Ovo je kraj (2013.)

Jay Baruchel nevoljko stiže u Los Angeles u posjet svom prijatelju, još uspješnijem glumcu Sethu Rogenu. Jayu se ne dopada previše holivudski način života, opijanja i drogiranja u vilama bogatih pizduna, i sve što želi je malo quality timea sa starim prijateljem kojeg dugo nije vidio. Rogen ga, međutim, nakon malo trave i plejstejšna, uspije nagovoriti da svrate na divlji housewarming tulum Jamesa Franca, koji će okupiti čitavu hordu holivudskih zvijezda, u pravilu bliskih prijatelja i suradnika autorskog dvojca. Emily Watson, Jason Segel, Paul Rudd, Craig Robinson, Danny McBride, Christoph Mintz-Plasse, Jonah Hill… i apsolutni hajlajt večeri, seksualni manijak Michael Cera. Usred ovog orgijanja nezasitnih hedonista s A-liste, pojačanih Rihannom (?!), na Los Angeles obruši se – apokalipsa. Vatra, potres, rogate i krilate nemani, nema čega nema, i šačica preživjelih mora se skloniti u Francovo velebno zdanje.

1170481 - The End Of The World

Scenaristička karijera Setha Rogena i partnera mu Evana Goldberga zasad se svodi na pogotke i promašaje. Uz genijalan Superbad i sasvim solidan Pineapple Express, dvojac je nažalost potpisao i negledljiv Green Hornet te prilično jadne Susjede treće vrste. Bez ikakve dileme, ovaj im je uradak po apsolutno svemu iznadprosječan, iako za stepenicu nedorastao najboljem Rogenu (Superbad) ili Apatowu (Knocked Up ili This Is 40). Njihov redateljski debi na trenutke je jednostavno izvrstan i iskreni smijeh zbilja je teško suspregnuti, koliko god me Danny McBride na to tjerao. U drugim dijelovima, pak, šale su pliće od profila Roberta Pattinsona. Ali čak i u tim neinspiriranim momentima u većini slučajeva smijeh od prošle scene još uvijek odzvanja, pa ste spremni prihvatiti i veće gluposti od onih izrečenih u filmu. Ispod svih tih manje ili (češće) više uspješnih šala, sakrivena ispod limenki piva, sljepljenih časopisa i litara krvi i bljuvotine, čami jedna prilično duhovita, domišljata slika o uspješnim holivudskim igračima suočenim s konačnim sudom i vrlo uznemirujućim pitanjem. Ako je apokalipsa zbilja pokucala na vrata, i svi su dobri ljudi ‘posisani’ u Raj… što oni još uvijek rade na Zemlji?

1170481 - This Is The End

Ovo je kraj je, prvo i osnovno (ako ne i jedino!), zajebancija, kvartovska zabava grupe starih prijatelja koji očito uživaju u svome poslu, ne prezaju od šala na svoj račun i prema kojima je život dovoljno mio da su u poziciji snimati garažne skečeve od 30 milijuna dolara. Tko se u ovoj umalo dvosatnoj seriji rafalne spike o drkanju i šmrkanju namjeri pronaći išta dublje od iznimno neozbiljne sprdačine s tanašnim slojem nimalo suptilne kritike holivudske samodopadnosti, koristoljublja, taštine, licemjerja i moralne degradacije, toga čeka razočaranje koje je mogao izbjeći realnijim očekivanjima. Od Setha Rogena nikad nećemo dobiti Dr. Strangelovea, a Jonah Hill – da vas slučajno ne prevari ona komična nominacija za Oscara za Moneyball – nikad neće postati Peter Sellers. I kao što se knjižničaru nikad nećete zdravog razuma obratiti ako imate neko čudno crvenilo na penisu, tako ni na vrata ove dvojice nećete pokucati ako ste u potrazi za ozbiljnim stvaralaštvom. Ako vam se, pak, slušaju šale o pušenju kurca, silovanju i iživljavanju na opijatima, ova je ekipa bolji izbor vjerojatno i od rođendanskog tuluma Carlosa Esteveza.

3

Dakle, laka simbolika i simpatična, dobrodošla samokritika (u čemu se ističe Rogen), koje bi neke mogle zavesti na pomisao da je ovo ozbiljan film, samo su krastavac i list sira na onom izvrsnom hamburgeru s ugla. Tako lošem, ali, o, tako dobrom.