In a World… (2013.)

Lake Bell je ženska koju znamo po epizodnim ulogama u romantičnim komedijama, gdje se uklapa u “duhovito je isto seksi” klišej, i po ulogama u TV serijama. In a World… njen je autorski prvijenac (pored nagrađenog scenarija i režije, Bellova igra glavnu ulogu i potpisuje produkciju), i to kakav… Prvo, tema je zanimljiva i do sada neistražena, radi se o glasovnim glumcima koji prebivaju na marginama Hollywooda, o jednoj ne baš najbolje plaćenoj, ali surovoj industriji gdje ima mjesta za petoricu. Zašto petoricu, a ne petoro, to je već stvar izraženog feminističkog podteksta ovog filma.

Dakle, prošlo je nekoliko godina od smrti legende “voice-overa” Dona LaFontaina, koji je držao monopol na sintagmu “In a world…” na početku najave za film. Iz silnog poštovanja, njegove kolege se nisu usuđivale tu sintagmu ponoviti. To se može promijeniti kada se producenti epskog spektakla a la Hunger Games odluče ponovno oživjeti sintagmu. Konkurencija je oštra, tu je ovogodišnji dobitnik priznanja za životno djelo Sam (Melamed), ali on bi se rado povukao u korist svog protežea Gustava (Marino). Međutim i Samova kćerka Carol (Bell) želi dio kolača.

2

E, sad, problem je u tome što je svijet glasovnih glumaca uglavnom muški klub, pa se kolege, mentori i puleni sastaju u saunama i blebeću o seksualnim uspjesima, i to društvance ne bi pustilo nijednu ženu blizu svog kruga, a Sam posebno ne bi pustio svoju kćerku. Umesto toga, on je izbacuje iz kuće (“da joj pomogne tako što joj ne pomaže”) i daje joj savjet da se bavi naglascima i “vocal coachingom”, s obzirom da joj to ide (što je još niže pozicionirano od glasovne glume, slabije plaćeno i s manje redovnim tezgama). Film će voditi Carol kroz šumu poslovnih i privatnih distrakcija, od ekipe iz studija u kojem se snima i koji joj tu i tamo namjesti neku šljaku, do snobovskih partija na kojima se Carol mora pojaviti iako radije ne bi, a na privatnom nivou, vidjet ćemo kompleksnu sliku obiteljskih odnosa, od odnosa s ocem koji sluša samo sebe i svoju mladu, slatku ali priglupu ženicu (Holden), do odnosa sa sestrom (Watkins) i njenim mužem (Corddry).

Ne bih spoilao dalje, u pitanju je jedna organska i kompleksna komedija, prilično smiješna, brutalno iskrena i na momente poučna. Na marginama će se dohvatiti nekih od problema, recimo pandemije odraslih žena koje govore u “baby talku” i zvuče kao Minnie Mouse na helijumu, kao i pandemije kretenskog “self-helpa” koji nam se servira po internetu. Kontekst filma izrazito je feministički, i to se u jednom momentu (Geena Davis kao producentkinja) nabija iz sve snage. Suptilno? Nimalo. Potrebno? Itekako.

1

Scenarij predviđa interesantne likove, a casting je skoro savršen. Lake Bell se dosta oslanja na svoju ličnost iz romantičnih komedija, ali ovdje ima više vremena na ekranu da lik digne iznad “trope” nivoa. Fred Melamed krade show svaki put kada se pojavi. Činilo se da će uloga ljigavog psihijatra u A Serious Man braće Coen biti vrhunac njegove karijere, ali ovdje otvrara potpuno novu dimenziju ljigavosti. Ostatak glumaca, uglavnom televizijskih, na solidnom je nivou.

Naravno, film ima svoje mane. Ima podzaplet ili dva viška, što malo razvodnjava osnovnu nit priče, kao i nekoliko sporednih likova svedenih na stereotipe, poput Samove nove trofejne žene ili “geeky” tonca koji je potajno zaljubljen u Carol. Ništa od toga ne kvari uživanje previše, a treba uzeti u obzir da je u pitanju autorski prvenac jedne glumice koja se još uvijek nije probila u holivudsku A ligu. Ipak, In a World… je odlična, pametna komedija, a Lake Bell dovoljno je pozvana da nam podari ovako inteligentan, insajderski pogled u Hollywood. Nadajmo se da će je sreća pratiti u daljoj karijeri, jer očito ima šta da pokaže.R