Pirati s Kariba: Nepoznate plime

Pirati s Kariba: Nepoznate plime (Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides, 2011.)

Režija: Rob Marshall

Uloge: Johnny Depp, Penélope Cruz, Geoffrey Rush, Ian McShane, Sam Claflin, Astrid Berges-Frisbey

Ocjena: 6

Jest, bolji je od drugog i trećeg dijela, od prvog ne, ne nadajte se, nije. Izgleda da su svi iznenađeni kad jedan od A igrača klasične A produkcije holivudskih filmova nije apsolutni sheet, toliko da ništa drugo do te vijesti, da je film gledljiv, nije ni bitno, theeeey did it! Paf.

Rob Marshall, redatelj čiji filmovi redovno lutaju oko tanke linije prosječnosti, jedan malo iznad, jedan malo ispod, a jedan točno po njoj, nije iznevjerio ni ovaj put,  tu je, pompozan i (ispod)prosječan.  Najveći nedostatak, koji se skoro pa skandalozno manifestirao u drugom i trećem nastavku, ipak je znatno umanjen – ovdje je bar moguće napisati nekakav sinopsis. 8 (i slovima: osam) ljudi radilo je na ovom scenariju, i evo što su smislili.

Kapetan Jack Sparrow (Johnny Depp) na samom startu biva umiješan u, ajmo reći, dvostruko bježanje od organa vlasti prijestolnice Velike Britanije, koje završava njegovim kidnapiranjem na brod najozloglašenijeg gusara  Blackbearda (Ian McShane). Organizatorica Jackovog kidnapiranja je Angelica (Penélope Cruz), žena s kojom je, naravno, imao aferu nekada davno (navodno je svojevremeno upao u katolički samostan i zaveo je, spriječio da se zamonaši, a onda ostavio, taj prokletnik). Njeni motivi nisu (samo) osvetnički – Jack je otet ne bi li joj pomogao da dođe do „izvora mladosti“, kako bi svom ocu, koji to možda i nije, spomenutom Blackbeardu, spasila život jer on uskoro umire – zašto, od čega…  8 (osam) ko-scenarista nema tu dvojbu, to je nebitno. Napetost je pojačana nevjerojatnom činjenicom da baš u to vreme u potragu za izvorom kreću i kralj Španjolske s jedne i Sparrowov (ne)prijatelj Barbossa (Geoffrey Rush), u ime kralja Engleske, s druge strane.U jednom momentu je čak djelovalo da može doći do nekakve interakcije između suprostavljenih strana, ali Španjolci su u tolikoj žurbi da svoje brodove okreću, i s njima i naše nade o obračunu tonu. Na mjesto Knightleyeve i Blooma dobijamo Claflina i Astrid, poštenog i bogobojaznog tricepsi-bicepsi lika, koji se na brodu Blackbearda zatekao stjecajem okolnosti, i pravu pravcatu sirenu.

“AAAA! Moram snimiti još jedan nastavak ovog sranja?!”

Depp je nedavno izjavio kako misli da je možda pravi trenutak da se napravi mali predah s Piratima, i u nekim momentima tijekom filma kao da se taj nedostatak entuzijazma kod njega osjeća. Sparrow je prevrtljivac, od onih na koje bi trebalo da baš zbog toga padamo. Do sada je on već toliko autentičan (karakterističan hod, bježanja iz bezizlaznih situacija, zlatni zubi, nedokučiv akcent, dredovi) i formiran da mu je teško nešto novo prikačiti, pogotovo ako to nitko (producenti, redatelj) i ne želi, igra se na minimum rizika, i Deppa to ne loži, iskre zero, zip, nada, zilch. Ian McShane pun pogodak, ni blizu dovoljno iskorišten, Rush poslovično odličan. Penélope Cruz je možebiti jedina inovacija, nešto kao Bond devojka. Vatreni španjolski (engleski s akcentom, naravno, a onda jednom čist španjolski – taj dan je scenarij pisao suradnik iz Madrida, osjećam), požrtvovnost redovnice u pokušaju, žena koja ocu ništa ne znači, koju je jedini ljubavnik odbacio, mogla je biti opasnija, ali onda je publika ne bi toliko voljela. Penelope je čisti, namjerni stunt.

3-D prija. Sparrow se tako fino ljulja okačen za luster, od vas ka vama, pa nesvjesno krenete rukama da ga prihvatite, ako li vam u krilu završi. Neizbježno je primjetiti kako se upravo u scenama akcije vidi koliko je Marshall loš izbor, on nema taj senzibilitet, sve je deja vu, i staromodno. Prava stvar je ipak dosta kasnije, istinski trenutak magije, za koji se treba vezati i zamisliti da traje dosta duže. Sirene izviru iz vode, pjevaju, zavode mornare, izgledaju predivno, transformiraju se, plivaju kroz morske dubine, uz iskorišten 3-D potencijal u punoj mjeri.

Prijaju i Keith Richards, s jako zgodnom replikom, a i Judi Dench, sa svojih par sekundi. Nevolja je što, ma koliko prijali, u biti oni samo podcrtavaju mambo-jambo pristup, i najveću muku ovog filma – ni na sekundu vas sudbina nijednog lika neće zanimati, niti će vam srce zaigrati.