Koliba u šumi (The Cabin in the Woods)

Koliba u šumi (The Cabin in the Woods, 2011., 95 min.)

Redatelj: Drew Goddard

Scenarij: Drew Goddard, Joss Whedon

Glume: Chris Hemsworth, Kristen Connolly, Richard Jenkins, Fran Kranz, Bradley Whitford

Ocjena: 10/10

Bilo bi popularno, ali i neodgovorno tvrditi kako je američka kinematografija u krizi. Istina, kad pogledate kakvi su naslovi krasili veliki ekran u proteklih nekoliko godina, teško je braniti njihovu kinematografiju. No, neodgovorno bi bilo tvrditi da je kinematografija u krizi jer na svaka dva, tri vrhunski loša eskapistička uratka, dolazi barem jedan film vrijedan pažnje. Jučer je to bila apokaliptična drama U zaklon Jeffa Nicholsa ili tragična Tužna veza Dereka Cianfrancea, a danas Koliba u šumi, metatekstualni film strave te redateljski prvijenac Drewa Goddarda.

Goddard se nametnuo kao uspješan televizijski scenarist u iznimno popularnim, kultnim serijama poput Alias, Izgubljeni, Angel i Buffy – ubojica vampira, a svoje je scenarističko umijeće na filmu pokazao stvorivši čudovište [ljubomore!] u podcijenjenom found-footage biser(čić)u Cloverfield. Njegov prvi redateljski pokušaj je dekonstrukcija horor žanra kakvog smo do sada poznavali, ali, kako to obično biva s filmovima strave, alegorična i s hrabrom porukom. Zaplet filma nam donosi pet oku ugodnih arhetipskih junaka kakve obično viđamo u ovakvim filmovima strave. Tu su: atleta, budući učenjak, a ne smijemo zaboraviti ni djevicu, kurvu i budalu koja, razvidno je, budala nije. Pet potpuno različitih persona će, naravno, krenuti na put prema zabačenoj kolibi u šumi, a sve ne bi li uživali u blagodatima mladosti. A ako sami nisu spremni za ludovanje, netko će se već i za to pobrinuti.

Postoji pregršt načina na koje se može protumačiti ovaj uradak, a najveća vrijednost istog leži baš u tomu što je svaki način na koji ga tumačim(o) – sve ono što iščitavam(o) ispod slojeva i slojeva poigravanja s jednim filmskim žanrom – ispravan. Naime, još od Cravenovog Vriska horor i njegovi podžanrovi nisu ovako svjesno ismijani i prokazani, ali dok Craven ne ide dalje od suptilnih i ne tako suptilnih naklona samome sebi, katkad i ostalima koji su tvorili popularni slasher podžanr, Goddard ide daleko, daleko ispred sviju. Njega zanima opća dezintegracija filmske industrije koju prenosi i na cjelokupno društvo koje ista filmska industrija iz godine u godinu zaglupljuje neinteligentnim zapletima i raspletima.

Prije nego što pogledate film, par upozornenja. Ako ste željni klasičnih ha-bu situacija koje su stvorene da prepadnu vas, a ne protagoniste – gledate pogrešan film. To ovdje nećete dobiti jer Goddard ne igra na tu kartu. On želi jasno poslati svoju poruku, a ona je, vjerujte mi, puno strašnija od bilo kojeg horor filma koji ste gledali u posljednje vrijeme. Kad se pri kraju samog filma dva protagonista nađu u prilično neugodnoj situaciji, zapalit će jedan podugi džoint, nonšalantno otpuhnuti i reći sljedeće: “Humanity… it’s time to give someone else a chance”. Namjerno ne otkrivam sve male slatke zaključke koji se mogu izvući iz ovog filma jer nikomu ne želim nametati svoje mišljenje. Ono što želim jest da svi pogledaju ovaj uradak. Nećete požaliti. Ako vas ne prestraši, nasmijat će vas. A, bo’me, natjerati i da razmišljate dugo po završetku filma.

