Happythankyou(…)

Happythankyoumoreplease (2010.)

Redatelj: Josh Radnor

Glume: Josh Radnor, Malin Akerman, Kate Mara, Zoe Kazan, Michael Algieri, Pablo Schreiber

Ocjena: 7

Uvijek morate biti na oprezu. Debitantski indie uratci poput ovoga vrlo često lete ispod našeg radara i ako nismo doista pažljivi (ili ako nemamo dobre prijatelje kojima ništa ne leti ispod radara), ovakvo malo, nepretenciozno, duhovito i simpatično blago će nam pobjeći. Ne zauvijek, razumije se, ali nije isto nakon što ga pogledaš nakon sviju i kad ga pogledaš prvi. Nešto kao seks. Valjda. Nisam probao još pa ne mogu sa sigurnošću tvrditi.

Josh Radnor je cijenjeni tv glumac, glavna uloga u dopadljivoj filler seriji How I Met Your Mother gdje glumi neodlučnog  arhitekta Teda, čovjeka koji čitav svoj život sanja o savršenoj ženi s kojom će krenuti u zajednički život. Ako oduzmemo ime i zanimanje, dobit ćemo vrlo sličnog lika, Sama, koji je neloš ali neuspješan freelance pisac. Ima ideja, ali i ne baš puno životnog iskustva koje se svelo na beznačajne jednonoćne seksualne eskapade iz kojih ne može crpiti neku veliku inspiraciju. On je zaglavio u jednom mjestu i ne ide dalje.S druge strane, njegova sestra Annie (Akerman) u teškoj je životnoj situaciji, boluje od alopecije, ali ima duha, ima prijatelje koji su od pomoći, koji zaokupljaju njene crne misli. Ako joj alopecija nije dovoljna, tu je i mazohistična veza između nje i bivšeg dečka kojemu zbog fizičkih atributa, dobrog seksa, što li, ne može odoljeti. Svaka sljedeća noć s njim još je jedan čavao u lijesu njenog samopouzdanja i samoaprecijacije. Kao i njen brat, zaglavila je.

Treća priča u filmu bavi se jednim dugogodišnjim skladnim parom, Mary Catherine (Kazan) i Charlie (Schreiber), čija je veza dovedena u pitanje nakon što Charlie, filmski producent, dobije ponudu jednog od svojih prijatelja da bude partner u producentskoj kući. U Los Angelesu. Nakon što iznese ideju svojoj djevojci, Mary Catherine je suočena s velikom odlukom… napustiti New York, dom, i otići u leglo bluda Los Angeles ili ostati u New Yorku i time kompromitirati vezu s čovjekom kojeg voli. Zaglavljeni. Sam upoznaje djevojku Mississippi (Mara), konobaricu i pjevačicu, i malog dječaka Rasheena (Algieri) koji mu bude nadu u povratak na tračnice uspjeha, Annie upoznaje nelijepog ali ustrajnog kolegu s posla koji će ju probati uvjeriti da zaslužuje bolje od onog što sada ima, a Mary Catherine i Charlie počet će dovoditi vlastitu vezu sve više i više u pitanju nelogičnim ali tipičnim ponašanjem s kojim se, predmnijevam, možemo poistovjetiti.

Ako uzmemo u obzir da je ovo Radnoru debitantsko djelo, da je on sam redatelj i scenarist, povremenu limunadnost, zašećerene trenutke i scenarističku manjkavost možemo oprostiti, a za redateljsko umijeće, besprijekoran ritam – gdje s lakoćom i samopouzdanjem preskače s jedne priče na drugu – i osjećaj za prikazivanje prelijepog ljetnog njujorškog dana i noći (kada vam se čini da je sam grad jedan od likova), savršen odabir glazbe (Shout Out Louds, Blind Pilot) i suptilni duboki naklon gradskim ikonama (Woody Allen, jelte), ne preostaje mi ništa drugo nego preporučiti ovu dopadljivu dramedijicu svima koji žele devedeset feelgood minuta. Dakle, kao što sam naslov filma kaže: hvala ti, Josh, za nasušno potrebnih nepretencioznih devedeset minuta sreće i, ako nije problem – još, molim!