Nuspojave (Side Effects, 2013., 106 min.)

Režija: Steven Soderbergh

Scenarij: Scott Z. Burns

Glume: Rooney Mara, Jude Law, Catherine Zeta-Jones, Channing Tatum

Ocjena: 8/10

Želim svoj život natrag.

Napraviti kvalitetan triler nije lagan zadatak i puno se kockica mora poklopiti da bi finalni proizvod zadovoljio apetite čitavog dijapazona gledatelja različitih kriterija. Novi Soderberghov film, Nuspojave, bez problema, međutim, ostavlja dojam da se radi o najlakšem poslu na svijetu.

Emily (Rooney Mara) je četiri godine čekala svoga muža Martina (Channing Tatum) da odsluži zatvorsku kaznu zbog dioničarskih malverzacija. Kad se Martin konačno vrati u okruženje gdje se ne mora tuširati leđima okrenut zidu, postane jasno da se Emily čitavo vrijeme hrva s depresijom. Kad joj dr. Banks (Jude Law), brižni mladi profesionalac u čijoj je skrbi završila poslije neuspješnog pokušaja samoubojstva, propiše nove, naširoko hvaljene tablete pod nazivom Ablixa, Emily će se tlo izmaknuti pod nogama, a sa sobom će u ponor povući i svoje voljene.

Čitav se film ustvari sastoji od dva prilično različita dijela. Prva polovica dosta je sporija, tromija, omamljena baš poput sedativima i beta blokatorima napunjene Emily, i onim manje strpljivim gledateljima od srca preporučam da pričekaju malo s okretanjem očiju i daju filmu poštenu priliku. Otkad u priču uleti Ablixa, kreće druga polovica, podsjećajući na onaj dio roller-coastera kad dosegnete sami vrh i, s mješavinom užasa i ushićenja u kostima, osjetite kako ćete svaki čas pojuriti na nos gotovo slobodnim padom. Ne očekujte akciju, zaboravite na scene potjera i miris baruta u zraku. Očekujte pravi mali roller-coaster za mozak. Ništa revolucionarno, ništa potpuno neočekivano, ništa čak ni suviše komplicirano – ali lijepo koncipirano, uredno izvedeno, otporno na bilo kakve ozbiljnije prigovore. Pravi, pošteni, punokrvni mali psihološki triler.

Recept za ovaj uspjeh nije ništa složeniji od onih za tablete koje naša glavna junakinja prima sve u šesnaest. Zbilja kvalitetne uloge dvoje karizmatičnih, inspiriranih i talentiranih glavnih glumaca (Mara-Law) u solidnoj, očaravajućoj priči sa šačicom čvrstih, fino tempiranih i efektno izvedenih zapleta. Soderbergh, redatelj švedskih korijena koji je sada najavio dužu pauzu od snimanja filmova da bi se posvetio slikarstvu, uspio je ispričati intrigantnu i, s obzirom na šamare koje smo navikli primati od američke kinematografije, iznenađujuće pametnu priču koju bih čiste savjesti preporučio i svima koji krimiće/trilere i ne šmekaju previše.

Da budemo maksimalno sažeti i konkretni: po mom sudu zasad najbolji američki film prvog kvartala 2013., bez dileme meni najdraži Soderbergh, jedna od boljih interpretacija Judea Lawa i suptilna, energično letargična Rooney Mara, čija je izvedba sama po sebi dovoljan razlog da u kinu ostavite jednu stotinu svoje plaće. Ili pedesetinu moje. Ako i vas poslovična osrednjost kino ponude ponekad zna malo rastužiti, ustanite iz kreveta, razmaknite zastore i skinite Scientista s repeata. Soderbergh nas je opskrbio jednim učinkovitim antidepresivom.