Esmé Bianco: Martinov svijet jednako je okrutan kao i ovaj u kojem živimo

Piše: Sven Mikulec

Esmé Bianco 32-godišnja je britanska glumica koju je svijet upoznao kao Ros u HBO-ovoj adaptaciji Pjesme leda i vatre Georgea R.R. Martina – seriji Igra prijestolja koju ne treba posebno predstavljati i kojoj smo posvetili ovaj tjedan. Nakon što sam joj se javio s idejom da ovim intervjuom učini naš WeekOfThrones na FAK-u zanimljivijim, Esmé se rado odazvala i ostavila dojam simpatične, pametne i prilično prizemljene osobe kojoj pojavljivanje u GoTu očito nije udarilo u glavu. S bivšom kabaretskom plesačicom popričao sam o značaju Igre prijestolja za njenu karijeru, brutalnostima Martinova svijeta, položaju žena u suvremenoj filmskoj industriji, i mnogočemu drugome.

2

Kad se osvrneš na vrijeme koje si provela radeći na Igri prijestolja, kakav je bio osjećaj?

Bilo je to ostvarenje snova! Vjerujem da sam imala veliku sreću da budem dio takve nevjerojatne serije i da radim s HBO-om. Nisam imala pojma da će postati takav svjetski fenomen i to me potpuno oborilo s nogu.

Kako si dobila ulogu Ros?

Bila sam na audiciji, sveukupno četiri puta. Kad sam prvi put došla na audiciju za ulogu, Ros se trebala pojaviti u svega jednoj sceni u pilotu, s Tyrionom. Tako da, u tom mi se trenutku činilo da je to strahovito puno audicija za takvu ulogu! Međutim, nakon što smo snimili pilot i nakon što je serija dobila zeleno svjetlo za prvu sezonu, producenti su mi se javili i rekli da im se toliko dopala moja izvedba u toj jednoj jedinoj sceni da su odlučili pisati još scena za Ros, razviti i proširiti njen lik. Na kraju je Ros potrajala sve do treće sezone, što nije uopće loše ako uzmemo u obzir da sam na snimanju trebala biti svega jedan dan!

Jesi li pročitala knjige Georgea R. R. Martina? Što misliš o njegovom pisanju?

Pročitala sam sve do treće knjige. Mislim da je George iznimno talentiran pisac, osobito kad pričamo o stvaranju i razvoju jedinstvenih ali potpuno uvjerljivih likova i njihovih međusobnih odnosa. Nažalost, izgubila sam se u cijeloj toj radnji jer sam čitala s prevelikim vremenskim razmacima. Knjige imaju još više likova i zapleta u radnji od serije, tako da je teško spriječiti totalnu zbunjenost ako ne držiš korak s čitanjem.

Možeš li prokomentirati sveprisutno nasilje u seriji, s posebnim naglaskom na nasilje nad ženama?

Pa, svijet koji je George stvorio u svojim knjigama, Westeros, prilično je sličan svijetu u kojem živimo, vrlo je nasilan. Tako da, na neki je način prikazano nasilje savršeno u kontekstu i služi tome da pokaže svu brutalnost Martinova svijeta. Osobno, ne vidim u seriji da je nasilje posebno usmjereno na ženske likove.

9

Da tvoj lik nije doživio onako završio na krivoj strani samostrela, gdje vidiš da bi Ros bila sada, pogotovo u ovom trenutku, kad je Littlefinger napustio King’s Landing?

Mislim da bi Ros na kraju postala vlasnica bordela, možda proširila biznis i otvorila nove javne kuće. Mislim da bi se ona voljela skrasiti i osnovati obitelj.

S obzirom da Ros nije postojala u knjigama, njezinu smrt nije bilo moguće predvidjeti. Kako si se osjećala zbog odluke da je se ubije? Po tvome mišljenju, je li postojalo mjesta da se njen lik dodatno proširi, da joj se doda još dubine i važnosti?