18 komentara za “Koliba u šumi (The Cabin in the Woods)

• Valentino says:

Ajde molim vas, draga ekipo FAKa, jedino s vama očito mogu konstruktivno diskutirat o filmovima. Otvoren sam za svakakve filmove, zbilja, od njemih, crno-bijelih, do hororca i sfa, ugl. mogu stvarno svašta pogledat. Priznajem, kad sam čuo za film i vidio prve slike, mislio sam, bit će možda neki dobar slasher u stilu Evil Dead, pa i da je bio dobar psiho, nebi se žalio. Dobio sam karte, pa reko, ajde idemo i to vidjet, iako to zapravo nije nešto što bih išao gledat u kino. No film me totalno razočarao. Onaj kraj mi je bio totalno nejasan, zapravo sve poslje prvih pol sata mi je bilo totalno – glupo. Inaće ne volim B hororce no onaj Wrong Turn mi je bio remek djelo prema ovom. Zato molim vas, ako mi netko može objasnit, u ćemu je tu fora, jel to zato jer nisam bio dovoljno otvoren za takav film ili je film možda precjenjen, al meni je bio totalno glup

film je prva liga recka još “prvija

• Marko says:

Ja sam isto cuo hrpu negativnih kritika… jel se na kraju isplati potrosit 1ipo :)

mene je neobično iznenadio … isplati se ne gledati trailere, ne čitati recke (osim onih koje pišu ljudi za koje znaš kako pišu 😀 ) ali pogledah prije, no potpisujem svaku riječ, iako sam svjesna da postoje ljudi koji mu nalaze zamjerke (samo ne znam koje, ali to je njihovo pravo)

Meni se iznimno dopao. Želim ga pogledati još jednom barem, vjerujem da nakon drugoga gledanja još bolje sjedne, ali prvi dojam je da se stvarno radi o nečem drugačijem. Preporuka samo takva.

problem filma je to što prvih sat vremena je totalna debilana i iskreno sam mislio ugasiti film koliko je glup bio…. zadnjih 20k minuta je nešto preepic….

• Mirnes Alispahić says:

Ma film je odličan. Ja oplakao do kraja. Ima scena na kojima sam se kočio od smijeha. I da, ne znam zašto ljudi ovaj film svrstavaju u horore jer to definitivno nije ako mene pitate :) Vjerovatno zato tolike negativne kritike jer ljudi odu gledati horor, a dobiju ovu zajebanciju. Nešto kao ona očekivanja ljudi koji su otišli gledati Drive u iščekivanju The Fast and the Furious, a dobili Refna :)

• Huco says:

već sam pomislio da sam vidio sve ali nakon ovakvog smeća više me ništa ne začuđuje… koja budala je išla raditi ovaj horor/komediju, što je sljedeće SF vestern (joj da toga već ima :)

• Deni says:

Genijalan film!

Tako je. :)

• perrizza says:

Mislim da je reditelj vrlo pametno napravio film na prvi pogled “za svakog  po nesto” . Malo strave, malo debilnog humora,lepi ljudi,specijalni efekti(sve sto treba da napuni americke bioskope pa samim tim i njegov dzep), a uz to vrlo suptilno a u isto vreme agresivno isticuci svoj stav prema izopacenom svetu u kome zivimo. Meni se cini da samo deluje naivno a da je sustina mnogo ,mnogo dublja. Vredan gledanja

• mario says:

dojam filma je zestok, prije svega. iako nosi onu tipicnu americku atmosferu modernog horrora od kojeg i najobicnijem filmofilu vrijedja inteligenciju, smatram film novopridoslom senzacijom u svijetu dobrano istrosenih ideja. pojam zrtvovanja, big brothera, vece sile, bogova, kolibe na osami, spletke mocnika, tenologije svakako je razradjena na uzbudljivih sat i pol vremena. iako je zanr horrora u padu zbog kojekakvih razloga, s vremena na vrijeme ovakvo nesto je vrlo prihvatljivo i nadasve s ukusom. toplo se nadam da 2 dio izlazi mada su ocekivanja minimalna iz razloga sto su bogovi gore, ljudi nema…malo sale nikad dosta. barem nesto u stilu, svakako preporucam za pogledati, necete ostati prikraceni.

• Martin says:

Pa da,film je horor tipa naucne fantastike da tako kazem.I vise mi film lici da se zove “Kabina u kolibi” ili u drvetu tacnije jer se ispod kolibe nalazi cuvena kabina.Bas me cudi da na IMBd ima visoku ocenu…7, nestoo.

• Carlito says:

možda se trebao zvat: kobila u kolibi?

Film je dekonstrukcija žanra i moderne kulture, pričati o nečemu poput ‘najobičnijeg vrijeđanja filmofila’ de facto znači nerazumijevanje Cabin in the Woods.

• shiboleth says:

uf, dobar, dobar do boli. Razumijem da neki ljudi ne mogu pratiti (ili, valjda, naprosto nisu zainteresirani) pratiti neke meta-razine, ali ovaj je malo podgrijao jednostavnu recepturu snimanja filmova a i ljudsku potrebu da se žrtvuje druge ljude. Je, posljednja rečenica je apsolutno na mjestu …