Dajem im godinu (I Give It a Year, 2013.)

Dajem im godinu (I Give It a Year, 2013., 97 min.)

Režija: Dan Mazer

Scenarij: Dan Mazer

Glume: Rose Byrne, Rafe Spall, Anna Faris, Simon Baker, Minnie Driver, Stephen Merchant

Ocjena: 7/10

Nisam mislio da ću se ikad uloviti kako pišem ove riječi, ali, čudni su putevi filmskih kroničara: stigao je film s Annom Faris koji je očito prepametan za američku publiku. Ocjena na IMDb-u prilično me obeshrabrila (iako, recimo, jedan od najboljih filmova prošle godine ima svega 6,1), ali ideja da na hrpi vidim Simona Bakera (Mentalist), Stephena Merchanta (autor serije The Office) i spomenutu kraljicu američke blesave komedije (Just Friends, Waiting, Mrak film, House Bunny) bila je jača od glasa u glavi koji mi je šaptao da bježim. Razum i osjećaji, jel. Dajem im godinu dao sam sat i pol života i po tko zna koji put potvrdio da se moj ukus baš i ne podudara s onim ostatka svijeta. Britanska komedija o bračnim poteškoćama lijepog mladog para koji je nenadano i bez puno razmišljanja uglisirao u bračnu luku na tragu je vrlo zabavne Smrti na sprovodu, a u struji brojnih šala, od kojih, istini za volju, ima i dosta onih koje promaše metu, pronađe se dovoljno kvalitetnog humora da zadovolji svakog fana vrckavog britanskog humora i perolakih komedijica za kišno poslijepodne poput ovog današnjeg.

Nat je ambiciozna poslovna žena, a Josh pisac koji se bori s nedostatkom inspiracije. Nat je ozbiljna, uglađena i stroga, Josh je impulzivan, djetinjast i krajnje blesav. Ovih dvoje, po opisu je jasno, ne bi bili dobar par ni u pantomimi, a kako će tek taj odnos izgledati kad nakon pola godine zaljubljenosti i strasti završe pred oltarom? Uvjereni da su pronašli ljubav svog života, zbog zanesene sadašnjosti sigurni u prekrasnu budućnost, Nat i Josh neće ni čuti glasiće iza svojih ramena – sinkronizirana proročanstva zabrinutih prijatelja – dajem im godinu dana. Kad u priču ušetaju Josheva ljubav iz mlađih dana (Faris) i bolesno šarmantni američki biznismen (Baker), ionako problematičan odnos dobiva još dvije prepreke koje se trebaju preskočiti misle li mladenci uspjeti u naizgled nemogućoj misiji – preživjeti prvu godinu braka.

Neumjesni komentari na službenim obiteljskim okupljanjima, vrlo neugodna partija pantomime, netaktični idiot od mladoženjina kuma, opscene fotke na druženju s roditeljima, jedna (nadamo se samo) onesviještena golubica… Dajem im godinu prost je, neugodan, često toliko glupav da vam ne preostaje ništa osim okretanja očiju. Ali kad se sve zbroji i oduzme, super glumci i na trenutke urnebesan scenarij na stol donose prevagu. Suzdržanu Farisicu lijepo je vidjeti, Merchant je vrlo zabavan kao kum-idiot, Minnie Driver je prilično smiješna kao žena potpuno razočarana brakom i zgađena svojim suprugom i njegovim odvratnim čišćenjem grla („soundtrack moga braka“), Simon Baker malo se odmakao od dosadašnjih uloga, iako u nekim aspektima (bahatost, određena intelektualna nadmoć, sarkazam) njegov Guy dosta podsjeća na Patricka Janea. Glavne zvijezde, Rafe Spall i Rose Byrne, također posjeduju dovoljno komičarskog talenta, a kad cijelim orkestrom upravlja Dan Mazer, dugogodišnji scenarist Ali G showa i scenarist Borata, znate da se ne radi baš o bilo kakvoj straight-to-DVD gluposti.

Ne vjerujte IMDb-u (5,9), ne vjerujte box officeu (11 mil.), ne vjerujte ni Cinestaru, koji je filmu posvetio neprivlačni poslijepodnevni termin i ubrzo ga povukao iz distribucije. Vjerujte meni, a ja kažem da se radi o simpatičnoj komedijici koja čitavo vrijeme pleše između podnošljivog i vrlo smiješnog. U svijetu u kojem Mamurluk 3 harači kino blagajnama, možemo li uopće tražiti više od toga?