Bourneovo nasljeđe (The Bourne Legacy)

Bourneovo nasljeđe (The Bourne Legacy, 2012., 135 min.)

Redatelj: Tony Gilroy

Glume: Jeremy Renner, Rachel Weisz, Edward Norton, Albert Finney, Joan Allen

Ocjena: 6.5/10

Nakon što je Matt Damon (mudro) odlučio reći zbogom liku koji ga je proslavio u svijetu akcijskih filmova, završivši tri, kako kritički, tako i komercijalno prilično uspješna filma, pohlepni Universal, pak, zaključio je da gotovo milijardu dolara utrška prvih triju dijelova (214 + 288 + 443) ipak nije dovoljno pa je priliku da nam pred oči izbaci i četvrti izdanak priče o neuništivom Bourneu dobio dotadašnji scenarist trilogije, Tony Gilroy. Nakon što je simpatije filmske javnosti stekao fino primljenim Michaelom Claytonom, Gilroy se, dakle, dotakao, uz Nemoguću misiju, najjačeg akcijskog serijala u posljednja dva desetljeća i – nije ga upropastio. Ne zvuči baš dobro, istina. Ali s obzirom na nemilosrdno štancanje često besmislenih moneymakera koje je obilježilo novotisućljetni Hollywood, ne zvuči ni tako loše.

Jason Bourne (Damon; vidimo ga isključivo na fotkama) učinio je naizgled nemoguće i uspio pobjeći, što je više nego dovoljan razlog da se čitavi projekt Outcome, CIA-ina operacija stvaranja genetski osnaženih, fizički i intelektualno superiornijih agenata, izbriše iz postojanja. Kao jedan od nepoželjnih podsjetnika na Outcome, nestati s lica Zemlje mora i Aaron Cross (Renner), supersposobni agent koji uspije zavarati šefove i izbjeći smrtonosnu klopku koja ga je dočekala na Aljasci. Ovisan o tableticama kojima se svakodnevno mora filati da bi funkcionirao na visokoj razini, Cross kreće u potragu za svojom doktoricom (Weisz), jedinom osobom koja mu može pomoći oko tabletica, a koju šefovi također moraju ukloniti iz jednadžbe…

Radnja filma smještena je u isto vrijeme kad i posljednji dio trilogije, Bourneov ultimatum, i dok Bourne po ulicama New Yorka „radi svoju stvar“, Aaron Cross i lijepa mu doktorica jurcaju od Aljaske preko Velike Jabuke do Manile, manje-više vješto testirajući sposobnost CIA-inog agenta zaduženog za Outcome (Norton), kao i naše strpljenje i spremnost da ne postavljamo previše pitanja. Sasvim solidnog tempa i s nekoliko dobro odrađenih akcijskih sekvenci, Nasljedstvo ipak lagano kaska za Greengrassovim Bourneovima, isto kao što i Renner, koliko god bio na nivou, ne može nadoknaditi „markiranje“ Damona, koji je na vrijeme naslutio  da je ova priča dosegla svoj vrhunac, iako se iz nje, kako vidimo, bez puno mozganja može izmusti još parsto milijuna dolara.

Bourneovo nasljeđe solidan je akcijski film kojeg se popularni serijal akcijsko-špijunskih filmova, sveukupno gledajući, ne bi trebao sramiti, najmlađi sin jedne ugledne obitelji kojim se, istina, nitko neće previše hvaliti, ali kojeg ipak neće držati “zaključanoga u smočnici dok gosti ne odu”. Renner i Weiszica iznijeli su čitavu stvar na svojim plećima, i na sveukupnoj prolaznoj ocjeni zahvaliti možemo ponajviše njima, ali daleko od toga da film nije mogao izgledati puno bolje. Da je slučajno potrajao pola sata kraće (što se moglo riješiti, primjerice, rezanjem nepotrebno duge i neimpresivne scene potjere pri kraju filma), da priča u svojoj srži nije toliko linearna i jednostavna, kao i da su se sjetili riješiti nedorečenost ili dvije koje bodu oči, ovom bismo prilikom pričali o odličnom akcijskom filmu. Ovako, radi se tek o razmjerno pouzdanom pomoćnom kino izboru u slučaju da ne dobijete ciljane ulaznice.