Naravno da sam bila tužna što su je tako maknuli. Ali istovremeno razumijem da se u seriji s tako kompliciranom radnjom, i gdje se svako malo toliko novih likova uvodi, jednostavno mora napraviti mjesta za svježa lica. Inače bi to sve bilo malo previše za publiku. Način na koji je Ros umrla u funkciji je naglašavanja koliko je Littlefinger uistinu moćan i nemilosrdan, i koliko su ljudi koji mu stanu na put ustvari potrošna roba.

Za koju od plemenitih kuća Westerosa navijaš i koga bi željela vidjeti na Željeznom prijestolju?

Željela sam vidjeti Catelyn Stark na prijestolju, ali to se očito sada neće dogoditi! Tako da više ne znam. Sve je teže i teže voljeti ijednu od obitelji i, da budem iskrena, ne znam zašto bi itko uopće želio sjediti na tom prokletom stolcu.

Kakva je bila atmosfera na setu?

Atmosfera na setu potpuno bi ovisila o sceni koju smo snimali. Recimo, snimanje one scene u drugoj sezoni kad je dijete ubijeno u bordelu – to je bio napet dan. Osjećala sam se vrlo neobično, i raspoloženje je svima bilo tmurno. Osim djetetu! Klinac je bio najsretniji na svijetu, i cijeli je dan proveo smijući se, totalno neupućen u ono što mu se u toj sceni treba dogoditi. Naravno da mu ništa nije bilo, koristili su lutku za onaj dio scene kad mu se prereže vrat, ali zbog toga je cijela atmosfera bila vrlo bizarna. Ali bez obzira koju smo scenu snimali, uvijek si dobio osjećaj da su svi željeli biti ondje i dati ono najbolje od sebe. Ekipa je tako talentirana da je stvarno bio gušt biti na setu. Imala sam čast raditi s nevjerojatno talentiranim glumcima. Bili smo kao jedna velika obitelj, što zvuči otrcano, ali je istina.

4

Osjećaš li da je položaj žena u današnjem svijetu filma nepravedan? Postoji svega nekoliko cijenjenih redateljica, a ženske uloge u suvremenim filmovima često su svedene na funkciju oku ugodnih ornamenata.

Opa, to je vrlo važno pitanje na koje ti ne mogu dati konačan odgovor. Ono što znam jest da, kao i u većini industrija, u filmsko-televizijskom biznisu još uvijek postoje duboke rodne podjele i ženama je u ovom poslu vrlo velik izazov uspjeti. Definitivno filmski svijet nije rodno uravnotežen. A što se tiče uloga pisanih za žene – pa, složila bih se i ne bih. Mislim da postoje nevjerojatne uloge napisane za žene koje idu daleko dalje od prikazivanja žena kao obične ukrase. Opet, statistika pokazuje da je za žene napisano neusporedivo manje razgovornih uloga, kao i da je puno vjerojatnije da će se žena naći gola ili polugola na ekranu. Do određene granice umjetnost oponaša život, tako da ima smisla da TV emisije i filmovi odražavaju rodne podjele u društvu – žene su puno češće seksualizirane, to je istina. Ali ono što mene osobno smeta pokušaji su da se definira uloga ženskog lika (i na ekranu, i u životu) na temelju njenog izgleda ili seksualnosti. To što je žena smatrana konvencionalno privlačnom ili što se pojavljuje gola ili djelomično gola na ekranu ne reducira je ni na što – ne čini je ništa manje bitnom i njen lik ne čini žrtvom, baš kao što ni Ros nije bila žrtva.

Tvoja uloga u Igri prijestolja možda je uspjela pomoći u borbi protiv ove neravnoteže: Ros je snažan individualac, tvorac vlastite sudbine koji majstorski koristi oruđa s kojima raspolaže. Bi li je nazvala uzorom ženama?

