Olympus Has Fallen potentan, The Croods “na po’ koplja”

Piše: Matija Jurić

Sasvim solidna otvaranja dva filma od kojih su očekivanja bila ispod prosječna za Olympus Has Fallen, te potajno “blockbusterska” za The Croods, vratile su decilitar krvi u arterije kino blagajni. Zvučim pesimistično jer u sjeni ovog vikenda vreba loša vijest. Naime, prošle godine otvorio se fenomen The Hunger Games sa $152mil., što je više nego ukupan zbroj svih filmova ove godine. Total top 12 filmova je na $130mil., što je pad od vrtoglavih 36% od lani($203mil.).

The Croods je zaradio $43.6mil. na 4046 lokacije, što je ipak standard za ovakav film. Croodsima je olakotna okolnost činjenica da su prvi veliki animinirani film u 2013., ne ubrajavši B pokušaj Escape From Planet Earth koji je iako demografski zakinut, zaradio odlična $53mil. Loša vijest za ljubitelje 3D vratolomija je malih 38% udjela zarade u tom formatu. Zapanjujuće i zabrinjavajuće, tj. cijene će se morati sniziti. Filmovi koji su sami po sebi dovoljna gozba za oči, bez specifičnog 3D pristupa snimanja kojeg je imao npr. Life of Pi, gdje je 3D ipak koliko toliko izraženiji, gube ekstra novčanice. Uspoređujući ga s marketinški direktno povezanim How to Train Your Dragon($43mil. otvaranje) iz 2010. godine, u jeku 3D-a, zarada od $217mil. ne dolazi u obzir. U ostatku svijeta se otvorio sa $62mil. Ocjene publike su “A” CinemaScore-a što je ohrabrujuće, ali 66% na Rotten Tomatoes više pristaje nečemu kao Olympus Has Fallen, što redovitije dijeli publiku i kritiku(koincidentalnih 50% na RT). Pitanje je koliko novitet, novotarija, tj. “nova igračka” ima utjecaja na slabije ocjene animiniranih uradaka u posljednje dvije godine. Saturiranost nas čini iznurenima. Zasićenost je najčešće nešto nepovratno, odražava se i na umjetnosti, nažalost jedinoj stvari koja normama izjeda samu sebe, dok se u doba raspadanja na rubove tjeraju nepoželjni “miševi”. Miševi su veoma izdržljivi. Poput nade, tog kriptonita iznurenog cinika. Srećom, umor i teret na leđima su mu sve teži. I najgori cinik osjeća raspadanje, makar u kostima, i nema toga kojemu tada lijek ne bi dobro došao. Tužno je da u trenutku dok pokušavam promovirati originalnost i razbijanje granica meni jedino pada napamet How to Train Your Dragon 2.

Olympus Has Fallen je na drugoj poziciji s $30.4mil. što je najbolje akcijsko otvaranje u 2013. ispred A Good Day to Die Hard. Vijest o uspjehu prvog od dva filma o otmici američkog predsjednika i Bijele Kuće, potakla je redatelja drugog filma Rolanda Emmericha da izbaci tri impresivna plakata za njegov White House Down, koji dolazi tek krajem lipnja. Neusporen slabijim utrškom Anonymousa i izgubljenom bitkom za datume izlaska, iako mislim da to neće utjecati na utržak kao što ni Mirror Mirror nije utjecao na Snow White and the Huntsman, Roland se vraća u igru.

Na trećem mjestu je Oz the Great and Powerful s $21.5mil. i $177mil. ukupno. U ostatku svijeta je na $178mil, što je slabo usporedimo li ga s Alice in Wonderland koji je završio na masivnih $690mil. Oz će završiti negdje oko $300mil.

Na četvrtom mjestu je The Call s $8.9mil. u svom drugom tjednu. Pao je 48% i trenutno je na $31mil. Budžet mu je $13mil., tako da nema previše razloga za brigu. Uspjeh u okviru potencijala i želje.

Na petom mjestu je otvaranje filma Admission s oko $6mil. Hvaljena komedija  s Tinom Fay i Paul Ruddom u glavnim ulogama zaradila je jedva  više od Spring Breakersa u svojoj nacionalnoj ekspanziji. James Franco i Selena Gomez sa svoje tri prijateljice opljačkale su 1104 kino blagajne. Kad su na kraju stigle kod Franca, također poznatog kao Alien, i stavile sve na hrpetinu dolara na krevet, iznos se s $400,000 popeo na prosječnih, ne spektakularnih $5.2mil. Film s isključivo publicitetom kao marketingom ostavlja tragove teoriji da facebook i twitter hype još uvijek spadaju u omanju nišu.

Leave a Reply

Your email address will not be published.