Man of Tai Chi (2013.)

Piše: Luko Žaja

Nakon godina bacanja touchdowna, izbjegavanja metaka, neodgovornog guranja raznoraznih konektora u glavu, spašavanja autobusa i svijeta, vječiti The One je osjetio poziv i stao iza kamere. Kostur radnje nam govori da je Keanu Reeves očito pogledao svoju dozu azijskih akcijskih filmića jer fabula izgleda kao svaki Kung fu film ikad snimljen u Hong Kongu. Mladi majstor uči Tai Chi pod starim majstorom. Mladi majstor je nestrpljiv i ne želi raditi na filozofiji vještine. Mladi majstor dominira po lokalnim turnirima i pozvan je u okrutno natjecanje u kojemu ne želi sudjelovati, ali ga zlikovci ucjene rušenjem hrama u kojemu je stari majstor. Mladi majstor prebije svakoga na putu do finalnog obračuna. Tu je negdje i policija koja, naravno, nije nikakav faktor.

2

Ne mora to automatski biti loše ako se fino izvede, najbolji dokaz su dva nedavna „bezumna“ akcijska remekdjela Dredd i The Raid (čiji Iko Uwais ovdje ima epizodnu ulogu). Keanu se mudro okružio poznanicima pa je glavni pozitivac njegov prijatelj i kaskader Tiger Chen (niti smrdi, niti miriše uloga). Važnije je što je za koreografa odabrao Yuen Woo-pinga, zaslužnog za epske duele Matrixa, Tigra i zmaja, Kill Billa, The Grandmastera… što se pokazalo kao pun pogodak jer su borbe najbolji dio filma. Keanu je tu čini se na domaćem terenu uz poneki nepotrebni izlet kamerom gdje ne treba i suvišnu epileptičnu scenu s bljeskalicama, sitnice koje nisu za zamjeriti na prvom snimljenom filmu.

Ono što bode u oči je kontrast između obične radnje i borbe. Dok je radnja klasični jeftini martial arts filmić, fajtovi su u minimalističkim high tech okruženjima holivudskog okusa. Dojam je otprilike kao da igrate stare 2D igrice u maniri Street Fightera. Ubacite žeton da bi bezumno mlatili protivnika za protivnikom, raznih stilova i na raznim lokacijama. Glavni negativac je Keanu Reeves koji glumi Keanua Reevesa, otprilike kao što Nicolas Cage uvijek glumi Nicolasa Cagea. Za totalni dojam Nintenda, tu i tamo stavi masku na glavu, dere se „FINISH HIM!!“ i ima jedan potez nogom koji je van svake logike neobranjiv jer svatko tko je ikad drkao po gamepadu zna da to tako mora biti s glavnim bossom videoigre.

1

Rekoh, ne mora to biti loše, ali nažalost nije ni posebno dobro. Teško je ocijeniti film kojemu nije baš jasan identitet. Na scenariju se ne znam zašto radilo od 2008., kada se to baš ničim ne vidi. Sve skupa je ipak solidno odrađeno i gledljivo (što je valjda najbitnije), ali ništa više od toga. Bez Yuenovog čarobnog dodira dojam bi potonuo ispod prosjeka, ovako pluta. Keanu se nije izblamirao prvim filmom i pokazao je potencijal. Okružio se poznatim faktorima i odigrao ziheraški, šteta što nije potražio i boljeg scenarista.