Sati (2013.)

S licem 25-godišnjaka i dobrih 30-ak godina ispred sebe, Paul Walker izgubio je život u plamenu oko stabla omotanog Porschea. Kako samo on to zna, život je još jednom demonstrirao svoj vrlo razvijen smisao za ironiju. Ako me brzina ne ubije, ne plačite za mnom jer sam otišao nasmiješen, navodno je jednom prilikom rekla zvijezda F&F serijala, vjerojatno nesvjesna proročke težine ovih riječi. Ono što je trebalo biti petominutna test-vožnja pretvorilo se u cijelu vječnost, a nedugo nakon što se vozilo zapalilo, planulo je na tisuće svijeća diljem svijeta. Jer Walker je bio osoba, glumac i medijska pojava koja je ljudima s godinama, pomalo iznenađujuće ali nepobitno, itekako prirasla srcu.

Kao što sam se loše osjećao iščekujući Viteza tame, tako s grčem u želucu očekujem i sedmi izdanak franšize koja je Walkera učinila superzvijezdom, ali tu su još dva njegova filma koja tek trebaju biti predstavljena javnosti. Remake francuskog filma District 13 stići će na platna pod naslovom Brick Mansion negdje u svibnju, a ovaj mjesec dolaze nam Sati, triler o kojem ćemo par riječi prozboriti večeras.

3

Nolan Hayes (Walker) u isti je trenutak postao otac i udovac – njegova voljena supruga Abby (Genesis Rodriguez iz hit sapunice Dame Chocolate) nije preživjela porod – i u olujno predvečerje Katrinina napada na New Orleans Hayes bdije nad inkubatorom u kojem mu drijema za samostalno disanje još uvijek preslaba kćerkica. Kad uragan udari u grad, nasipi popuste, a voda potopi tisuće kuća, bolnica mora biti evakuirana, ali ogroman stroj s malenom Abigail, u kojem mora biti najmanje 48 sati, ne može nikako biti prenesen. Dok se razina vode polako uspinje po napuštenom stubištu, a baterija na inkubatoru naočigled gubi bitku sa životom, Hayes mora smisliti način da spasi jedinu stvar koja mu daje volju za životom.

Treba biti maksimalno objektivan i reći da je ovaj film, koji sigurno neće naći svoje mjesto na listi najboljih ove godine – ni FAK-ovoj, ni ičijoj drugoj, savršen pokazatelj da Walker nije bio vrhunski glumac. Kad tvoje lice punih sat i pol, bez odmora i s čestim krupnim kadrovima, pleše ekranom, moraš biti itekako sposoban cijeli film ponijeti na svojim leđima, što Walker, uz skromnu pomoć meksičke imigrantice Rodriguez, mutavog djeteta i olinjalog starog vučjaka, u nekom mjeri i uspijeva izvesti. Fali mu izražajnosti, neki će reći. Ali kad se nakon Brzih i žestokih neki glumac odvaži uskočiti u nešto što bih gotovo nazvao kakvom survival dramom, to nam govori dosta o njemu. Baš kao vozač i nekonvencionalni policajac kojeg je utjelovio u popularnoj trkačkoj franšizi, Walker se nije libio suočiti s izazovima i zakoračiti na neistraženi teren. Iako slabiji od Hirscha u Into the Wild ili Franca u 127 sati, Walker je pokazao da je svestran, hrabar i s godinama sve bolji i bolji.

2

Film koji mu je poslužio kao poligon za demonstraciju svestranosti, međutim, toliko je bolno jednostavan da je pravo čudo da nije ispao dosadniji. Prostorno ograničen na tri sobe, film se praktički svodi na protagonistovo nastojanje da pozove pomoć, usput ručno puneći ishlapjelu bateriju inkubatora. Dobrodošlima sam doživio sporadičnu pojavu gostujućih likova-padobranaca, koji su u kratkom vremenu uspjeli pokazati ono najbolje i najgore što čini čovjeka, a uz ne pretjerano naglašenu društvenu kritiku, ni rijetki flashbackovi ili Nolanovi razgovori s pokojnom suprugom nisu bili nimalo naporni, za razliku od onog Wolverineovog ćaskanja s Jean koje mi je predstavljalo prst u oku i wet willy u uhu. Ovo je jednostavna, nepretenciozna priča o čovjeku odlučnom pod svaku cijenu spasiti kćer, inače nazvanu po majici jer, kako mu je supruga govorila, munja nikad ne udari dvaput na isto mjesto.

Solidan triler s Walkerom kakvog dosad nisam vidio, dobrodošla promjena u njegovom životopisu i tužan podsjetnik da je glumac one najbolje trikove iz rukava prošlu subotu ponio sa sobom.