‘Django’, ‘Les Mis’ i ‘Hobbit’ – krv, glazba i fantazija za počinak 2012.

Piše: Matija Jurić

Teško se oteti dojmu da je poletni optimizam koji dominira početkom svake nove godine kao prostrano nebesko polje s one strane praga, izostao iz naroda ove 2012. kao jedna svakidašnja tabu tema. Nesvakidašnje je to što su dosad tabu teme grijale isključivo usta prividno hrabrih, koji bi rijetko u tom naletu razbijanja normi osjetili brigu, koja je sama danas nažalost čisti tabu. Danas nema hrabrih. Maramice, osveta i bijeg iz svijeta stvarne tvarnosti dok otkucava ponoć nove fiskalne godine izrazit su pokazatelj onoga što gledatelji osjećaju u kostima, a općeprihvaćeno zacementiraju duboko iza briga. Nije sve tako crno, moram pridodati, u skladu s normama, da zahrđali kotačići iza očiju ne bi nepotrebno zakolutali očima prefriganih cinika. Da, i ovo je jedan tabu spriječen krivnjom jer mimika i mimikrija su jednostavniji saveznici naroda koji je prevaren i koji vara.

Posljednji tjedan 2012. specifičan je po enormnom broju novih filmova koji su se otvorili u razmaku od samo 5 dana. Na kraju je službeni pehar opet kući ponio The Hobbit: An Unexpected Journey, iako su mu Les Miserables i Django Unchained za petama. Jack Reacher, This Is 40, The Guilt Trip, Monsters Inc. 3D, Cirque Du Soleil: Worlds Away poništili su jedan drugoga u tom saturiranom shark tanku. Od njih se samo Parental Guidance s Billyjem Crystalom i Bette Midler u glavnim ulogama može pohvaliti da je zagrebao površinu kovčega s novcem.

Rekordnu 2012. s $10.8 milijardi zarade 2013. će pokušati barem kopirati, iako godina u kojoj je jedini “sigurni” megablockbuster The Hunger Games: Catching Fire, ne ulijeva povjerenje kladioničarima. Na Star Trek Into Darkness prilijepimo Skyfallov uspjeh, Hobbita usporedimo sa nastavkom, Catching Fire s prvim dijelom trilogije, nastavak Thora i Iron Man 3 s Avengersima, Man of Steel i Pacific Rim s The Dark Knight Rises, i imamo približni line-up kao i 2012. Najviše me brine, a stvarno je tabu, je nedostatak Sumrak Sage. Ender’s Game, ta genijalna “knjižurina” će suprotno mojim željama pokušati popuniti prazno mjesto u kino dvoranama koje je za sobom ostavio vampirski uragan posljednje 4 godine. Jedan dio mene će kao vojnik iz Manđurije neukim masama zadovoljno uzvraćati smješak na spomen financijskog uspjeha filma, dok ću iznutra vrištati. Unaprijed govorim da su mi očekivanja nepremostiva, i prije nego što sam vidio casting i pokoju sliku iz filma, taj proizvod nema mogućnost da dodirne “film” iz moje glave. Kao i tzv. Legenda o Conanu. Nešto što sam cijeli život čekao – King Conan Johna Miliusa neću doživjeti. Jeli ovo spokoj, ili zen smrt? Jeli ovo možda novogodišnji nedostatak optimizma koji sam spomenuo, nastao izravno od iznova iznevjerenog povjerenja u Hollywood? Ali onda sam i ja cinični duh. Eto odakle tabu i zašto se briga danas ne smije ni “zucnuti”. Navikli smo se na ideju da smo preslabi da uzmemo što želimo od onih koji nam daju onoliko koliko su oni odlučili da zaslužujemo. Tužno je da smo sila prirode, nezaustavljiva mimikrija samih sebe. Krivci za sve svoje brige, dok violina svira…

Na prvom mjestu zadnjeg vikenda 2012. treći put zaredom je Jacksonova adaptacija Tolkienove “dječje priče za odrasle”. Hobbit je s oko $32mil. zarade skočio na $221.7mil. što ga itekako drži u utrci s The Lord of the Rings trilogijom. U ostatku svijeta je na masivnih $464mil. Milijarda je moguća.

Na drugom mjestu vikend zarade je Tarantinov Django Unchained s $30mil. i $63mil sveukupno. Inglourious Basterds i njegovih $120mil. ubrzo će biti urušeni.

Na trećem mjestu su raspjevani “jadnici” u Les Miserables. Russell Crowe, čudesna Anne Hathaway i Hugh Jackman zasjeli su na prvo mjesto box officea na Božić s $18mil., ali im je u narednim danima gledanost pala više od kolege “otvarača” Djanga i blagdanskog starješine Hobbita. S $27mil. za vikend i $66.7 u banci, to je najbolji rezultat ikad za musical u prvih 6 dana.

Na četvrtom mjestu je obiteljski orijentirani Parental Guidance s $14mil. vikend zarade za i $29mil. u prvih 6 dana. Mlaka recepcija vjerno opisuje generičnu premisu za koju, srećom za studio Fox, uvijek ima koja “kinta” viška tokom blagdanske groznice.

Peto mjesto pripada Paramountu i neloše recenziranom Jacku Reacheru s $14mil. i $44mil. ukupno. Prošlogodišnji pobjednik Paramount ne može nikako biti zadovoljan minulom godinom jer katastrofalnih $908mil. naspram $1.9 milijardi u 2011., te 7. mjesto na listi zarade holivudskih studija je neoprostivo. Sol na ranu nadoda činjenica da je mjesto ispod “malog” Lionsgatea koji je kupnjom Summita prešao preko milijardu dolara zarade u 2012. i postao barem nakratko “veliki”, dok je sam Paramount izgubio DreamWorks. Na prvom mjestu je Sony ($1.79 milijardi), koji je ove godine prestigao svoj rekord iz 2006. ($1.71 milijardi). Čestitke i sretna nova 2013. svima, a najviše onima koji to nikad nisu osjetili.

Leave a Reply

Your email address will not be published.