Mamurluk 2

Mamurluk 2 (The Hangover Part II, 2011.)

Glume: Bradley Cooper,  Ed Helms, Zach Galifianakis, Justin Bartha

Režija: Todd Phillips

Ocjena: 7

The-Hangover-Part-2-2011

Kad na sve strane čujem priču ‘sve je identično, kako su mislili to prodati po drugi put’, samo mi pada napamet koliko li sam puta ponovno kupila Milku, a ne neku drugu čokoladu. Ne događa se često, točnije pitanje ako ikada, da filmska franšiza bude toliko identično koncipirana, a da opet to nekako ne ispada njena mana, nego stvar za (umjereni) respekt.

Po cijenu da uđem u zamku pravdanja nečega čime nisam apsolutno opčinjena, nego jednostavno, mislim, pišem da služi svrsi – nema svježih ideja, kažu. Klimam glavom. Ali dosta više s tom mantrom, koliko nerecikliranih stvari u komedijama se može više uopće nasnimiti? Scena ili valja ili ne, pa i kad je najveća kopija svih vremena ona može valjati, ili ajde, da ne smeta, da bude smiješna. Uostalom, ne tvrdi netko valjda da je prvi dio bio majka originalnosti – nepoznata beba, Tysonov tigar, zamjene identiteta, itd, itd.

tumblr_inline_nodiiroq6n1t5lwyg

Nema verbalnih doskočica i nadmudrivanja, kaže dalje većina kritičara. Hm, toga stvarno nema. Hangover se jednostavno više zasniva na komediji situacije, na stereotipima koji nam smetaju i opredjeljenjima koje bismo možda željeli sakriti (homofobičnost, rezerviranost –kako sam našla riječ – prema afričkim zemljama, koja u stvari implicira štošta, socijalna otuđenost jednog lika kojeg društvo ne uspijeva prihvatiti). Ovdje su četiri prosječna Amera otišla na Tajland, kasnije Bangkok, zamišljam trenutno četiri prosječna Balkanca… Naravno da se može na njih gledati kao na priglupe, netolerantne osobe, ali naravno da to nećete raditi u kinu kad ste otišli pogledati Hangover, aman. Ono što je ipak činjenica jest da su ovi Ameri kroz sve to već jednom prošli, nedostaje naivnosti, istinskog histeričnog elana ili, da budem konkretna, ako i imaju identičan problem kao u Vegasu – rješenje je moralo biti drukčije, i to par puta zasmeta, čini mi se više njima nego nama koji gledamo. (Sve ovo je izuzetna prilika za dio treći.)

U Mamurluku, dio drugi, Phil (Bradley Cooper),  Stu (Ed Helms),  Doug (Justin Bartha) i Alan (Zach Galifianakis) ovoga puta umjesto tradicionalnog whathappensinVegas staysinVegas Las Vegasa odlaze na Tajland (i poslije kažu nema svježih ideja).  Stu (onaj zubar koji se riješio izuzetno ogavne djevojke u prvom dijelu, onaj što ima ’the thing for prostitutes’) ženi se s Loren (Jamie Chung), prezgodnom Azijatkinjom (otuda Tajland) čiji ga otac, naravno, mrzi. Stu ne želi nikakvu momačku večer, brunch s drugarima je sve na što je spreman (mada, duboko u sebi…). U namjeri da stvari proteknu mirno, on ide toliko daleko da čak ni milog Alana (tko ne zna tko je Alan, ne treba ni gledati drugi dio) ne poziva na svadbu. U nastavku priče, Stu će na nagovor prijatelja pozvati Alana, u nastavku priče, da, imat ćemo i momačku večer. U prvom dijelu, nakon lude noći, nestao je mladoženja, tada Doug, ovoga puta nestaje nevjestin brat, 17-ogodišnji Teddy (Mason Lee, sin redatelja Ang Leea), a pojavljuju se majmun (nije spoiler, ima ga na svakom plakatu) i jedan od likova iz prvog dijela, gospodin Chow (Ken Jeong).

78488

Zvijezde cijele priče su too-cool-nenamjerno-hot Cooper i izgubljen-u-svom-svijetu Galifianakis, ili, kako sam sebe opisuje, stay-at-home son. Njihovi likovi su i protuteža jedan drugome, ali i lijepak koji sve drži na okupu. Ono što fali jest ili bolji scenarij (koji definitivno nedostaje, no možda ovdje nije presudan) ili bolja gluma, jer jako je teško vezati se za njih, što je muka broj jedan – svašta bi se moglo oprostiti i od strane najvećih kritičara da oni imaju taj final touch. Helmsov Stu je onaj simpatični, naoko nevini, oprezni, a u stvari najperverzniji tip, lik kojeg toliko ni ne primjećujete, osim kad ga nema.  Jasna stvar je i da očekujete masu sporednih likova, kako se mijenjaju situacije i potraga napreduje, ali o tome vam, jasno, ne pišem više ni riječi. Ženski likovi? Nope. A i ono malo što se pojave – bolje da ih bilo nije. Vjerojatno su računali da su odbijanjem da im Mel Gibson gostuje u filmu uradili sasvim dovoljno za nas, djevojke.

The-Hangover-Part-II

Režija opet, naravno, Tod Phillips, konvencionalan i neiritantan, uostalom, tko bi bolje od njega sve to odradio ponovno? Koliko god mu svašta zamjerali, a i ja se s tim slagala,  mišljenja sam da je on jedan od rijetkih koji su našli pravu formulu kako da nam prikažu ludilo razuzdane noći (najčešće se ti momenti u filmovima pretvaraju u živo smaranje, pa tako padnu i likovi, i, što da ne, poštovanje koje imaju kod nas kao oni koji su dotakli nebo). Smjenjivanje fotografija noći iza nas pokazalo se kao efektno rješenje, i uostalom, poanta filma nije u toj halucinogeno-pijanoj noći, nego užasu dana koji je osvanuo.

Priča se da je jedna od opcija za treći dio Guča. Mike Tyson u Guči, hm.