It’s Kind Of A Funny Story

It’s Kind Of A Funny Story (2010.)

Redatelj: Anna Boden, Ryan Fleck

Glume: Keir Gilchrist, Zach Galifianakis, Emma Roberts

Ocjena: 6.5

Što je ovo, tjedan američke indie dramedije?

Čitajući par komentara na IMDb-u, naletio sam na neobičan upis jednog izvjesnog korisnika koji se obrušio na film Happythankyoumoreplease, okarakterizarujući ga kao još jednu light komediju gdje se u nevolji nađu ljudi iz više srednje klase koji su depresivni, nezadovoljni svojim životom i izborima koje su napravili. Upis je išao u smjeru kritiziranja srednje i(li) više srednje klase koja, kako se čini, nema pravo biti depresivna. Kao da je depresija mentalno stanje koje samo napada siromašne ljude. Kao da ne smiješ biti depresivan ako imaš sređenu financijsku situaciju, redovan seks i gomilu prijatelja.

It’s Kind Of A Funny Story je priča baš o tom, o mladom i inteligentnom Craigu (Gilchrist), pripadniku više srednje klase koji ne bi smio biti depresivan. U redu, nije klasičan ljepotan, ali daleko od toga da je ružan. Okružen je roditeljima koji na njega postavljaju ogroman pritisak kakav samo roditelji mogu postaviti, dakle, okružen je roditeljima kakve svi mi imamo. Razumni, žele nam dobro, žele ispraviti svoje greške preko nas, ali katkad i previše opsjednuti našim budućim statusom, da se nikada ne stignu zapitati što njihovo dijete zapravo želi.

Problem koji Craig ima je i taj što je šutljivi genijalac koji prečesto analizira do u tančine sve što pročita, sve što se oko njega događa, pa i ako ima krov nad glavom, hranu na stolu, otkačene i zabavne prijatelje – veću pozornost će obratiti na nesretnu ljubav i besmisao svijeta. Što mu preostaje? Sjeda na biciklo, dolazi do mosta.  Želi skočiti s njega, riješiti se muka. No, tijekom vožnje, shvaća da to nikako ne bi mogao učiniti  svojim roditeljima i mlađoj sestri koji ga, koliko god znaju biti teški, vole. Craig prelazi preko mosta i sam se prijavljuje u bolnicu, psihijatrijski odjel, jer se boji da će si oduzeti život ako se životna kolotečina nastavi. Tek nakon što je njegov zahtjev prihvaćen, nakon što mu psihijatar odredi pet dana boravka na psihijatrijskom odjelu, Craig shvaća da njegov život i nije toliko loš, da postoji toliko stvari kojima se može radovati… ali, prekasno je, tih pet dana u bolnici će morati izdržati.  Da sve ne bi bilo tako crno, pobrinut će se šaroliki i duhoviti pacijenti na odjelu, među kojima se izdvajaju urnebesni Bobby (Galifianakis) i Noelle (Roberts), suicidalna ljepotica.

Anna Boden i Ryan Fleck su redateljsko-scenaristički par autora koji je zaslužan/odgovaran (ovisi o tomu koliko vam se sviđaju njihove ideje i sam audio-vizualni izričaj) za filmove poput Half Nelson i Sugar, uratke koji, baš kao i ovaj posljednji, sadrže izvjestan socijalni komentar. Njihov rad nije neka zapanjujuća inovacija niti novi moronski in your face pokušaj izmišljanja tople vode, to je tek poruka koju vrlo vješto prezentiraju kroz svoje najčešće jednostavno koncipirane, linearnog narativa osmišljene scenarije.

Ako je Half Nelson govorio o mladom učitelju kojeg pošast ovisnosti o narkoticima nije zaobišla, Sugar o mladom sportašu, Latino-Amerikancu u polurasistički nastrojenoj sredini, It’s Kind Of A Funny Story suptilno, humoreskno progovara o jednoj mladoj generaciji koja se ne bi trebala stidjeti svojih demona, koja bi, ako je moguće, trebala razgovarati o svojim problemima i pokušati ih riješiti kroz terapiju. Film ima i izvjesnih mana, poglavito u zbrzanoj završnici koja posvaja previše utjecaja. Posljednji freeze-frame kadrovi isuviše podsjećaju na filozofiju Boyleovog Trainspottinga, što je samo po sebi loše, ali u ovakvom filmu – funkcionira.