Krađom identiteta do prvog hita 2013.

Piše: Matija Jurić

Jason Bateman i Melissa McCarthy su protagonisti najnovije komedije iz “tvornice snova” u kojoj je glavna “kvaka” zamjena identiteta. Iako je uragan Nemo harao istočnom obalom Amerike, obećavajuća premisa, dvoje neeksponiranih, prepoznatljivih komičara iz donekle drugog plana holivudske A liste, te jednostavna zabava bez puno promjena raspoloženja namamili su gledatelje u kina. Film Identity Thief zaradio je $36.5mil., a uračunamo li izostanak gledatelja zbog oluje mnogi trackeri navode $40mil. kao sasvim točnu projekciju moguće zarade koja se nije dogodila. Osim na glavne glumce, marketing ovog loše ocjenjenog proizvoda (24% Tomatometer, B CinemaScore) oslanjao se na posljednji redateljski uradak Setha Gordona Horrible Bosses koji se otvorio s $28.3mil. i završio na odličnih $117mil. u ljeto 2011. Posteri za oba filma imaju sličan placement naslova i identičan font. Također, lica poznatih glumaca u oba primjera vidljivo pokazuju prevalentne emocije likova razdijeljenih na istu grafičko-dizajnersku “foru”. Krađa identiteta? Ne ako reciklirate svoje, a ne tuđe ideje, pritom priznavši da spada pod serijske proizvode ispod kvalitete današnjih top dalekovidnica. To je generalni konsenzus u show businessu.

Svijetla točka moje kritike su, naravno, uvijek ljudi. Ako imate savršene glumce s kemijom i mozgom tu i tamo naiđu Bridesmaids ili Forgetting Sarah Marshall i dokažu da komedije bez pardona ( rated R ) ne trebaju uvijek kopati po prijašnjim premisama. Svježina i fokus humora u skrivenim detaljima između redaka i reakcije briljantnih komičara na dijalog čine komedije vrhunskim food for thought specijalitetom, što je nažalost riskantno, a nasreću rijetko. Na “Ako prvo nasmiješ curu koju si upoznao nikad je nećeš odvest u krevet.” bi nadodao “Nećeš nijednu dvaput ako je ne nasmiješ.” Humor je komplicirani mindfuck. Jednostavno rečeno.

Na ovaj vikend prošle godine otvorili su se The Vow i Safe House i zaradili skoro kao top 10 filmova zajedno ove godine. Pad gledanosti je oko 45% naspram prošle godine što je kontinuacija užasnih rezultata s početka mjeseca, iako je usporedbe radi prošla veljača bila rekordna s $818mil. zarade.

Identity Thief je Universalov najnoviji pulen nakon rekordne 2012. Mogao bi zaraditi preko $100mil. potpomognut nadolazećim Valentinovom i President’s Day u ponedjeljak što će sljedeći vikend pretvoriti u petodnevni praznik. Križam palčeve Melissi i njenoj prvoj glavnoj ulozi.

Na drugom mjestu iza Identity Thiefa je Warm Bodies s $11.5mil. i $36.5mil. ukupno. Pad od 44% nije za pohvaliti u usporedbi s drugim naslovima s top liste, pogotovo kad se sjetimo da je prošli tjedan bila Super Bowl nedjelja, ali je tu negdje u usporedbi s filmovima slične demografije kao Chronicle prošle godine.

Na trećem mjestu je Steven Soderbergov posljednji film općenito. Side Effects je zaradio $10mil. zahvaljujući nejasnom marketingu, tj. nemogućnosti 90% generalne populacije da plati kartu za nešto što ne zna o čemu se zapravo radi. Film pun preokreta će naći svoju dvd publiku, ali u kinima nažalost za njega nema mjesta.

Na četvrtom mjestu je Silver Linings Playbook s $6.9mil. i $90mil. u banci. Pad od 10% je zanemariv te se očekivana zarada digla na oko $120-ak milijuna. Iskreno, ovaj pametan filmić o iskrenosti prema sebi i okolišu zaslužuje i više od spomena na Oskarima, tako da njegova daljna zarada zapravo ovisi o tome koliko i kako će ljudi prihvatiti njegovu vrijednost. Kao romantičnu komediju ili kao umjetnost? Nadam se oboje.

Na petom mjestu je Paramountov Hansel and Gretel: Witch Hunters s $5.7mil. i $43mil. ukupno. Budžet od $50mil. je pokriven samo s Amerikom. U ostatku svijeta je već na solidnih $84mil. što pokriva i marketing. Na kraju krajeva neloš uspjeh.

Leave a Reply

Your email address will not be published.