Peter Craig, Danny Strong, Suzanne Collins

Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson, Liam Hemsworth, Woody Harrelson, Julianne Moore

Solidna kruna iznenađujuće kvalitetnih adaptacija knjiga za koje čovjek na prvu loptu ne bi rekao da obećavaju puno.

6,0

---

Piše: Koraljka Suton

Još je jednoj planetarno popularnoj franšizi došao kraj. Šojka rugalica: Drugi Dio završno je poglavlje filmske adaptacije trilogije Igre gladi za koje bi se moglo reći da je sasvim korektna točka na i, prvenstveno zahvaljujući oduvijek kvalitetnoj glumačkoj postavi te solidnom predlošku čija scenaristička pretvorba, kad se sve zbroji i oduzme, podbacila nije.

Nakon što ju je izmučeni i u Kapitolu ”reprogramirani” odnosno mozgovno isprani Peeta (Josh Hutcherson) napao, Katniss (Jennifer Lawrence) donosi odluku da osobno ubije predsjednika Snowa. Zajedno s ekipom bivših pobjednika igara gladi naslovna se junakinja protivno željama vođe pobune Coin (Julianne Moore) zaputi u Kapitol, no ubrzo shvaća kako od arene bijega nema, jer je u glavnom gradu dočekuju zamke koje su dizajnirali sami igrotvorci. Što drugo reći doli neka završne igre započnu pa tko živ, tko mrtav.

aaa

Dok je prvi dio trećeg dijela poslužio kao atmosferski i emocionalno nabijeno zagrijavanje koje utire put vatrenoj eskalaciji, čime ne samo da su se dodatno povisili ulozi, već se i progovorilo o neophodnosti revolucije s ciljem da se potlačeni izbore za elementarnu slobodu življenja, drugi bih dio opisala kao proračunati kaos koji točno zna u kojim se sve smjerovima širi te koje sektore zahvaća.

Kao i svoji prethodnici, i finale najviše igra na gledateljev emocionalni angažman oko sudbina i postupaka likova, za čije se živote (a bome i mentalno zdravlje) strepilo u bezbroj navrata tijekom prvih triju filmova. Za to su, kao što je već ranije spomenuto, ponajviše zaslužni glumci predvođeni uvijek odličnom Lawrence, čije izvedbe nisu nimalo odskakale od do sada postavljenog standarda. Ipak, najveća mi zamjerka u segmentu same priče ide u smjeru razrade Peetine rehabilitacije, a samim time njegovog i Katnissinog odnosa jer se ne mogu oteti dojmu da je cijeli taj proces mogao biti još više dramaturški nabijen. S jedne me strane manjak fokusa na njih ne čudi jer se dosta slojeva i odnosa trebalo razraditi i krakova radnje pozatvarati, s druge strane mislim si – šteta neiskorištenog potencijala.

aa

Iako je jasno da bi cijela stvar naprosto bila funkcionalnija, konzistentnija i konkretnija da se završnu knjigu nije išlo nasilno razlamati u dva filma s ciljem što veće zarade, Dvojci svejedno polazi za rukom bivanje skroz solidnom krunom iznenađujuće kvalitetnih adaptacija književnih predložaka za koje čovjek na prvu loptu ne bi rekao da obećavaju puno. Igre su gotove, nadajmo se da su poslužile svrsi.