Sjećanja na ubojstvo (Salinui chueok, 2003.)

Piše: Marko Pačar

Sjećanja na ubojstvo (Salinui chueok/Memories of Murder, 2003., 129 min.)

Režija: Joon-ho Bong

Scenarij: Joon-ho Bong, Kwang-rim Kim, Sung Bo Shim

Glume: Kang-ho Song, Sang-kyung Kim, Roe-ha Kim

Eh, ludi Korejci… Južni susjedi još luđeg naroda poznati po Gangnam Styleu, kretenskim frizurama, nacionalnom sportu zvanom Starcraft, fotoaparatima u vrijednosti omanje države u Africi te sklonosti tentacle pornu i ostalim boleštinama koje im dolaze iz Japana. I negdje tu, stisnuta između tih, zapadnjacima neshvatljivih, ludosti našla se i južnokorejska kinematografija – dovoljno kvalitetna da se u usporedbi s njom holivudska žabokrečina doima kao tadžikistanska ženska hokejaška reprezentacija.

Jedna od brojnih osoba čiji je mozak izgorio uslijed opetovanog vrištanja “oppa gangnam style” je i Joon-ho Bong, čovjek čije ime stoji iza remek-djela zvanog Sjećanja na ubojstvo. Da skratim priču, govorimo o vrlo vjerojatno najboljem filmu o serijskom ubojici/silovatelju ikada snimljenom. (Ljubiteljice Brada Pitta i Se7ena, nemojte me raščetvoriti zbog ovoga.) Snimljen prema istinitom događaju, Memories of Murder predstavlja priču o finćukastom i školovanom detektivu Seo Tae-yoonu koji dolazi iz Seoula u Hwaseong (gradić od kojih pola milje stanovnika) kako bi pomogao svojim lijenim i glupavim kolegama u rješavanju niza nerazjašnjenih silovanja. No, kako to uglavnom biva, tragovi su izrazito zbunjujući, a novi slučajevi pojavljuju se sve češće.Daklem, priča je jednostavna, što je, s obzirom da je film sniman prema stvarnim događajima, sasvim dovoljno. Svi oni koji traže kontemplativno djelo koje će im dati odgovore na pitanja koja ih muče mogu se slobodno vratiti natrag svojim eksperimentalnim idiotarijama i slušanju dodekafonije. Svi oni koji traže jebenu detektivsku priču, hitno u potragu za pripadajućim torrentom (tj., u videoteku, khmkhm).

Ono što ovaj film izdvaja iz hrpe njemu sličnih iznimno je kvalitetna atmosfera. Film nudi neke od najboljih kadrova ikada snimljenih s iznimnim prizorima prirode te je zaista teško oduprijeti se nagonu da na svaku drugu scenu pritišćem “print screen” i stavljam ih za wallpaper. Svaki je kadar pažljivo odabran s ciljem stvaranja maksimalne atmosfere, a brojne scene savršeno ilustriraju sivilo režima u Južnoj Koreji osamdesetih godina prošloga stoljeća dok, s druge strane, iznimno privlačne scene ruralnih područja predstavljaju ogroman kontrast spram gradske depresije. Ništa manje kvalitetna je i upečatljiva gluma – apsolutno svi likovi portretirani su izrazito uvjerljivo. Dijalozi, također, na nekom su višem nivou. Zahvaljujući kombinaciji ta tri elementa, film se pretvara u ludnicu kojoj je teško odoljeti i koja bi trebala svakoga držati prikucanog uz stolicu. I da, kroz film se povremeno pojavljuju scene akcije, a leteći “high kickovi” u njima vrlo su vjerojatno nešto najbolje ikada zabilježeno na vrpci.

Joon-ho Bong napravio je genijalan posao s filmom koji u isto vrijeme ostavlja dojam ponoćne šetnje po groblju i zaljubljenog para koji hvata bubamare među suncokretima. Depresivan, smiješan i topao u isto vrijeme, ovo je film koji je stvoren da zadovolji apsolutno sve ukuse.

Da zaključim, Memories of Murder filmčina je koji svatko tko ne želi vječnost provesti u paklenim mukama mora pogledati jer, kao što jedan od komentara na Youtubeu kaže, “serial killers + smoking like crazy + dropkicks + superb acting = winwin”. Sjedi, pet!

2 komentara za “Sjećanja na ubojstvo (Salinui chueok, 2003.)

• Ivica says:

Najbolji film u zadnjih 10-15-20 godina,tj. dijeli prvo mjesto sa Survive Style 5+.

• goran says:

Nakon gotovo desetak godina danas sam iskoristio priliku i ponovno pogledao ovo istinsko remek-djelo…biti ću toliko slobodan
    pa ću reći da je ovo apsolutno najbolji film ikada snimljen na temu serijskih ubojica…Kang-ho Song me je oborio i osvojio i u ovome filmu i u još jednom genijalnom filmu istog redatelja (the Host)…Atmosfera kojom ovaj film odiše…emocija,napetost koja se uvlači u gledatelja…gorčina…nevjerica i šokovi (traktor i otisci stopala…)…posljednje scene filma…(jedan od najboljih filmskih završetaka ikada)…
    Hvala nebesima što ameri još nisu unakazili i ovo remek-djelo svojim remejkom.
    Ne mogu im nikako oprostiti Oldboya…
    Ovaj film treba pokazivati i predavati na katedrama…10/10