Prelomilo se u četrdesetima (This Is 40)

Prelomilo se u četrdesetima (This Is 40, 2012., 134 min.)

Redatelj: Judd Apatow

Scenarij: Judd Apatow

Glume: Paul Rudd, Leslie Mann, Albert Brooks, John Lithgow, Maude Apatow, Iris Apatow, Megan Fox, Jason Segel, Chris O’Dowd

Ocjena: 7/10

Novi filmovi Judda Apatowa su poput oslića na Badnjak. Ne za svačiji ukus, ali u mojoj se kući ne propuštaju. Pogotovo kad, zbog ove tematike, s filmom stižu i najave o najosobnijem Apatowu dosad. Problemi srednjih godina, kad nam pogled unatrag otkriva tek brzo i beznačajno potrošene najbolje godine, a pogled unaprijed samo nekoliko treptaja udaljenu starost i smrt, tlo su pogodno za lijep broj komičnih mogućnosti. This Is 40, pak, na suptilan je i, češće, apatovski nesuptilan način uspio dotaknuti više njih, glavni dio svoje pozornosti ipak fokusirajući ponajviše na seks.

Pete i Debbie oboje u istom tjednu navršavaju 40 godina, s time da ona inzistira da joj je još uvijek 38. Suočeni s krizom srednjih godina, skladni će supružnici doći do one točke u životu kad počnu iskakati nebrojena preispitivanja svojih želja i osjećaja, strahovi od starosti, ona elementarna, neizbježna pitanja koja, prije ili kasnije, sve nas očekuju. Gdje su otišle njihove najbolje godine? Jesu li još uvijek privlačni? Bi li uopće ostali zajedno da im se nisu zalomila djeca? Što je to tako bolno na Peteovom anusu? Dakle, na hrpu imamo nabacane bračne probleme sredovječnih parova začinjene očekivano suhoparnim seksualnim životima, poslovne neuspjehe i vrebajuće bankrote koji vise nad glavama, komplicirane odnose s djecom adolescentima, otuđene roditelje, prenaporne roditelje, pitanja ispravnosti rađanja u poznijoj životnoj dobi… Puno tema, ništa baš obrađeno koliko na benigni, opušteni način dodirnuto, u maniri psa koji znatiželjno jurne na bačenu igračku, ali brzo izgubi interes zbog neke nove distrakcije.

Apatow se ovim problemima – nesigurnostima, sumnjama i klimavim brakovima – nakratko i površno pozabavio još u Knocked Up, filmu kojem je ovo, kako sam tagline sugerira, ‘neka vrsta nastavka’, gdje je iza krizne situacije budućih roditelja, Setha Rogena i Katherine Heigl, smjestio jednako kriznu bračnu situaciju Paula Rudda i Leslie Mann, inače svoje supruge. Tada su ga njihovi likovi, čini se, dovoljno zaintrigirali – a pomoglo je i odbijenica dua Rogen-Heigl – da im posveti malo više vremena. I stvarno, da im je posvetio malo više vremena, ovaj bi film bio osjetno bolji. Više od dva sata ne mogu u potpunosti opravdati ni stvarno odlični glumci – Rudd, Mannica, Albert Brooks i John Lithgow, ili lijepa nadopuna u liku Megan Fox, Jasona Segela, Chrisa O’Dowda ili kćeri redatelja i Mannice, odlične Maude i malene Iris, također poznatih iz Zalomilo se.

Apatow je ostao vjeran svom trademarku i, zbilja, što se tiče svježih i oštrih verbalnih akrobacija prepunih inovativnih i sočnih psovki i uvreda, This Is 40 me nije razočarao. Neki dijalozi i situacije napisani su urnebesno, a dojmu doprinose i poneke neočekivane ali dobrodošle reference na kolege iz filmske branše, pogotovo iznenadno spominjanje Davida Schwimmera kad bih to najmanje očekivao.

Generalno simpatično, većim dijelom zabavno i sporadično iznadprosječno duhovito, ali mrvicu predvidljivo i šnitu predugo.