Scott Pilgrim vs. the World

Scott Pilgrim Vs. the World (2010.)

Redatelj: Edgar Wright

Glume: Michael Cera, Mary Elisabeth Winstead, Kieran Culkin, Anna Kendrick, Brandon Routh, Jason Schwartzman, Chris Evans, Ellen Wong

Ocjena: 8.5

Teško je, ne i nemoguće, povjerovati da sam prije skoro šest godina, dok sam još bio u srednjoj, prvi put čuo za imena Edgar Wrighta, Nick Frosta i Simon Pegga. Ingeniozni trio koji je slavu u Britaniji stekao  i prije prve filmske suradnje zvane Shaun Of The Dead sa serijom Spaced (koja je, nažalost, trajala samo dvije sezone), 2004. godine je stvorio jednu od najzabavnijih i najboljih posveta George A. Romeru i njegovim zombijima, te sve to odjenuo u prepoznatljivo ruho britanskog smisla za humor i korištenje glazbe, ne prezavši od silnih no suptilnih podsjetnika na nikad prežaljene početke serije Spaced.

I dok gorespomenuti trojac nakon odličnog Hot Fuzz zajedno sprema The World’s End kojim bi zaokružili Blood&Ice Cream trilogiju (ili Cornetto trilogija, po uzoru na Kieslowskog i njegovu trilogiju boja), ne toliko začuđujuća slava kojom su si kupili ulaznicu za Hollywood ih je razdvojila, tako da novi Pegg/Frost projekt, znanstveno-fantastična komediju Paul, nije mogao režirati njihov omiljeni redatelj Edgar Wright koji je bio zauzet snimanjem filma Scott Pilgrim Vs. the World. Scott Pilgrim Vs. The World je baziran na istoimenoj grafičkoj noveli kanadskog karikaturista Bryana Lee O’Malleya koja je izlazila od kolovoza 2004. godine do srpnja 2010. godine.

Wright nas uvodi u priču o too cool for school likova odmah na početku. Scott (Cera) je simpatičan glazbenik i niškorist koji je izvrgnut grubom ismijavanju kolega članova benda jer je trenutno u vezi s 17-godišnjom Knives Chau (Wong), no sve se mijenja iz korijena kada Scott na nekoj zabavi upozna prelijepu alternativku Ramonu (Winstead) koju, bar u početku, neuspješno pokušava zavesti. Nakon kratke igre mačke i miša Scott konačno uspijeva u svom naumu, ali ono što on ne zna je da će ga uskoro početi progoniti Ramonina burna prošlost u obliku sedam zlih bivših momaka. Obožavatelji Scott Pilgrima su sigurno odahnuli kada je baš Edgar Wright pokazao interes za filmsku adaptaciju stripa i, doista, nakon odgledanog, Wright se, kao i nekoliko puta do sada, pokazao kao pravi izbor – hrabar autor, bez odstupanja i podilaženja masovnoj publici vjerno je prebacio Pilgrimov svijet na veliki ekran.

Rijetki prigovori geek publike su dolazili zbog Wrightovog castinga, ali kada pogledamo konačnu listu glumaca, mi koji nismo čitali sami strip možemo biti apsolutno zadovoljni. Tko bolje može utjeloviti lik šeprtljavog basiste Pilgrima od smiješno izgledajućeg Michael Cere, dečka kojemu nedostaje još jedan film da bi bio case & point glumca koji je tajpkestan? Dodajmo Ceri šarmantnu Mary Elisabeth Winstead kao prelijepu Ramonu, uskrsnulog Kierana Culkina (talentiraniji od poznatijeg brata Macaulaya) kao Scottovog gay cimera Wallacea i blesavog Jasona Schwartzmana kao Gideona, glavnog ex-boyfriend zlikovca, i imamo plejadu najcijenjenijih mladih glumaca koje Hollywood može ponuditi, a na kraju imamo i film koji ne smijete propustiti….

Zapanjujuće vizualno dotjeran, potpomognut pomno izabranim glazbenim rješenjima (Beck, Nigel Godrich i Broken Social Scene), vrckavim i domišljatim dijalozima koji se poigravaju sa nepreglednim nizom trenutačnih subkultura i zaigranošću mladih glumaca, Scott Pilgrim Vs. the World doista zaslužuje svaku pohvalu svekolike svjetske kritike. Usput, neka vas ne začudi mala zarada u svjetskim kinima – film je rađen za ciljanu publiku i kao takav je ostvario (ili, s obzirom na uloženo i vraćeno, nije) očekivane rezultate na blagajnama.