Bijes titana

Bijes titana (Wrath of the Titans, 2012., 99 min.)

Redatelj: Jonathan Liebesman

Glume: Sam Worthington, Rosamund Pike, Liam Neeson, Ralph Fiennes, Toby Kebbel, Édgar Ramírez

Ocjena: 4, 3, 2, 1

A pizdarija, ljudi, šta da vam kažem? Worthington je smarač epskih razmjera. Za njega je i Schwarzenegger izmislio i kako biti cool, i kako biti heroj i, pa, i kako glumiti ako imaš dvije i po smislene i 105 idiotskih rečenica u scenariju.

Dok sam odlazila na projekciju prvo me nerviralo što nisam gledala prvi dio, mada ljudi kažu nema frke, prvi (blago rečeno) nije neophodan. Očekivanja su mi bila nigdje, išla sam u kino za dž, 3D (čiji sam pobornik), sat i po traje (odmah oduzmem špicu), mislim, koliko loše može biti? Nisam se smorila do neslućenih razmjera, naprotiv – par puta sam se, u šatro bitnim scenama, nabijenim emocijama, pokidala od smijeha. Čak ni ti specijalni efekti – 3D momenat nisu me mogli bar malo fokusirati na platno, jednostavno kad Zeus (Neeson) raširi ruke i pusti munje, a ovaj ga Liebesman snima od pozadi, meni liči na Tarzana – isti rad tijela, samo što se rukama ne lupa po prsima. Taj nivo koncentracije. Ili, Zeusov ćale, Kronos, tip, zapravo bog, od vatrene mase sazdan, u ključnoj sceni borbe tako zamorno dosadno urliče da sam tražila telefon da vidim je li mi wallpaper još isti.

Mali podsjetnik iz grčke mitologije – Perzej (Sam Worthington) je pola-bog, pola-čovjek. Tata mu je Zeus (očajni Neeson). Perzej živi kao običan, skromni čovjek, ne želi se eksponirati, i tako to. S tatom je u onako odnosima. Ali. Njegov deda, titan Kronos, planira uzurpirati vlast, koju su mu sinovi davno oteli, a njega zarobili u neku planinu-pećinu, Tartarus, čini mi se, metafora pakla. Zeusov brat Had (skandalozno očajni Fiennes), bog podzemlja, i Zeusov sin Ares, bog rata, mali psihopat, ako je vjerovati tumačenju Ramireza i redatelja, staju na stranu titana. Zeus i njegov drugi brat, bog mora Posejdon (epizodist Danny Huston) dobri su momci. Treba im pomoć Perzeja, ali on se neće petljati, ’pali matori’ u izvedbi Worthingtona gledamo, imam sina, živim skromno i tako to. Međutim, Zeus biva zarobljen, Kronos jača, smak svijeta će i Perzej shvaća da mora spasiti tatu, a dedu ubiti. U misiju kreće sa stričevim bratom (sve ostaje u obitelji) Agenorom (Kebbel, onaj super funny guy u ekipi) i ženom Andromedom (Pike), koja mu postaje supruga nakon što je spasi s morske stijene, gdje je bila žrtvovana – ovo posljednje iz mitologije pišem, je li, nije bilo ovdje… slutim treći dio.

Sad kao o režiji. Dosta o režiji, ajmo dalje.

Šta je ipak najbedastoćnije? Način na koji je riješena epoha. Zeus, Perzej, Had… to su sve momci s ulice, iz našeg komšiluka. ’Ćao Zeuse’, samo što mu bro Posejdon ne kaže. Njihov dijalog, opaske, promišljanja, su em suvremene po formi, em svakidašnje i uobičajene po suštini, i to do besvjesti i bez trunke osjećaja za mističnost i osobenost mitologije kojoj pripadaju. Oduzeta im je sva magičnost i božanstvenost i napravljeni su likovi na nivou loše parodije onog što je film zapravo i ispao. Nema prostora, načina a ni redateljskog ili glumačkog interesa da se junaci povežu sa životnošću (i ne, nisu brehtovski zbog toga). Potencijal, pogotovo scenaristički, koji postoji u samim povijesnim pričama kriminalno je zanemaren i isjeckan, na komadiće, do neprepoznatljivosti.

Dakle, meni se film nije dopao. Ima on solidnu brzinu i zaplet, i neke dobre 3D scene (labirint na putu do pakla, kao da ste u video igrici), i možda, možda se nećete ubiti od dosade, ali iscjediti i ovih par rečenica, šatro utisaka, za mene je bio ozbiljan napor, tako da ne znam ni jedan razlog da sebi priređujete isto. Možda ako je za dž.