Iskupljenje (Hummingbird, 2013.)

Piše: Sven Mikulec

Iskupljenje (Redemption/Hummingbird, 2013., min.)

Režija: Steven Knight

Scenarij: Steven Knight

Glume: Jason Statham, Agata Buzek, Vicky McClure, Benedict Wong

Ocjena: 6/10

 

Jason Statham, taj hodajući logo holivudske tvornice razbibrižnih akcića, malo se odmaknuo od uobičajene tabačine, uspio razmijeniti više rečenica nego udaraca, čak pustio i suzu ili dvije. Njegova hvale vrijedna hrabrost da nakon zadnjeg desetljeća vožnje bicikla pokuša stati na role, međutim, vjerojatno je jedino po čemu će itko pamtiti ovu površnu, hibridnu dramu s povremenim elementima akcije. Redemption je drukčiji, to nije teško priznati, ali tek je stepenicu iznad – ako uopće – lako zaboravljivih, formulaičnih Profesionalca ili Parkera.

Redatelj debitant Steven Knight, inače uspješan scenarist koji iza sebe ima projekte poput Dirty Pretty Things s Audrey Tatou ili Eastern Promises s Viggom Mortensenom, napisao je i na platno prenio priču o bivšem britanskom vojniku Joeyju, koji, nakon traume, pretpostavljam, Afganistana, uništava brak, napušta dijete i završava na prljavoj londonskoj ulici, spavajući u kartonskoj kutiji i boreći se sa zvukovima helikoptera u glavi. Kad lokalni nasilnici ubiju boga u njemu i otmu njegovu cimericu iz kartona, pokreće se cijela lavina događaja u kojoj Joey dobiva neočekivanu priliku ponovno stati na noge, riješiti se votke iz krvotoka, navući odijelo i potražiti iskupljenje. Pri tome će mu predano pomoći časna sestra podjednako zaljubljena u Boga i balet.

Iako anglofone kritičare Knightovo djelo nije osobito impresioniralo, moram reći da su mi se sporiji tempo, umjereno dozirano lomljenje kostiju i noseva, pa čak i Stathamov tužni, prazni pogled u daljinu, na neki način (i u nekim trenucima) čak i svidjeli. U nekoliko navrata redatelj se poslužio interesantnim rješenjima da pokaže do koje je mjere Stathamov lik iz rata izašao oštećen, ali originalnosti, domišljatosti i svježine, gledano u globalu, ipak je bilo premalo za neku pozitivniju ocjenu. Scene susreta s bivšom ženom, posljednjeg pozdrava s djetetom, pa i cjelokupno druženje sa zbunjenom časnom, ništa od toga nije mi se činilo odveć uvjerljivim. Sama priča, o čovjeku koji odrješenje grijeha pokušava (i misli da uspijeva) pronaći u kriminalnim radnjama diljem grada, ne drži vodu i pokazuje da se Joey iskupljenju nikada nije ni mogao približiti. Prljavi novac poprskan krvlju nekih jadnika i ništarija možda će omogućiti njegovoj bivšoj supruzi da prestane pušiti kurac stanodavcu, ali kako je točno njemu samome donio mir, pitanje je na koje ni Knight, ni ja odgovor nemamo.

Pohvale popularnom ćelavcu na odvažnosti da riskira s nečim novim, ali ako se u životopisu nada imati nove naslove kalibra Lock, Stock and Two Smoking Barrels, morat će čekati na kvalitetnije priče od ove.

Leave a Reply

Your email address will not be published.