Goon

Goon (2011. 92 min.)

Redatelj: Michael Dowse

Scenarij: Jay Baruchel, Evan Goldberg

Glume: Seann William Scott, Jay Baruchel, Alison Pill, Liev Schreiber, Eugene Levy

Ocjena: 7

Opet ti prokleti tipovi. Ako tu nije Seth Rogen, možete se kladiti da jest Evan Goldberg, njegov »partner u zločinu« i koscenarist  nekih od najvećih uspješnica američke srednjostrujaške komedije nultih. Zamijenimo li Setha Rogena s Jayjem Baruchelom, jednim od prominentnijih članova/glumaca te nepretenciozne komedijaške družine (Rogen, Baruchel, Hill, Robinson, McBride, Franco, Segel), neće se ništa promijeniti te će konačan rezultat biti još jedna suštinski zabavna i gledljiva komedija. Ništa manje, ništa više, ali dovoljno za jednu lijenu večer kad čovjeku treba razbibriga. Žvaka za mozak. Kao pjesma Kylie Minogue. S manje zuba i više krvi.

Koncept filma leži u knjizi Goon: The True Story of an Unlikely Journey into Minor League Hockey autorskog dvojca Frattasio/Smith. Priča je to o besperspektivnom izbacivaču koji dolazi iz obitelji intelektualaca koji se nikako ne mogu pomiriti s tim da im je jedan sin homoseksualac, a drugi sin dobrodušni simpleton. Doug Glatt, tako se zove, simpatičan je ali i spor dečko koji još uvijek ne zna koje je njegovo mjesto u svijetu. Kad igrom slučaja završi na hokejaškoj utakmici te pretuče hokejaša ne bi li obranio svog brbljavog rođaka Ryana, svi oko njega shvaćaju da je jak kao što je nekoć bio Cro Cop i pokušavaju ga pretvoriti u hokejaškog goona, tj. razbijača koji će čuvati najbolje igrače i inicirati tuče ne bi li isprovocirao isključenje suparničkog igrača.

Ovo je sportska komedija, a sportska komedija o hokeju će postati, najčešće, poprište krvi, znoja, zuba, ljubavi i velikih količina patetike. Ako ste vrstan kuhar/scenarist – što Baruchel i Goldberg sasvim sigurno jesu! – nastojat ćete ne pretjerivati u prikazu gorenavedenih elemenata sportskog filma. No, jebi ga, ovo je hokej, rukavice se bacaju na pod češće nego Barcelonin igrač, pa zato vidimo krvi kao da je kolinje a ne sport. A zubi? Jebeš to, ta ne zovu Posušaci čovjeka sa svim zubima šminker bez neke. Patetika? Iznenađujuće minimizirana. Ljubav? Dječački naivna.

E, sada, postojalo je vrijeme kad je ime Seanna Williama Scotta garantiralo raspuštenu, bezobraznu i blesavu komediju. Bilo je to na prijelazu iz devedesetih u nulte, ali se popularni Stifler, bar na mom rastrganom radaru, negdje izgubio. Sve do ovog filma. U ulozi tupavog razbijača Douga, S.W. Scott… pa, razbija. Nisu ovo lake uloge, znate. Sve je u tonalitetu. Držati gard manje pametnog čovjeka tijekom cijelih devedeset minuta trajanja – a ne iskarikirati vlastiti lik, pritom – nije mala i nezahtjevna zadaća, tako da je ovaj nastup poprilično uvjerljiv i kvalitetan. Ako uopće ima smisla pisati/pričati o glumačkim nastupima u ovakvim filmovima. Sve što je tu potrebno, kad je scenarij korektan, a u ovom slučaju jest, je dobar komičarski timing.

Dowse je, pak, redatelj nekoliko zapaženih filmova (It’s All Gone Pete Tong, Take Me Home Tonight), a steknuto iskustvo se očituje tako što u scenama koje raspolažu najjačim i najsmješnijim dijalozima ne mahnita s kamerom, nego dopušta glumcima da budu u centru pozornosti. S druge strane, kad treba prikazati svu uzbudljivost hokeja, Dowse posjeduje jednaku manijakalnu energiju kao, recimo, Michael Bay, samo što je to sve lijepo izloženo i pregledno. Ono što je istinski sjajno i hvalevrijedno u ovom uratku je želja Baruchela i Goldberga da prikažu neglamurozne igrače hokeja, one kojima hokej i klub u kojem igraju znači baš sve u životu,  koji se identificiraju kroz taj gloriozno brutalan i uzbudljiv sport (ne miješati ga s ovim juniorskim papazjanijama gdje se natječe Medveščak) te koji, po završetku karijere, ne znaju raditi ništa drugo u svom životu. Ali ostaju legende zbog nekoliko vrhunski izvedenih nokauta. I srca velikog k’o svemir.

Goon je mogao biti još bolji film, ali unatoč manama (povremeno forsiranje nemaštovitih psovki, recimo) – ima srca.