Ledeno doba 4: Zemlja se trese

Piše: Franjo Maricic

Ledeno doba 4: Zemlja se trese (Ice Age: Continental Drift, 2012., 88 min.)

Redatelji: Steve Martino, Mike Thurmeier

Glasovi: Ray Romano, Denis Leary, John Leguizamo, Queen Latifah, Jennifer Lopez, Peter Dinklage, Nick Frost

Ocjena: 7/10

U principu nisam niti protivnik niti zagovornik štancanja nastavaka uspješnih (ili manje uspješnih) filmova, iako im pristupam s određenom dozom skepse, no kad je riječ o Ledenom dobu, tu nemam brige – što se mene tiče mogu raditi novi nastavak svake godine. Ne zbog toga što su nastavci Ledenog doba toliko savršeni, već iz razloga što prokušana formula funkcionira više-manje bez greške, i čini mi se da je kvaliteta na istoj razini kroz sva četiri filma. Recept je jednostavan: poznate i simpatične likove smjestite u vrlo problematičnu situaciju, tome pridodajte neke nove simpatične ali i antipatične likove, i pustite ih da se snalaze kako znaju – rezultat: garantirano ugodno provedenih sat i pol.

Scratova (to je ona blentava vjeverica) opsesija žirom ovaj će put rezultirati razbijanjem dotadašnjeg kopna na kontinente kakve poznajemo danas, razdvajanjem Mannyjeve (Ray Romano) obitelji i izoliranjem Mannyja, Diega (Denis Leary), Sida (John Leguizamo) i njegove bake od ostatka ekipe. Dok će pokušavati pronaći put natrag do ostatka društva naletjet će na brojne zanimljive likove, od kojih neće svi biti prijateljski raspoloženi. Za njih će to biti velika, napeta avantura, a za gledatelje odlična zabava.

Sad kad pohvalim vizualni izgled, kvalitetu animacija i opći estetski vizualni dojam, vjerojatno ću otkriti toplu vodu, ne? Svejedno, ne mogu to ne spomenuti, jer film vizualno zaista djeluje impresivno. U današnje vrijeme to i nije neka novost, no ne radi se samo o kvaliteti gledano s tehničke strane, već i o estetskom dojmu koji ostavljaju razne pozadine i animacije vode i leda – jednostavno neopisivo ugodno oku. Vjerujem da u 3D tehnici djeluje još i bolje, međutim to ne mogu potvrditi dok ne provjerim.

Glumce nemam potrebe posebno hvaliti ili kuditi, svoj su posao odradili solidno. Svojim glasovima pridonijeli su oživljavanju likova i dali im određen dio osobnosti, ni više ni manje. Nema nekih posebno dojmljivih trenutaka što se tiče “glume”, animirana ekipa djeluje odlično, no glasovi su tu samo jedan segment. Meni osobno čak na trenutke iritantan segment, budući da imam neki oblik alergije na glas Rayja Romana, jednostavno mi je nevjerojatno da netko zaista tako zvuči – od boje glasa pa do načina na koji priča, s tim nekakvim rastezanjem, jednostavno mi je ponekad nepodnošljiv. U usporedbi s njegovim, glas Fran Drescher je ugodna glazba. No dobro, to su moje osobne psihoze… “Glumi”, ustvari, ništa ne fali.

Kad ovakvo društvo kao što su Manny, Diego i Sid bude prisiljeno ploviti na santi leda u potrazi za svojim “krdom”, otvaraju se gotovo nepregledne mogućnosti za nove avanture. Dobra stvar je što film nije upao u tu zamku jer bi lako mogao postati naporan i prerazvučen ako bi se pretjeralo s brojem novih likova i događaja. Ovako mi se čini da je postignuta prava mjera, radnja se odvija dosta brzo i nema nekog praznog hoda, dok novih likova nije previše. Osim Sidove bake, tu je još nekoliko usputnih grupica raznih bića, i piratska banda na čelu s kapetanom Guttom (Peter Dinklage), sasvim dovoljno za kvalitetan nastavak uspješnog serijala.

Osobno me prilično zabavilo nekoliko scena koje se referiraju na neke druge priče, kao što je susret sa sirenama koji podsjeća na Odiseju, no možda i najzabavniji takav trenutak je onaj za koji čak ni nisam siguran da je izveden namjerno. Situacija u kojoj protagonisti Ledenog doba nalete na pleme vjeverica neodoljivo me podsjeća na sličnu scenu s Evoksima u Povratku Jedija. Sve od samog kontakta, pa do komunikacije i Sidovog objašnjavanja situacije u kojoj su se našli, zaista sliči na spomenute scene iz Lucasova megahita. Nakon što ih uspiju nagovoriti da im pomognu, referenca na Hrabro srce očita je u liku predvodnika vjeverica koji fura isti makeup kao i William Wallace. Sve u svemu – vrlo zabavno.

Jedna stvar koja je možda malo slabija u ovom nastavku je glazba. Iako je zapravo i nema previše, (čini mi se da jedino kapetan Gutt pjeva u toku filma, i nekoliko likova na odjavnoj špici) mislim da se moglo i bez toga. Nije postignut neki efekt, tako da mi se čini da je to više ubačeno onako, reda radi, i ne mogu reći da ostavlja neki dojam.

Ledeno doba drži se dobro provjerene formule kroz sva četiri nastavka, i zbog toga je serijal vjerojatno toliko i uspješan. Odrasli gledatelji više-manje znaju što mogu očekivati, i neće se prevariti, dok će se oni mlađi sigurno zabaviti uz brojne simpatične i zabavne likove koji stalno proživljavaju napete avanture. Četvorka nimalo ne zaostaje za svojim prethodnicima, i svojom pričom, ritmom i humorom nastavlja već poznatu tradiciju serijala. Koliko god corny bilo, na pamet mi pada ono: “vrhunska zabava za cijelu obitelj”… Ta ocjena vjerojatno je i najbliža istini, a ja sigurno neću zaobići ni Ledeno doba 5