Ros je bila snažna žena, da. Ali je li bila uzor? Nisam sigurna. Mislim, tko ne koristi vještine i prednosti koje ima da bi napredovao u životu? Ros je dala sve od sebe da napreduje i popravi svoju situaciju s obzirom na okolnosti u kojima se našla. Mislim da je sve to samo čini ženom koja se iz petnih žila trudi ostati na površini, baš kao i Catelyn Stark, baš kao i Cersei. Samo na svoj poseban način (smije se).

7

Scene u King’s Landingu snimala si kod nas u Hrvatskoj. Kako je bilo?

Snimala sam neko vrijeme u Hrvatskoj, da, i uživala sam u Dubrovniku. Nažalost, nisam bila ondje dovoljno dugo da istražim sve što me zanima pa bih se definitivno željela vratiti. Posebno sam guštala u noćnim šetnjama po starom gradu i posjetama malim birtijama ugrađenima u stijene, s vanjske strane gradskih zidina s pogledom na more.

Igra prijestolja poznata je i po ekstravagantnim i raskošnim kostimima. Postoji li kostim koji ti se posebno svidio i tko ga je imao zadovoljstvo nositi na setu?

Zaljubila sam se u tirkizni kimono koji sam nasreću morala nositi u trećoj sezoni, tijekom scene s Littlefingerom, Shae i Sansom na dokovima King’s Landinga, što je snimano u Dubrovniku. Producenti su bili toliko ljubazni da su mi dozvolili da ga zadržim nakon što mi je lik umro!

6

Počela si kao model i pjevačica u kabaretu. Koliki je utjecaj ova serija imala na tvoju karijeru?

Zbilja mi je pomogla da se osovim na noge u Los Angelesu. Preselila sam se ovdje iz Londona svega nekoliko tjedana prije emitiranja prve sezone i bila je to izvrsna vizitka jer su za seriju svi čuli. Nevjerojatan je osjećaj kad uđeš u sobu za sastanke i ljudi se u isti čas spoje s tobom i tvojim poslom, jer svi u svojim uredima pričaju o zadnje emitiranoj epizodi. Tajming je bio savršen i zahvaljujem se svojim sretnim zvijezdama.

Zbog čega si izabrala ovaj životni poziv i što te tjera da svaki dan nastaviš dalje raditi?

Mislim da je ova karijera izabrala mene! Kao dijete, uvijek sam voljela izmišljati, oblačiti se i praviti da sam neka druga osoba, ili neka druga verzija sebe. Čini mi se da te igrice nikad nisam prerasla, i u trenutku kad sam shvatila da to glupiranje mogu pretvoriti u karijeru, bila sam upecana. Gluma, međutim, nije vrsta posla u koji možete uskočiti bez razmišljanja. Nevjerojatno je teško raditi, slomit će vam srce i svakodnevno testirati strpljenje. Ali osjećaj kad se nalazite usred snimanja scene i potpuno se izgubite u tom trenutku, ili kad ste na pozornici i osjećate se kao da lebdite zrakom – to je poput sna. To je ono što me tjera naprijed kad su dani teški. I nevjerojatno sam sretna što mi ljubav i podršku pružaju obitelj, prijatelji, fanovi i najnevjerojatniji dečko na svijetu koji mi nikad ne dozvoljava da izgubim vjeru. Ne žalim ni zbog čega. Sve se uvijek događa s razlogom, i taj je razlog uvijek dobar.

Ljupka Esmé Bianco nedavno je završila snimanje komedije Mind Puppets s Vinniejem Jonesom i Kevinom Pollackom te vampirski film Living Among Us, a oba ćemo moći pogledati iduće godine.


Zahvalio bih se kolegi Malešu na pomoći oko intervjua.

Prijašnji tekstovi u Tjednu Igre prijestolja na FAK-u:

13 stvari o seriji Igra prijestolja koje možda niste znali

Za mene je gotova Igra prijestolja

13 najboljih dvoboja u Igri prijestolja


Sve dosadašnje sezone mogu se pogledati putem usluga videa na zahtjev na HBO On Demand i HBO GO.

Leave a Reply

Your email address will not be published.