Sherlock Holmes

Piše: Kinky

Sherlock Holmes (2009.)

Režiser: Guy Ritchie

Glumci: Robert Downey Jr., Jude Law, Rachel McAdams, Mark Strong

Ocjena: 6/10

Sherlock Holmes je ime na čiji nam se spomen u glavi pojavi slika profinjenog viktorijanskog gospodina uglađenih manira, stabilnog duhovnog stanja i izvrsnih logičko-deduktivnih sposobnosti. Ricthiejev Holmes (Downey Jr.) podrazumijeva samo zadnje. Njegov je Holmes pun tikova, ekscentričan i, što je najbitnije, zna kung – fu. Isto tako, na spomen Watsonova imena prva nam je asocijacija priglupi čovječuljak koji je beskorisniji od Batmanovog Robina, dok je Ritchiejev Watson (Law) bivši vojnik, kirurg, šarmer i kockar. Neki će takva izvrtanja nazvati travestijom, ja to nazivam zanimljivim idejama.

Guy Ritchie, osim što je poznat po tome što je bio totalni papučar u braku s Madonnom, poznat je po tome što je režirao cijeli niz zanimljivih filmova, a većina nas će se sjetiti njegovog filma Zdrpi i briši s velikim osmijehom. Njegove filmove odlikuje izrazito crn smisao za humor, napete, relativno kompleksne narativne linije i sumorna, skoro pa noir atmosfera, i sve to je prilično uspješno ukorporirao u Holmesa.

Priča počinje in medias res, usred mističnog rituala kulta kojeg vodi Lord Blackwood (Strong), Holmes i Watson uletavaju i potaracaju zlu gamad u maniri Buda Spencera i Terrencea Hilla, Blackwood je uhapšen i taj je slučaj riješen. Yeah, right… Naravno, priča tek počinje, i u cijelu priču uletava Irene Adler (McAdams), femme fatale, Holmesova tiha patnja i lopov svjetske klase, ali naravno, to nije dovoljno da bi priču učinilo zanimljivom, stoga se u priču ubacuje i mistično-ritualni čušpajz i konspiracija svjetskih razmjera. Zbog toga sam na momente imao osjećaj da gledam nekakvu mješavinu Dana Browna i From Hell à la Ritchie. Ako ništa, priča je pitka (iako na momente nategnuta), a cijeli film vrvi Ritchiejevim standardnim humorom i pamtljivim scenama.

Ono što podiže ocjenu filma je Downey Jr. koji je svoju ulogu odradio iznenađujuće dobro. Uspješno je srušio stereotip Holmesa kao pribranog, racionalnog detektiva, i unio je sasvim novu diminziju u lik. Također, scenografija i efekti su za svaku pohvalu, odlično je dočarana atmosfera viktorijanskog Londona, raskošnih palača, krcatih ulica, prljavih dokova, uključena su sva lica rastućeg britanskog carstva.

Film je odličan način za ubijanje vremena, napet je i dobro su izbalansirani elementi akcije, misterija, humora i romanse. Nije ni po čemu upečatljiv, niti će te ga vjerojatno htjeti pogledati drugi put, no u svakom slučaju nije bačen novac ili izgubljeno vrijeme, i nadam se da će nastavak  biti jednako uzbudljiv. Elementary, my dear Watson…