Preboljeti Sarah Marshall (2008.)

Preboljeti Sarah Marshall (Forgetting Sarah Marshall, 2008., 111 min.)

Redatelj: Nicholas Stoller

Glume: Kristen Bell, Jason Segel, Paul Rudd, Mila Kunis, Russel Brand, Bill Hader, Jonah Hill, Jack McBrayer

Na prvi pogled moglo bi se zaključiti da je ovaj film još jedan u nizu uobičajenih sladunjavih i plitkih romantičnih komedija koje čak nisu u mogućnosti propisno nasmijati i zabaviti publiku. Međutim, postoje diskretne, ali vrlo bitne nijanse koje izdvajaju Forgetting Sarah Marshall iz mnoštva neuspješnih komedija u proteklih nekoliko godina.

Radnja filma prati Petera Brettera (Jason Segel) koji ne zna što bi sam sa sobom nakon što ga ostavi dugogodišnja djevojka iz naslova (Kristen Bell), zvijezda popularne TV serije. Nakon što Peter odluči potražiti utjehu na Havajima, u istom odmaralištu gdje je odsjela i Sarah sa svojim novim frajerom (Aldous Snow, glumi ga Russel Brand), njegovu pažnju zaokupit će Rachel (Mila Kunis), simpatična djelatnica hotela. Uz neizbježne susrete sa svojom bivšom, druženje s Rachel i ponekim živopisnim lokalnim tipovima, Peter će napokon malo živnuti i pokušati nastaviti svoj život.

Iako je ova komedija uglavnom hvaljena i od kritike i publike, treba reći da možda ipak nije na razini onih koje na neki način pripadaju među klasike žanra. Prije svega, u samom filmu ima raznih šala ili gegova koji djeluju pomalo isforsirano, i u nekim djelovima mi se čini da se nepotrebno inzistira na njima. Otprilike kao kad netko ispriča vic, nitko se ne nasmije i onda kreću objašnjenja vica kao da će to popraviti stvar. Meni se više sviđa pristup „manje je više“ pa, ako je šala dovoljno dobra, ispunit će svoju ulogu, a ako i nije, film svejedno može nesmetano ići dalje. Da ne bi bilo pogrešno shvaćeno, takvih trenutaka u filmu nema previše i on uglavnom funkcionira puno bolje nego većina suvremenih komedija sličnoga tipa.

Jasona Segela najbolje poznajem iz serije Kako sam upoznao vašu majku i čini mi se da se njegova uloga u ovom filmu ne razlikuje previše od one iz spomenute serije. To zapravo i ne čudi, budući da je Segel napisao scenarij za ovaj film i vjerojatno prilagodio ulogu samome sebi. Peter Bretter možda će nam često u ovom filmu ići na živce, ali treba se priznati da je uloga odrađena kvalitetno i lik smušenog i osjećajnog glazbenika vjerno je prenesen na platno. Što se ostalih glumaca tiče uglavnom su dobro ispunili svoje zadatke, a posebno mi se svidio Jack McBrayer, posebno zabavan u ulozi seksualno disfunkcionalnog mladog supruga na medenom mjesecu. Ako ću biti iskren do kraja, onda moram reći da Russel Brand i nakon ovog filma za mene ostaje enigma. Možda se mnogi neće složiti sa mnom, no on mi je najmanje uvjerljiv u (ne samo) ovom filmu. Iako zapravo odlično odgovara liku površne i pretenciozne rock zvijezde, ni u jednom trenutku nisam imao dojam da gledam Aldousa Snowa, već uobičajeno Brandovo glumatanje. Za mene je on vjerojatno i najslabija karika u filmu.

Ono što prema mom sudu zapravo izdvaja ovu komediju od ostalih su trenuci poput lutkarskog mjuzikla o Drakuli, ili scene prekida između Petera i Sarah (koju neću detaljnije opisivati). Čini mi se da je pronađen prilično dobar balans između (ponekad) vulgarnog humora i krajnje romantičnih scena koje bi trebale djelovati na osjećaje gledatelja, i upravo iz tog razloga vjerujem da je Preboljeti Sarah Marshall komedija koja definitivno zaslužuje pozornost. Naravno, ne funkcionira sve u ovom filmu savršeno, postoje skokovi od trivijalnog do gotovo preozbiljnog žvakanja određenih životnih tema, no sve u svemu film je prilično dobro izbalansiran i kad se pogledaju neke druge suvremene romantične komedije, može se zaključiti da zapravo i ne postoje neke bitnije zamjerke. Film jest smiješan i zabavan, i ne treba od njega očekivati ništa više.

I eto, pri samom kraju ovog rom-com ciklusa, riskirat ću da zvučim poput nekih starijih generacija i primjetiti da su filmovi ovog žanra možda ipak bili bolji nekih ranijih godina. Nisam propagator one poznate teze „prije je sve bilo bolje“, no čini mi se da je u ovom slučaju to možda i točno. Bez obzira na to, Preboljeti Sarah Marshall zaslužio je mjesto u ovome ciklusu i može se reći da je zabavniji, vjerojatno i inteligentniji od većine sličnih današnjih uradaka. Iako daleko od besprijekornog, film neće dosaditi i zabavit će i nasmijati svoju publiku, pa neće biti teško oprostiti neke sitnije nedostatke. A osobno ne bih imao ništa protiv ni da pogledam onaj mjuzikl o Drakuli u cijelosti…

3 Responses to “Preboljeti Sarah Marshall (2008.)”

1. Franjo says:

Jedna od rijetkih romantičnih komedija, od koje sam se upišao od smijeha, doslovno :)

2. Marin says:

Iako kasnije, na samom kraju, svi dobiju limunadu, to nije nešto što se kosi s ostatkom radnje. Pa ono, samo je bitno je li film smiješan, a ovaj film je mjestimično vrlo smiješan. I slab sam na Jason Segela. ;)

3. vanja says:

ovome ću filmu oprostiti sve nedostatke koje ste uočili, jerbo ja nisam željela, previše je šarmantan i drugačiji da bih se zamarala time.

odlična recenzija, strava šega film, ma što – sjajan, sad kako cijeli mjesec “odgledavam” romove-comove – dobrano drugačiji!