Alisa u Zemlji čudesa

Piše: Kinky

Alisa u zemlji čudesa (Alice in Wonderland, 2010.)

Režiser: Tim Burton

Uloge: Johnny Depp, Anne Hathaway, Helena Bonham Carter, Mia Wasikowska, Crispin Glover

Ocjena: 6/10

Tim Burton je režiser čija su filmska ostvarenja lako prepoznatljiva zbog svojih otkačenih, mračnih, morbidnih vizualnih aspekata i jednako morbidnih, otkačenih i mračnih priča, i nije ni čudo što se oko Alise i stvorio toliki medijski hype čim se pročulo da će filmsku adaptaciju režirati upravo on. Alisa (dakle, Zemlja čudesa i Kroz ogledalo) najreprezentativnije je djelo spisatelja Lewisa Carolla, odlikuje ga izdašna doza tripoidnosti, otkačenog humora i cijeli niz zanimljivih pogleda na svijet. Dakle, možemo zaključiti da je Burton gotovo idealan izbor za režiranje takvog filma, tako da sam došao u kino i očekivao sam Alisu u svom njenom fantazmagoričnom sjaju kako susreće mračni, nadrealni svijet Tima Burtona, no dobio sam Disney bajku za djecu s pomalo pomaknutim poimanjem svijeta.

Priča prati svojevrstan povratak Alise u Underland (koji ona pogrešno naziva Wonderland) gdje (ponovno) susreće cijelu menažeriju zanimljivih likova, od  bipolarnog, no galantnog Ludog Klobučara (Johnny Depp) i Ožujskog Zeca prepunog tikova (Paul Whitehorse) do razdražljive Crvene Kraljice (Helena Bonham Carter). Njena je misija ubiti Hudokraka i vratiti Bijelu Kraljicu (Anne Hathaway) na prijestolje. Dakako, ne bi to bio Disney da junakinja ne sumnja u sebe i ne nailazi na cijeli niz problema, tako da će Alisa biti smanjivana, povećavana, proganjana, razbacana, napadana, da bi u konačnici prihvatila svoju ulogu mesijanskog spasioca i istovremeno shvatila svoju ulogu u ‘stvarnom’ svijetu.

Kad smo već kod uloga, čuo sam podosta kritika na račun glume. Meni se, recimo, izrazito dopao lik Alise. Ona je samostalna, pati od poremećaja koncentracije, i totalni je autsajder u uštogljenom viktorijanskom društvu. Depp je unio novu dimenziju u lik klobučara, on više nije samo lud, bipolaran i razdražljiv, nego je dobio i jednu ljudsku, pristupačnu stranu, te se između njega i Alise javlja neka vrsta platonske ljubavi, neka povezanost na višoj razini. Helena Bonham Carter je odradila svoju ulogu standardno dobro. Razmažena, manična Crvena Kraljica lik je čiju ću ”Off with their heads!” frazu dugo pamtiti. Tu je i Ožujski Zec koji pati od cijelog niza tikova i anksioznosti te Alan Rickman u ulozi Plave Gusjenice s pomalo zen pogledima na svijet. Dakle, kao što sam rekao, cijela menažerija ludih i pamtljivih likova.

Iako je priča više-manje šuplja, generična Disney bajka s masovnom šorom pred kraj, Burton si je ipak dao truda što se vizuala tiče. Mislim da je već godinama čekao ovakve tehnološke mogućnosti i, kad je napokon dobio šansu, dao si je oduška. Iako to nije njegov standardni pristup (ima tek tri, četiri klasične Burton scene), moram reći da je film što se vizualnih efekata tiče fantastičan, tako da se nadam da će u sljedećem filmu održati standard, i uz malo sreće, raditi po boljem scenariju.

Dakle, suma sumarum, Alisa nije ništa posebno, no film se svakako isplati pogledati, čisto da si oči nahranite predivnim scenama koje su poput isječaka snova. Ako očekujete klasičnog Burtona i ako ne možete podnijeti pomisao da ovaj film ne obiluje morbidnim scenama, ljudima sa škarama umjestu ruku i sl, radije ga preskočite. Ako ništa, pogledajte film da se prisjetite zašto je Caroll rekao: Jednog dana, bit ćeš dovoljno star da opet čitaš bajke.