Kako se riješiti frajera u 10 dana (2003.)

Kako se riješiti frajera u 10 dana (How to Lose a Guy in 10 Days, 2003., 116min.)

Redatelj: Donald Petrie

Glume: Kate Hudson, Matthew McConaughey, Adam Goldberg, Kathryn Hahn, Thomas Lennon

Bi li se netko od nas usudio u ruke uzeti kocku kada bi to značilo da o samo jednom bacanju ovisi nešto što iz puke navike nazivamo ljubav? Nesvjesno pridavajući iznimno mizernu važnost tom osjećaju ili pak enormnu vlastitim sposobnostima, vjerujem da mnogi ne bi oklijevali u presudi. Barem ne u just for fun verziji ove ideje. No, pretpostavite da ste kolumnistica još jednog ženskog časopisa, više sita izvještavanja o bezveznim i predvidljivim „how to…“ temama, a sve o čemu sanjate jest postati dio tima jednog cijenjenog američkog dnevnika poput New York Timesa ili Washington Posta. Šansa da glupave kolumne ostavite u sjenama prošlosti nikne kada dobijete nimalo običan zadatak – morate pronaći frajera, navesti ga da se zaljubi u vas te učiniti sve tipične pogreške koje žene u vezama obično rade, a sve kako bi vas vaš novopečeni muškarac nogirao. I to u samo deset dana. Znajući da ova misija uključuje poigravanje tuđim osjećajima, biste li pristali na izazov? Ako posjedujete dovoljno ambicioznosti, zasigurno ne biste dvoumili u posezanju za raznoraznim ljubavnim igricama. Ali što ako je vaša „žrtva“ frajer koji se upravo okladio sa šefom u to da može bilo koju trebu navesti da se zaljubi u njega? A vi kao ni on ne znate prave namjere druge strane? Zastrašujuće? Možda, no prije svega primamljivo. I sve što mogu reći jest – let the game begin!

Ako ste se već sad preznojili od same pomisli na ideju, možete s olakšanjem odahnuti jer, ovakve „noćne more“ postaju stvarnost samo u mašti holivudskih redatelja. Mora da je Donald Petrie imao podosta burne snove temeljene na navedenoj premisi – njihov plod rezultirao je slatkastom romantičnom komedijom How to Lose a Guy in 10 Days, no šteta što se prerano probudio pa su isti, kao i film, ostali izgubljeni i nedorečeni, zbog čega je djelo koje je moglo biti iznenađujuće dobro na kraju ispalo još jedan očajem ispunjen klišej smješten u žanr rom-comova samo zato što je po definiciji nekog rječnika uklizao u kategoriju. Ne samo da se temelji na prahistorijskom konceptu oklade i zaista predvidljivoj i dosadnoj radnji, već odiše idiotizmom i nedostatkom sofisticiranosti, a ono što posebno fali jest dublji prikaz emotivne razine glavnih junaka. Mizerno i površinski odrađeno. Jedino što sprječava ovaj brod da ne utone u mračne dubine prostranog oceana pomalo su usiljene fraze humora kojima se pokušavaju prikriti mnogobrojni nedostaci filma. Tu i tamo to funkcionira, ali premda ima potencijala održati priču živom, u suštini djeluje kao mrtvo puhalo.

„Čast“ da prezentira kolumnisticu Andie pripala je princezi romantičnih komedija, Kate Hudson. Privlačna glumica neprestano se pojavljuje u djelima istoga žanra, ali jednostavno nema dovoljno talenta da bi gledatelju isporučila kvalitetnu komediju, a ovdje njena izvedba ne samo da dotiče granice klišeja, već ih debelo premašuje. Scene u kojima imamo prilike vidjeti je u trenucima izvanzemaljskog ludila sramotne su, iritantne i too much to digest jer djeluje kao izgubljeni psihijatrijski slučaj s poremećajem podvojene ličnosti. Toliko jadno da poželiš uskočiti u ekran i ofarbati onu njenu plavu kosu u živopisnu nijansu još svjetlije boje. S druge strane, ni macho man Matthew McConaughey ne oduševljava baš previše. OK, posjeduje određenu dozu specifičnog šarma, a to što je fizički „napet“ nimalo mu ne ide u prilog jer, koliko god pokušavao ulozi pridodati dašak karizme, i više je nego očito da se previše trudi zbog čega je prirodnost koju unosi u karakter lika debelo ispod ništice.

Kemija između dvoje protagonista gubi se negdje daleko na horizontu i ni u jednom trenutku ne postaje dohvatljiva. Jednostavno ne postoji. Nisam sigurna što je Petrie pokušavao postići ekranizacijom ideje „što smijete, a što ne smijete činiti u vezi“ i nije da ću neko djelo ocrniti samo zato jer je romantična komedija (ili barem nastoji biti) ili zbog toga što slijedi šablonu standardizirane forme (jer ponekad ni to nije loše), ali ono što razlikuje majstora od tamo nekog šegrta u istoj branši jest inovativnost i različitost, no potrebno je mnogo više od „kako napisati scenarij u deset minuta“ da bi se film izdigao iz prosječnosti i mogao prozvati vrhunskim. Unatoč svim predispozicijama da rezultira kvalitetnim predstavnikom žanra, How to Lose a Guy in 10 Days toliko je očajno djelo da izaziva bol.

