica tople kiše da mu se jedva može i ocjena dati.

• vlado says:

Ne bih baš pretjerivao s peticom, film jest definitivno puno lošiji od prethodnog, ali isto sam ga pogledao s guštom. Problem je što nas je jedinica naučila na izuzetno visoke standarde. Ocjena 7. Eva Green odlična.

Ma i petica je pretjerana, ovo je čisti trash koji čak i nije zabavan. Meni je recimo Eva Green bila grozna. Ako je to sapuničarsko prenemaganje i bilo namjerno, ne funkcionira.

• bruce willis says:

bo bi odlican da ne postoji prvi dio… 6/10