Iznimka koja je potvrdila pravilo da cilj može opravdati sredstvo

Piše: Matija Jurić

Riječ je o Benu Afflecku i Mattu Damonu. Već 15-ak godina iza holivudskih zavjesa kruži javna tajna o Affleckovoj i Damonovoj navodnoj krađi scenarija za Dobrog Willa Huntinga. Socialiti i insideri, udružite se! Nakon uspjeha tog filma, teško je bilo odvojiti lik Willa Huntinga od bradatog Robina Williamsa, dječačkog osmjeha Matta Damona i podrške streetsmart najboljeg prijatelja kojeg je glumio Ben Affleck. Ne dolazi u obzir zamišljati nekog drugog u njihovim ulogama. Jesmo li dobili isti poklon zamotan u dodatni omot? “Krvavi” novac? Lošiju verziju mogućeg? Jedan je život, to će se teško saznati. Možemo se nadati da u ovom svom velikom uspjehu Ben i Matt osjete potrebu da uzvrate ukradeno. Da pred spavanje jedne noći shvate što je katarza, i da je jedina prava katarza ona uživo. Nadam se da će nazvati svog bivšeg kolegu, iskreno zaplakati na telefon, i kleknuti kad se nađu. On će im oprostiti i zajedno će napraviti Odličnog Willa Huntinga.  To je najbolji ishod za sve varijante, a pogotovo za nas koji smo se navikli na široki osmjeh Matta Damona.

Bilo to sve istina ili ne, mi danas gledamo hvaljene filmove režirane rukom Bena Afflecka. Sjetimo se koliko je bio iritantan kao glumac u Reindeer Games, ili Surviving Christmas, kako je njegov “sklizavi” glas u Daredevilu momentalno pretvorio slijepog osvetnika u plačljivu baku koje bi se i Super Baka posramila i dvaput promislila spasiti. No 2007. godine, Ben je sa svojim mlađim bratom, također svestranim Caseyjem u glavnoj ulozi, snimio Gone Baby Gone. Ta krimi-drama s veteranom Morganom Freemanom u ne baš tipičnoj ulozi osvojila je srca ozbiljnije publike i stavila pod povećalo sve buduće Benove projekte. Iako ne toliki hit u kinima, film je stekao kultni status na home marketu. Tri godine poslije, The Town je poharao i kritiku i publiku. Ben je pokupio razne nagrade, a Jeremy Renner nominaciju za Oscara za najbolju mušku sporednu ulogu. Ta također bostonska priča veoma sigurno barata naličjem današnjice i tu se stvarno Ben snašao kao kod kuće. U Bostonu je i odrastao. Za razliku od Gone Baby Gone, gdje se nije pojavljivao ispred kamera, Ben je u The Townu igrao glavnu ulogu inteligentnog vođe oružanih pljačkaša. Bez previše razmišljanja kako i gdje što smjestiti, film bez napora klizi, zahvaljujući svom bostonskom okruženju. E sad, ne bih htio reći da je lako snimiti bilo koji kvalitetan feature, daleko od toga, ali pokazati se kvalitetnim dok snimaš film o stvarnoj CIA podvali Iranu nakon revolucije, s enormno kvalitetnom glumačkom postavom, o temi mnogo udaljenijoj od Amerikancima primamljivog i Benu poznatog bostonskog krimi-miljea – za to mu skidam kapu. S ležernom dozom samopouzdanja i smislom za samoironiju, sa super simpatičnom Jeniffer Garner u braku, ovaj mladi bradati redatelj nezaustavljivo se uspinje.

Taj CIA ensemble film Argo otvorio se s 20-ak milijuna u prva tri dana prikazivanja, što je bilo dovoljno za drugo mjesto američkog box-officea, iza drugog vikenda Takena 2 koji je zaradio 22 milijuna dolara. Ukupno je Neesonov akcijski triler na odličnih 86 milijuna u Americi i 132 milijuna izvan. Pad gledanosti veći mu je od prvijenca, ali je zato ukupan zbroj za 33 milijuna veći. Bit će zanimljivo vidjeti koliko se brzo ta prednost gubi kako vrijeme ide. Ispred nas je Paranormal Activity 4 i praznik Noći vještica, tako da ubrzo horrori zauzimaju vladavinu na blagajnama u ovom sada već sigurno rekordnom listopadu.

Argo je imao malo slabije otvaranje od The Towna (23 mil.), ali je prvi u usporedbi s ostalim filmovima blisko-istočne tematike kao što su The Kingdom ( 17 mil.) i Green Zone ( 14 mil.) Matta Damona. Zanimljivo, Matt je u zadnjih 10-ak godina nosio mnogo više kvalitetnih filmova od Bena, sjetimo se Bournea, Spašavanja vojnika Ryana, Talentiranog gospodina Ripleyja. Bio je i važan dio Clooneyjevih Oceanovih 11, 12 i 13. Ali, u zadnje mu vrijeme baš i ne ide, za razliku od prijatelja Bena. Hereafter, Invictus, oba djela Clinta Eastwooda, zakazali su na blagajnama. Već spomenuti Green Zone također. No, glumi glavnu ulogu u Elysiumu Neilla Blomkampa (District 9), u meni osobno jednom od najočekivanijih naslova 2013. godine.

The Town je svoju kino distribuciju završio s odličnih 92 milijuna dolara, dok se za Argo predviđa zarada od oko 80 mil., iako mislim da će zapeti negdje na 70-ak.

Prevelika konkurencija i prenatrpanost nadolazeće sezone zorno pokazuje da je babljeljetna rupa u ponudi američkih kina prekipjela u tolikoj mjeri da je publika nahrupila u velikom broju i na naizgled prosječne naslove, kao što su Hotel Transylvania, Taken 2, a usudio bih se reći i Argo.

Sinister Scotta Dericksona, zaslužnog za hororčinu The Exorcism Of Emily Rose, otvorio se sa respektabilnih 18 milijuna nakon zastrašujuće, ali neobjašnjivo otkrivajuće marketinške kampanje. Cijeli film, naime, prikazan je u trailerima. To je bilo dovoljno za treće mjesto američkog box officea, ispred trećeg tjedna prikazivanja Hotela Transylvanije. Hotel je pak pao blagih 36% na 17 milijuna dolara i pridružio se klubu filmova od preko 100 mil. dolara zarade s utrškom od 102 milijuna.

Here Comes the Boom, MMA komedija s neodoljivim Kevinom Jamesom u glavnoj ulozi, na petom je mjestu s lošim utrškom od 12 milijuna, negativni rekord za, čini se, ipak ne toliko neodoljivog Kevina. Tužno otvaranje jer, kako se priča, film je odličan.

Na kraju, dvije bombe. Jedna je apsolutno zaslužena, a druga nažalost žrtva slabe podrške studija. Izvrsni Seven Psychopaths Martina “In Bruges” McDonagha te Atlas Shrugged: Part 2, nastavak adaptacije obožavane knjige Ayn Rand. Taj film ne spada ni pod trash. Samo pokušajte pogledati prvi dio. Sve će vam biti jasno, i neugodno…

Jedan komentar za “Iznimka koja je potvrdila pravilo da cilj može opravdati sredstvo

  • Marin says:

    Koja mrtva javna tajna o krađi scenarija za Dobrog Willa Huntinga? :s

Leave a Reply

Your email address will not be published.