Ipak, postoji jedan iskreni trenutak ljudskosti – kada Andie upoznaje obitelj svoje nebeski predodređene polovice, srdačni članovi nauče je kartašku igru zvanu „Bullshit“. A upravo ta riječ savršeno dočarava kvalitetu samoga filma.

19 Responses to “Kako se riješiti frajera u 10 dana (2003.)”

1. Izabela says:

sad kad smo vidjeli da rom-comovi mogu biti i više nego gledljivi filmovi, ovaj se nekako ne uklapa u prosjek, točnije, nalazi se duboko ispod. ali baš toliko loš? pa bar kemija između andie a. i bena b.-a izvlači film iz ponora tame u koji ga je bacio redatelj, scenraij i..sve ikad.
    meni film nikad nije izlazio iz te neke šablone ispraznog američkog rom-coma; kao takvog sam ga prihvatila i kao takav mi paše tu i tamo kad mozak želim izbacit na pašu,a okice malo pustiti da uživaju _:)

2. Sven Mikulec says:

Meni u rangu one gluparije “40 dana bez komada”. Užasno iritantan, ali, da budem iskren, prvo, gledao sam ga davno, i drugo, sve s Hudsonicom me odbija neopisivo. Trebao bih njenu sliku na frižider nalijepiti, najbolja dijeta ikad.

3. Matea Rebrović says:

Morat ću se suprostavit s ovom recenzijom. Naravno,svatko ima svoje mišljenje..
    Ne kažem da je ovo film visoke kvalitete, ali da je jedna od najboljih romantičnih komedija…definitvno je. Ovaj film je na prvom mjestu ovo što kaže Izabela: pustit mozak na pašu i neka okice uživaju. No zašto ga to čini lošim ako je toliko gledljiv? Uzmimo u obzir da je ovo komedija snimljena prije cirka 10 godina. Stoga nikako ne možemo gledati na film kao što gledamo na komedije u zadnje 2 godine jer mislim da se sam žanr i priče unutar komedija(pogotovo romantičnih) dosta promjenio u ovo novije doba. Kad se to uzme u obzir, ovo je jedna jako kvalitetna romantična komedija. Gledam je u prosjeku svake godine-dvije kad bude na TVu (što je baš taman). Dvoje izvrsnih glumaca, kemija je postojana kroz cijeli film, humor je na razini. Da,priča je očigledna, pa što? Avatar nije? Mamurluk nije? Ali sve ima svoje. No ovo ni ne treba imati nikakvo dublje i emotivnije značenje. Meni čak ni scenarij nije toliko loš, ne znam zašto ste toliko kritični? Ili sad sve mora biti na razini priče Inceptiona da bi zadovoljilo naše filmske ukuse?

4. Koraljka Suton says:

Sanja, stvarno izvrsna recenzija! Super strukturirana, stilski odlična, duhovita i puna duha – baš je bio pravi gušt čitati. :)

I potpisujem sve što si rekla – s time da meni McConaughey čak nije ni fizički napet, već krajnje odbojan, tako da od ovog filma nisam ama baš ništa dobila. :(

5. Gjuro says:

I ja sam jedan od žrtava ovog filma. Nakon čitanja ove recenzije mogu reći da se bar zbog nečega isplatilo ga. Zadnja dva odlomka su sjajna. Pogotovo poanta u Svenovom stilu. :D

6. Sven Mikulec says:

O, pa ja sam počašćen. :) Zaboravih spomenuti, Sanja, super recenzija.

Matea, evo iskreno, ono što mi najviše smeta u filmu, ako na trenutak zaboravimo krajnje neobjektivne osjećaje spram Kate Hudson (zvučim k’o da me odbila u srednjoj školi), jest sama priča. Nije mi uvjerljiva, ne drži mi vodu, nije po mom ukusu. Nema veze s glumom, ni s premalo smijeha, a ni s nedostatkom mašte. Sami zaplet mi je jednostavno pretanak. Ali to sam ja, jel. Sasvim mi je jasno da netko sklon ijednom od glavnih glumaca može sve to gledati na mnogo pozitivniji način.

7. Matea Rebrović says:

Ma totalno se ja slažem da je priča plitka, nema tu rasprave. No ja Hudsonicu volim,pa eto (no znam kako ti je jer je meni isti slučaj sa Scarlet i Cageom). No ovo je valjda jedini površni film u kojem ja mogu provest ugodnih 2 sata(ili koliko god traje).

8. Marin says:

Film je smeće.

9. Sven Mikulec says: